Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaatçioğlu, İbrahim Ömeren_US
dc.contributor.authorGökkaya, Merveen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-07-30T14:03:08Z
dc.date.available2016-07-30T14:03:08Z
dc.date.issued2016-05-27
dc.identifier.citationGökkaya, M. (2016). Bir grup üniversite öğrencisinde sosyal kaygı, depresyon ve anne-baba tutumları ile mükemmeliyetçilik eğilimleri ve üniversiteye uyum arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1047
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 73-86)en_US
dc.descriptionxii, 101 leavesen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin sosyal fobi, depresyon ve anne-baba tutumları ile mükemmeliyetçilik eğilimleri ve üniversiteye uyum arasında ilişkileri incelemek amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında; sosyal fobi, depresyon ve anne-baba tutumları ile mükemmeliyetçilik eğilimlerinin üniversiteye uyum üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılında Yeditepe Üniversitesi’nin farklı fakültelerinin 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplam 196 öğrenci katılmıştır. Araştırma kapsamında; üniversite öğrencilerinin üniversiteye uyumu ölçmek için, “Üniversiteye Uyum Ölçeği”nin; sosyal kaygı düzeylerini belirlemek için Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği, depresyon düzeylerini ölçmek için Beck Depresyon Ölçeği, anne-baba tutumlarını değerlendirmek için Ana Baba Tutum Ölçeği ve mükemmeliyetçilik düzeylerini belirlemek için Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği ve diğer demografik özellikleri hakkında bilgi toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen bir kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Mann Whitney-U testi, Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Kruskal Wallis testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı olarak Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Araştırmanın sürekli değişkenleri arasında Spearman Korelasyon ve Regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, alan yazın ile paralellik göstermektedir. Üniversiteye uyum ile sosyal kaygı, depresyon, mükemmeliyetçilik ve koruyucu-istekçi anne-baba tutumu arasında negatif yönde anlamlı ilişkiler bulunurken, otoriter anne-baba tutumu ile üniversiteye uyum arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken; üniversiteye uyum ile demokratik anne-baba tutumu arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu belirlenmiştir. Sosyal kaygı, depresyon, mükemmeliyetçilik ve koruyucu-istekçi anne-baba tutumunun üniversiteye uyumu azalttığı, demokratik ve otoriter anne-baba tutumunun ise arttırdığı saptanmıştır. Öğrencilerin mükemmeliyetçilik düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre; akademik uyum düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to analyze the relationship between university student’s social anxiety, depression and parental attitude, and perfectionism tendencies and adjustment to university. Under the research; social-phobia, depression, parental attitude, and the effects of perfectionism tendencies on adjustment to university are determined.A total of 196 students, who have studied in 1., 2., 3., and 4. grades at Yeditepe University’s different faculties, participated to the research in 2015-2016 academic year. Within the context of the research; ‘The Scale of Adjustment to University’ for measuring the adjustment to university of university students; Liebowitz Social Anxiety Scale for specifying the social anxiety levels, Beck Depression Scale for measuring the depression levels, Parental Attitude Scale for evaluating parental attitudes and Multi-dimensional Perfectionism Scale for specifying perfectionism levels and a personal information form developed by the researcher to obtain information about other demographic characteristics are used.The data obtained in the research are analyzed by using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 program. Mann-Whitney U test and Kruskal Wallis test are used. Mann-Whitney U test is used adjunctly to designate the differences after Kruskal Wallis test. Spearman correlation and regression analysis are used between continuous variables of the research.The results obtained from the research are consistent with other literature. There is significant relationships in a negative direction between adjustment to university and social anxiety, depression, perfectionism and protective-demanding parental attitude, however, while there is no significant relationship between authoritarian parental attitude and adjustment to university; significant relationships in a positive direction are specified between adjustment to university and democratic parental attitude. It is found that while social anxiety, depression, perfectionism and protective-demanding parental attitude decrease adjustment to university; democratic and authoritarian parental attitude increase adjustment to university. While student’s perfectionism level according to gender and class level, and academic adjustment levels according to gender make a significiant difference.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsÜniversite Yaşamı ve Uyumen_US
dc.description.tableofcontentsÜniversiteye Uyumun Boyutlarıen_US
dc.description.tableofcontentsÜniversiteye Uyum İle İlgili Yurtiçi ve Yurtdışı Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygının Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygının Başlangıç Yaşı ve Yaygınlığıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygının Cinsiyete Göre Değişimien_US
dc.description.tableofcontentsKuramsal Açıdan Sosyal Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsBiyolojik Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsKültürel Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsBeceri Eksikliği Yaklaşımıen_US
dc.description.tableofcontentsKendini Sunma Yaklaşımıen_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsDepresyonen_US
dc.description.tableofcontentsDepresyon Tanımı ve Belirtilerien_US
dc.description.tableofcontentsDepresyonun Cinsiyete Göre Değişimien_US
dc.description.tableofcontentsDepresyonun Epidemiyolojisien_US
dc.description.tableofcontentsDepresyon ile ilgili Kuramsal Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsBeck'in Bilişsel Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsLewinson'un Davranışçı Modelien_US
dc.description.tableofcontentsRehm'in Otokontrol Modelien_US
dc.description.tableofcontentsSeligman'ın Öğrenilmiş Çaresizlik Modelien_US
dc.description.tableofcontentsUmutsuzluk Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsElIis'in Mantıksal-Duygusal (Rational-Emotive) Terapi Modelien_US
dc.description.tableofcontentsAnne-Baba Tutumuen_US
dc.description.tableofcontentsOtoriter Anne-Baba Tutumuen_US
dc.description.tableofcontentsAşırı Koruyucu Anne-Baba Tutumuen_US
dc.description.tableofcontentsKabul Edici, Güven Verici ve Demokratik Anne -Baba Tutumuen_US
dc.description.tableofcontentsYurt Dışında ve Yurt İçinde Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsDepresyon ve Anne-Baba Tutumuen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygı ve Anne-Baba Tutumuen_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçiliken_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçiliğin Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçiliğin Boyutlarıen_US
dc.description.tableofcontentsTek Boyutlu Mükemmelliyetçiliken_US
dc.description.tableofcontentsÇok Boyutlu Mükemmelliyetçiliken_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçilik Yapısının Kuramsal Açıdan Ele Alınmasıen_US
dc.description.tableofcontentsPsikanalitik Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsBireysel Psikoloji Yaklaşımıen_US
dc.description.tableofcontentsİnsancıl Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsDavranışçı Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsBütüncü Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Duygusal Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçilik ve Depresyonen_US
dc.description.tableofcontentsMükemmelliyetçilik ve Sosyal kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsMükemmelliyetçilik ve Anne-Baba Tutumuen_US
dc.description.tableofcontentsYöntemen_US
dc.description.tableofcontentsEvren ve Örneklemen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Aracıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Bilgi Formu (Ek-1)en_US
dc.description.tableofcontentsLiebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği (LSKÖ) (Ek-2)en_US
dc.description.tableofcontentsBeck Depresyon Ölçeği (BDO) (Ek-3)en_US
dc.description.tableofcontentsAna Baba Tutum Ölçeği (ABTÖ) (Ek-4)en_US
dc.description.tableofcontentsÇok Boyutlu Mükemmelliyetçilik Ölçeği (ÇBMÖ) (Ek-5)en_US
dc.description.tableofcontentsÜniversiteye Uyum Ölçeği (ÜUÖ) (Ek-6)en_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsÖğrencilerin Tanımlayıcı Özelliklerine Yönelik Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsÖğrencilerin Sosyal Kaygı, Depresyon, Mükemmeliyetçilik, Anne Baba Tutumları, Üniversiteye Uyumlarına İlişkin Ortalamalaren_US
dc.description.tableofcontentsÖğrencilerin Sosyal Kaygı, Depresyon, Mükemmeliyetçilik, Anne Baba Tutumları, Üniversiteye Uyumları Arasındaki Korelasyon İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsÖğrencilerin Mükemmelliyetçilik Düzeylerinin Sosyal Kaygı, Depresyon ve Anne-Baba Tutumları İle İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsÜniversiteye Uyumun Sosyal Kaygı, Depresyon ve Anne-Baba Tutumları İle İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsÜniversiteye Uyumun Öğrencilerin Sosyal Kaygı, Depresyon, Mükemmeliyetçilik, Anne Baba Tutumlarına Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçilik Eğilimleri ve Üniversiteye Uyumun Cinsiyet ve Sınıf Düzeyi Yönünden Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsÖğrencilerin Mükemmeliyetçilik Düzeylerinin Cinsiyet ve Sınıf Düzeyine Göre Dağılımıen_US
dc.description.tableofcontentsÖğrencilerin Üniversiteye Uyum Düzeylerinin Cinsiyet ve Sınıf Düzeyine Göre Dağılımıen_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMA VE SONUÇen_US
dc.description.tableofcontentsÖğrencilerin Sosyal Kaygı, Depresyon, Mükemmeliyetçilik, Anne Baba Tutumları, Üniversiteye Uyumları Arasındaki İlişkileren_US
dc.description.tableofcontentsÖğrencilerin Sosyal Kaygı, Depresyon, Mükemmeliyetçilik, Anne Baba Tutumlarının Üniversiteye Uyum Üzerine Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygı, Depresyon, Anne-Baba Tutumu, Mükemmelliyetçilik, Üniversiteye Uyum ve Cinsiyet ve Sınıf Düzeyi Değişkenlerien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAnne-baba tutumuen_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectMükemmeliyetçiliken_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectSosyal kaygıen_US
dc.subjectUyumen_US
dc.subjectDepressionen_US
dc.subjectParental attitudeen_US
dc.subjectPerfectionism and adjustmenten_US
dc.subjectSocial anxietyen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subject.lccBF575.A6 G65 2016
dc.subject.lcshAnxiety -- Case Studies.en_US
dc.subject.lcshFamily -- Psychological aspects.en_US
dc.subject.lcshAnxiety -- Testing.en_US
dc.subject.lcshPerfectionism.en_US
dc.subject.lcshDepression.en_US
dc.subject.lcshPsychological tests.en_US
dc.subject.lcshBeck Depression Inventory.en_US
dc.subject.lcshPersonal orientation inventory.en_US
dc.titleBir grup üniversite öğrencisinde sosyal kaygı, depresyon ve anne-baba tutumları ile mükemmeliyetçilik eğilimleri ve üniversiteye uyum arasındaki ilişkinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the relationship between social anxiety, depression and parental attitude, and perfectionism tendencies and adjustment to university on a group of university studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGökkaya, Merveen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess