Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTandırlı, Emreen_US
dc.contributor.authorTatari, Ayşe Deryaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-08-11T17:53:04Z
dc.date.available2016-08-11T17:53:04Z
dc.date.issued2015-05-14
dc.identifier.citationTatari, A. D. (2015). Çağdaş Türk resmindeki soyut eğilimler ekseninde Sabri Berkel. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1113
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 148-151)en_US
dc.descriptionxıx, 152 leavesen_US
dc.description.abstract”Çağdaş Türk Resmindeki Soyut Eğilimler Ekseninde Sabri Berkel” adlı araştırmada Sabri Berkel’in yaşamı, sanatçı kimliği, eğitimci yönleri ve eserleri incelenmiştir. Araştırma bulguları literatür taramasından elde elde edilmiştir. Giriş bölümünden sonra ikinci bölümde klasik sanattan başlayarak, kübist resimler yapan Sabri Berkel’in soyuta yönelimlerini tanımlayabilmek için kübizim, analitik ve sentetik kübizmin tanımlarına yer verilmiştir. ”Sabri Berkel” adlı üçüncü bölümde ‘‘Sabri Fettah Berkel’in Yaşamı” alt başlığında; Sabri Berkel’in almış olduğu eğitim ve öğrenim gördüğü okulların sanatına olan yansımaları; 1927 yılında Belgrad Güzel Sanatlar Okulunda (Umetnicka Skola) ile başlayan İtalya’da 1929- 1935 yılları arasında Floransa Güzel Sanatlar Akademisi’nde, (Regia Accademia di Belle Arti) Fellice Carena’nın atölyesinde devam eden ve İstanbul Güzel Sanatlar akademisindeki sanatçı ve eğitimci kişiliğine dek uzanan süreç araştırılmıştır. Üçüncü bölümün diğer bir alt başlığında ise Sabri Fettah Berkel’in sanatı, resim anlayışı, sanat görüşleri, kullandığı teknikler eserleri üzerinden kronolojik bir sırayla verilmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde, soyut denemeleri ve yeni biçem arayışlarına devam etmek için Avrupaya giden, Türk resminde soyut anlayışın önemli temsilcileri olan; Nurullah Berk, Cemal Tollu, Elif Naci, Fahrelnissa Zeid gibi ressamlar, ‘‘Sabri Fettah Berkel’in Yaşadığı Dönemdeki Ressamlar” başlığı altında incelenmişlerdir. Türk resim sanatında önemli bir yere sahip olan Sabri Berkel, döneminin sanatını ve sanatçısını inceleyen araştıran yapısıyla, sanatıyla bir kimlik oluşturmuştur. Sanatçının derdinin eser üretmek olmadığı çalışmalarına bakar bakmaz anlaşılmaktadır. Resmin biçeminin içerikle birleştiği ve altında sorgulayan bir felsefenin yattığı görülmektedir. Her ne kadar Türk sanatı içinde Sabri Berkel’in soyut eserleri, batıya özgü eğilimler gösterse de sanatındaki kaligrafi, ebru sanatı, leke, geometrik soyutlamalarındaki doğulu izler, onu bu coğrafyanın önemli sanatçılarından biri yapmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe life, artist identity, educator side and works were examined in this research titled ‘Sabri Berkel on the axis of Abstract Tendencies in Modern Turkish Painting’. Research findings were collected from literature reviews. After the opening chapter, on the second part, the definitions of cubism, analytic and synthetic cubism were addressed to explain abstract tendencies of Sabri Berkel. In the subsection ‘The Life of Sabri Fettah Berkel’ of the third chapter titled ‘Sabri Berkel’, the reflections of his education and the schools he had attended on his art, his artist and educator personality were examined as a process starting from Umetnicka Skola (Belgrade School of Fine Arts in 1927 to the workshop of Fellice Carena in Regia Accademia di Belle Arti (Florence Academy of Fine Arts) between 1929 and 1935 and finally to the Istanbul Academy of Fine Arts. On another subsection of the third chapter titled ‘The Art of Sabri Berkel’, his sense of painting, art opinion, and technique were presented chronologically through his works. On the fourth chapter, artists like Nurullah Berk, Cemal Tollu, Elif Naci, Fahrelnissa Zeid, who went to Europe to continue practicing abstract and searching for new forms, were reviewed under the title ‘Painters in the era of Sabri Fettah Berkel’. Sabri Berkel, who has an important place in Turkish Painting Art, had created an identity with research and analyzes his contemporary art and artists. At the first glance, it is comprehensible that his motivation was not just producing art works. It could be seen that form and content of painting merges and there is an underlying philosophy which questions this. Despite the fact that the works of Sabri Berkel in Turkish Art show tendencies to western art; the eastern trails like calligraphy, marbling, stains, and geometrical abstractions made him one of the significant artists of this geography.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsKübizimen_US
dc.description.tableofcontentsAnalitik Kübizimen_US
dc.description.tableofcontentsSentetik Kübizmen_US
dc.description.tableofcontentsSabri Berkelen_US
dc.description.tableofcontentsSabri Fettah Berkel’in Yaşamıen_US
dc.description.tableofcontentsSabri Fettah Berkel’in Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsSabri Fettah Berkel’in Yaşadığı Dönemdeki Ressamlaren_US
dc.description.tableofcontentsNurullah Berken_US
dc.description.tableofcontentsCemal Tolluen_US
dc.description.tableofcontentsElif Nacien_US
dc.description.tableofcontentsFahrelnissa Zeiden_US
dc.description.tableofcontentsLeopold Levyen_US
dc.description.tableofcontentsPablo Picassoen_US
dc.description.tableofcontentsGeorges Braqueen_US
dc.description.tableofcontentsVasiliy Wassilyevich Kandinskyen_US
dc.description.tableofcontentsHenri Matisseen_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAnalitik kübizmen_US
dc.subjectSabri Berkelen_US
dc.subjectSentetik kübizmen_US
dc.subjectTürk resmien_US
dc.subjectAnalytic cubismen_US
dc.subjectSynthetic cubismen_US
dc.subjectTurkish paintingen_US
dc.subject.lccND873.B76 T38 2015
dc.subject.lcshPainting, Modern -- 20th century -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshPainting, Turkish.en_US
dc.subject.lcshCubism.en_US
dc.subject.lcshArt, Abstract -- Turkey.en_US
dc.titleÇağdaş Türk resmindeki soyut eğilimler ekseninde Sabri Berkelen_US
dc.title.alternativeSabri Berkel on the axis of abstract tendencies in modern Turkish paintingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTatari, Ayşe Deryaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess