Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCengiz, Emrahen_US
dc.contributor.authorTetik, Hakanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çağdaş İşletme Yönetimi Doktora Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-24T02:22:13Z
dc.date.available2016-06-24T02:22:13Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationTetik, H. (2008). Factors affecting consumer attitude in permission based mobile marketing: an empirical study for Turkey. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1012
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 108-119)en_US
dc.descriptionxi, 125 leavesen_US
dc.description.abstractThis dissertation studies mobile marketing, the permission and user attitude for acceptance of mobile services by consumers accessed mainly by mobile phones. The objective is to analyze the factors affecting consumer attitude in permission based mobile marketing, which shall help extending the use of mobile services. The model, based on four research hypotheses, indicates that consumer attitude in permission based mobile marketing is mainly driven by four factors; Usability; is explaining the behavior of the consumer from usability point of view. The offer in the message should be delivered on the right time at the right place. It should be useful for the consumer it should not be recognized as ''a spam'' and the consumer attitude in mobile marketing may increase. Acceptance; is explaining the behavior of the consumer from acceptance point of view. Consumer's perceived risk to share their information should be ''low''. Offers in the message should not ask for detailed personal information. Remembrance; is explaining the behavior of the consumer from remembrance point of view. The probability for the consumer to remember any kind of offers made in the past may related to the ''differentiation'' of the offer itself and the value proposed to the consumer. Even if the consumer will not participate in a mobile marketing immediately, the attitude of her may increase later on according to this factor. Interaction; is explaining the behavior of the consumer from Interaction point of view. Consumer's attitude in permission based mobile marketing may a part of their social behavior which is mainly affected from their environment. A consumer from the youth segment using mobile phones as a life style may be more inclined towards. The use of the aforementioned four factors in one model differs from the work of other scholars. The factor remembrance is analyzed the first time in literature. The findings provide several conceptual and managerial insights into the role of mobile advertising today and in the near future.en_US
dc.description.abstractBu doktora çalışmasında mobil pazarlama çalışmalarının mobil telefon kullanıcıları açısından algıları ve izinli pazarlama konusundaki davranışları incelenmektedir. Araştırılacak olan faktörler ile hizmetlerin bu ve yeni alanlarda geliştirilmesine olumlu katkı yapılması hedeflenmektedir. Mobil telefon ile tüketicilere fayda sağlayacak servislerin önündeki en büyük engel aslında tüketicilerin, ''kişisel'' olan telefonları üzerinden ''rahatsız''edilmeleridir. Tüketicilerin mobil pazarlama çalışmaları konusunda ilgilendikleri ürün ve servislere izin verme eğilimlerine etki etmesi olası olan dört faktör sözkonusudur; Kullanılabilirlik; tüketici bakıĢ açısından önerinin kullanılabilirliğini açıklamaktadır. Mesajda tüketiciye sunulan öneri doğru zaman ve doğru yerde ulaştırılmalıdır. Öneri, tüketici için kullanılabilir olmalı ve öneri tüketiciye özel olmalıdır Bu durumda tüketicinin izinli mobil pazarlama eğiliminde bir artış gözlenmesi olasıdır. Kabul edilebilirlik; tüketici bakış açısından önerinin kabul edilebilirliğini açıklamaktadır. Tüketicinin bilgisini paylaşırken algıladığı risk düşük olmalıdır. Öneride tüketiciden çok detaylı özel bilgilerin istenmemesi gereklidir. Hatırlanabilirlik; tüketicinin bakış açısından önerinin hatırlanabilirliğini açıklamaktadır. Tüketici tarafından önerilerin hatırlanması olasılığı önerinin farklı olmasına göre tüketicinin izinli mobil pazarlama eğilimine bir artış getirmesi olasıdır. Etkileşim; tüketicinin bakış açısı ile öneride etkileşim ortamını açıklamaktadır. Tüketicinin bulunduğu çevre tüketicinin izinli mobil pazarlama eğilimine etki etmesi olasıdır. Çalışmada açıklanan dört faktörün bir model içerisinde ele alınması diğer akademik çalışmalardan en ayırt edici özelliğidir. Hatırlanabilirlik faktörü akademik olarak ilk kez bu çalışma ile tanımlanmış ve analiz edilmiştir. Bu özellikleri ile yeni yapılacak olan çalışmalara ışık tutacaktır.en_US
dc.description.tableofcontentsIntroductionen_US
dc.description.tableofcontentsAim of the Studyen_US
dc.description.tableofcontentsAn Overview of the Wireless Industryen_US
dc.description.tableofcontentsAn Overview of the Telecommunications Industryen_US
dc.description.tableofcontentsThe Mobile Marketing Ecosystemen_US
dc.description.tableofcontentsMarketing Revolutionen_US
dc.description.tableofcontentsInternet Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsDirect Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsViral Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsMobile Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsMobile Marketing Contexten_US
dc.description.tableofcontentsAdvertising through Mobile Phonesen_US
dc.description.tableofcontentsAdvertising through Text Messagingen_US
dc.description.tableofcontentsPersonal Privacyen_US
dc.description.tableofcontentsCRMen_US
dc.description.tableofcontentsMain Components of a CRM Systemen_US
dc.description.tableofcontentsUsing CRM as a Tool for Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsCRM through Database Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsMobile Customer Managementen_US
dc.description.tableofcontentsPermission Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsDefinition of Permission for Mobile Phone Usersen_US
dc.description.tableofcontentsConcept of Permission Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsProblem definitionen_US
dc.description.tableofcontentsBackground of Problemen_US
dc.description.tableofcontentsStatement of Problemen_US
dc.description.tableofcontentsPurpose of the Studyen_US
dc.description.tableofcontentsUsabilityen_US
dc.description.tableofcontentsAcceptanceen_US
dc.description.tableofcontentsRemembranceen_US
dc.description.tableofcontentsInteractionen_US
dc.description.tableofcontentsSignificance of the Studyen_US
dc.description.tableofcontentsAssumptionsen_US
dc.description.tableofcontentsLimitationsen_US
dc.description.tableofcontentsLiterature reviewen_US
dc.description.tableofcontentsDefinition of Important Termsen_US
dc.description.tableofcontentsMobile Marketing as a Channelen_US
dc.description.tableofcontentsMarketing and the Mobile Value Chainen_US
dc.description.tableofcontentsMarketersen_US
dc.description.tableofcontentsMarketing Agenciesen_US
dc.description.tableofcontentsMobile Marketing Service Providersen_US
dc.description.tableofcontentsOperatorsen_US
dc.description.tableofcontentsMobile Marketing Servicesen_US
dc.description.tableofcontentsThe New ―3G‖ Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsInstant Messagingen_US
dc.description.tableofcontentsLocation-Based Servicesen_US
dc.description.tableofcontentsSubscribed Contenten_US
dc.description.tableofcontentsSMS (Short Messaging Service)en_US
dc.description.tableofcontentsMMS (Multimedia Messaging Service)en_US
dc.description.tableofcontentsMBlogging or Mobile Bloggingen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Problemen_US
dc.description.tableofcontentsHypothesesen_US
dc.description.tableofcontentsGraphical Modelen_US
dc.description.tableofcontentsMethodology and Data collectionen_US
dc.description.tableofcontentsPractical Research Methodologyen_US
dc.description.tableofcontentsChoice of Research Methoden_US
dc.description.tableofcontentsSurveyen_US
dc.description.tableofcontentsPopulationen_US
dc.description.tableofcontentsSampleen_US
dc.description.tableofcontentsThe Questionnaireen_US
dc.description.tableofcontentsConstruction of the Questionsen_US
dc.description.tableofcontentsAnswering Alternativesen_US
dc.description.tableofcontentsTesting the Questionnaireen_US
dc.description.tableofcontentsThe Empirical Dataen_US
dc.description.tableofcontentsManaging Empirical Materialen_US
dc.description.tableofcontentsConstruction of the Hypothesesen_US
dc.description.tableofcontentsCredibility Criteriaen_US
dc.description.tableofcontentsValidityen_US
dc.description.tableofcontentsReliabilityen_US
dc.description.tableofcontentsGeneralizationen_US
dc.description.tableofcontentsSampling Erroren_US
dc.description.tableofcontentsHandling Erroren_US
dc.description.tableofcontentsReduction Erroren_US
dc.description.tableofcontentsMeasurement Erroren_US
dc.description.tableofcontentsExpected Implications of My Dissertationen_US
dc.description.tableofcontentsResultsen_US
dc.description.tableofcontentsScope and methodologyen_US
dc.description.tableofcontentsDemographicsen_US
dc.description.tableofcontentsValidation and Reliabilityen_US
dc.description.tableofcontentsTesting Hypothesesen_US
dc.description.tableofcontentsFindingsen_US
dc.description.tableofcontentsDemographical Findingsen_US
dc.description.tableofcontentsConclusionsen_US
dc.description.tableofcontentsSurvey in Turkish Languageen_US
dc.description.tableofcontentsSurvey in English Languageen_US
dc.description.tableofcontentsTermsen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject.lccHF5415.1265 .T48 2008
dc.subject.lcshCommunication in marketing.en_US
dc.subject.lcshTarget marketing.en_US
dc.subject.lcshTelemarketing.en_US
dc.titleFactors affecting consumer attitude in permission based mobile marketing: an empirical study for Turkeyen_US
dc.title.alternativeTüketicilerin izinli mobil pazarlamaya katılması eğilimine etki eden faktörler: Türkiye üzerinde empirik bir çalışmaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çağdaş İşletme Yönetimi Doktora Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTetik, Hakanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess