Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBozdoğan, Seyyiten_US
dc.contributor.authorDoğan, Özgülen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-08-01T12:50:33Z
dc.date.available2016-08-01T12:50:33Z
dc.date.issued2015-05-14
dc.identifier.citationDoğan, Ö. (2015). Görsel sanatlarda çözümleme için değer kavramlarının yeri. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1059
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 86-89)en_US
dc.descriptionxi, 91 leavesen_US
dc.description.abstractSanat (eseri); estetik, sanat tarihi, eleştiri, ruhbilim, felsefe, göstergebilim gibi alanlardan pek çok uzmanın incelemesine konu olmuştur. Her biri kendi alan bilgisini sanat alanına taşımıştır. Özellikle, göstergebilimin gösterge ve işaret kavramları ve yeni eleştirinin ‘bizzat sanat eserine yönelme ilkesi’ yol açıcı olmuştur. Bu çalışmada sanat eserine, sanata yönelik her alandan getiriler göz ardı edilmeden yeni bir bakış açısına yerleşme olanağı üzerinde durulmuştur: Sanat eserini anlamada değerler bir bakış açısı olabilir mi? Elbette bu soruyu sorar sormaz, konunun yeni olmadığı ileri sürülecektir. Doğrudur. Ancak bu konuda yapılan çalışmalara bakıldığında bunların dağınık ya da çok sınırlı oldukları görülmektedir. Bu yüzden değerler konusuna daha geniş bir perspektiften bakılmaya ihtiyaç olduğu düşünülmüştür. Bu amaç doğrultusunda öncelikle değerin neliği ve çevresindeki, ilişkili olduğu kavramlar dikkate alınmış ve çalışma kuramsal ve uygulama olarak iki bölümden oluşturulmuştur. Birinci bölümde değer kavramının genelde hangi akslara,,yani hangi karşıt iki uca oturtulduğu gözlenmiş. Ardından araştırmalara konu edilmiş ya da edilebilecek değer tipleri kısaca ele alınmış, böylece kesin bir sınıflandırma olmasa da, değer tiplerinin uzanımı, sanat eserini anlamada sapmaların ve sanat eserine odaklanmadaki olanakların kabaca da olsa görülmesine fırsat sağlamıştır. İkinci bölümde Hans Baldung’un (1510- 1520) arasına tarihlenen “Havva, Yılan ve Ölüm” tablosu karşılaştırmalı ve eleştirel bakışla, yalnızca temsili değeri konu edilerek incelenmiştir. Ardından Agnolo Bronzino’nun “Aşk Alegorisi” (1546) adlı tablosu daha geniş biçimde karşılaştırmalı ve değer kavramları açısından incelenmiştir. Sonuç olarak, sanat eserine yaklaşımda, öznel bakışların, incelemecinin ilgi alanının sanat eserini anlamayı başka alanlara kaydırdığı gözlenmiş ve sanat eserinin sanatı ilgilendiren değer kavramları açısından bütüncül bir incelenmesinin yapılıp yapılmadığını test etme, incelemenin eksik yanlarını nesnel biçimde görme şansı vereceği için bu yöntem olumlu bulunmuştur. Ve değer çözümlemeci yaklaşımın sanat eserini incelemede birincil ve ikincil değerlerin görülmesine olanak tanıdığı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe (work of) Art, up to now, has been studied by eminent persons from different disciplines as aesthetics, art history, criticism, psychology, philosophy, semiotics and so on. And each of them has transfered their knowledge on the disciplines in that they are specialists. In this area, the termes of the sign and the signal of semiotics and the principle of “first of all” (or only) the work of art” of new criticism have been path breaking. In this study, we searched the settlement possibility on a new point of view, without forgetting the contributions of other approaches, and of others. Our basic problem is this question: Can systematic classification of values be helpfull in the comprehension of the (work of) Art? Of course, the negative ansver comes suddenly: There are a lot of writings on the value, it is not new. That is true. But if we read them we can observe that they are limited and sacattered. Not concerned directly with art or the work of art itself. Not classified on the focus of art. So, we think that we need to see the art, on this subject, in a larger perspective. To this end, firstly we reviewed the adjacent concepts of value, like meaning, function, act, And the study is created as two essential chapters: chapter I: theorical: chapter II: practical. In the first chapter, the concept of value is withstanded on which axes, it meams that, on which opposite poles? After that, we studied the value types studied by others, and the value types to be studied. And so we reached to a list of value types. We know that is not an absolute calssificication. It is roughly, and with missing ones. But at the same time it is clear that, our list gives a general idea on the expansion of value concepts, and on the deviation of art study works and on the possibility of axiology (science of values) as understanding or commenting the work of art. In the second chapter, the work of Hans Baldung, dating between 1510 and 1520, “Eve, Serpent and Death” is studied with a critical and comparative regard, focusing only presentative value of work. Secondly the work of Agnolo Bronzino, dating 1546, “The Allegory of Love” is studied in a more detailed form from the point of values. But at the same time, we essayed to understand it fom the comparative and semiotic point of view. As a result, we observed that subjective approaches, transfer the meaning of art to their own center of interest. And we decided that a work of art can be studied from the point of view of new (artistic) axiology. And we can say that it can give to us a chance of testing objectively our study.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsKuramsal: Değer ve Değer Kavramları Üzerineen_US
dc.description.tableofcontentsDeğer Kavramı ve İlintili Kavramlar:.Anlam, İşlev, Değer, Edimen_US
dc.description.tableofcontentsSanatta Değer Akslarıen_US
dc.description.tableofcontentsDış Değer ve İç Değeren_US
dc.description.tableofcontentsÖznel Değer ve Nesnel Değeren_US
dc.description.tableofcontentsEstetik Değer ve Sanatsal Değeren_US
dc.description.tableofcontentsSanatta Değer Kiplerien_US
dc.description.tableofcontentsSanat Değerien_US
dc.description.tableofcontentsRenk Değerien_US
dc.description.tableofcontentsÇizgi Değeri, Çizim Değeri, Form Değerien_US
dc.description.tableofcontentsKompozisyon Değerien_US
dc.description.tableofcontentsPerspektif Değerien_US
dc.description.tableofcontentsBiçem (üslup) Değeri, Tarz Değerien_US
dc.description.tableofcontentsYaratım Değeri: Hayal Gücü Değerien_US
dc.description.tableofcontentsSanatın Anlatım Değeri: Temsili Anlatımen_US
dc.description.tableofcontentsSimgesel Anlatım, Simgesel Değeren_US
dc.description.tableofcontentsTematik Değeren_US
dc.description.tableofcontentsGönderme Anlamı, Gönderme Değerien_US
dc.description.tableofcontentsBağlamsal Anlam ve Bağlamsal Değeren_US
dc.description.tableofcontentsBilgi Değerien_US
dc.description.tableofcontentsEleştirel Değeren_US
dc.description.tableofcontentsEğitim Değeri, Kültürel Değeren_US
dc.description.tableofcontentsRuhsal Değeren_US
dc.description.tableofcontentsTedavi Edici Değeren_US
dc.description.tableofcontentsSanatın Moral Değerien_US
dc.description.tableofcontentsEtik Değer ve Evrensel Değeren_US
dc.description.tableofcontentsSanat Edimsel Değeren_US
dc.description.tableofcontentsEtki Değerien_US
dc.description.tableofcontentsPolitik Değer, İdeolojik Değeren_US
dc.description.tableofcontentsTarihi Değer, Belgesel Değeren_US
dc.description.tableofcontentsEkonomik Değeren_US
dc.description.tableofcontentsKullanım Değeri, Süs Değerien_US
dc.description.tableofcontentsUygulama: Değer Kavramı Eksenli Sanat Eseri Okumalarıen_US
dc.description.tableofcontentsGiriş: Temsil: Temsil Eden, Temsil Edilenen_US
dc.description.tableofcontentsTemsil Edilen Olarak Hans Baldung un Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsTemsil eden olarak Richard Leppert’ ın yazısıen_US
dc.description.tableofcontentsBetimleme Düzlemien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.description.tableofcontentsBronzino’nun ‘Aşk Alegorisi’ Tablosunun Çözümüen_US
dc.description.tableofcontentsAşk Alegorisi ve çevresien_US
dc.description.tableofcontentsAşk Alegorisien_US
dc.description.tableofcontentsVenüs, Cupid ve Satyr: Romaen_US
dc.description.tableofcontentsMutluluk Alegorisien_US
dc.description.tableofcontentsBronzino’nun Kutsal Aile Tablolarıen_US
dc.description.tableofcontentsAşk Alegorisi İle İlgili Yorumlaren_US
dc.description.tableofcontentsResimdeki kişi ve/ya eyleyenleren_US
dc.description.tableofcontentsVenüs yada Afroditen_US
dc.description.tableofcontentsCupid(on) yada Erosen_US
dc.description.tableofcontentsOyuncu: Maskeli Eris mien_US
dc.description.tableofcontentsYaşlı Adam – Kıskançlıken_US
dc.description.tableofcontentsYaşlı Adam - Hastalık: Frengien_US
dc.description.tableofcontentsDillerde Durumen_US
dc.description.tableofcontentsYaşlı Adam - Kronos ve Satürnen_US
dc.description.tableofcontentsYaşlı Adam – Theiresiasen_US
dc.description.tableofcontentsGenç Kız, Pandoraen_US
dc.description.tableofcontentsAldatma ve/ya Pandoraen_US
dc.description.tableofcontentsPutto (çocuk meleken_US
dc.description.tableofcontentsBronzino’nun ‘Aşk Alegorisi’ Eserinin Değerler Sistemi Olarak İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsRönesans’ın bir özelliği olarak, tarz Değerien_US
dc.description.tableofcontentsKompozisyon Değerien_US
dc.description.tableofcontentsYaratım Değerien_US
dc.description.tableofcontentsSimge Değerien_US
dc.description.tableofcontentsİki Güvercinen_US
dc.description.tableofcontentsMasklaren_US
dc.description.tableofcontentsMine Çiçeğien_US
dc.description.tableofcontentsOk Simgesien_US
dc.description.tableofcontentsKum Saatien_US
dc.description.tableofcontentsPuttoen_US
dc.description.tableofcontentsMaskeli figürün ardındaki dallaren_US
dc.description.tableofcontentsÖpüşmeen_US
dc.description.tableofcontentsVenüs’ ün Sol Elindeki Yuvarlak Şeyen_US
dc.description.tableofcontentsPandora’nın Sağ Elinde Tuttuğu Bal Peteğien_US
dc.description.tableofcontentsEğitim Değerien_US
dc.description.tableofcontentsPerde: Dekoratif Değer ve/ya Tiyatrolaştırmaen_US
dc.description.tableofcontentsBağlam Değeri ya da İlinti Değerien_US
dc.description.tableofcontentsTedavi Edici Değer ve/ya Aynalamaen_US
dc.description.tableofcontentsSanatsal Değer olarak Belirsizliken_US
dc.description.tableofcontentsAhlaki değer: Sansüren_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAksiyolojien_US
dc.subjectDeğer çözümlemesien_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectSemantiken_US
dc.subjectYorum bilgisien_US
dc.subjectAxiologyen_US
dc.subjectHermeuneticsen_US
dc.subjectSemanticsen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.subjectValue analysisen_US
dc.subject.lccN7476 .D64 2015
dc.subject.lcshArt criticism.en_US
dc.subject.lcshArt appreciation.en_US
dc.subject.lcshValues.en_US
dc.subject.lcshSemiotics.en_US
dc.subject.lcshSemantics.en_US
dc.subject.lcshVisual arts.en_US
dc.titleGörsel sanatlarda çözümleme için değer kavramlarının yerien_US
dc.title.alternativeAxiology for analysi̇s of visual arts, particularly paintingsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDoğan, Özgülen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess