Show simple item record

dc.contributor.advisorŞarlak, Evangeliatr_TR
dc.contributor.advisorŞahiner, Rıfattr_TR
dc.contributor.authorKuman, Cansutr_TR
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıtr_TR
dc.date.accessioned2016-10-03T07:52:53Z
dc.date.available2016-10-03T07:52:53Z
dc.date.issued2014-09-15
dc.identifier.citationKuman, C., (2014). Sanatta ve sı̇yasette sensorium kavramı ve katılımcıya dönüşen ı̇zleyı̇cı̇. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11729/1121
dc.descriptionText in Turkish; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 109-115)en_US
dc.descriptionviii, 115 leavesen_US
dc.description.abstractSanat ve siyaset, öznelerin, nesnelerin bağlı oldukları tecrübe alanının şekillendirilmesidir. Siyaset kadar sanat da var olabilmek için gören, duyan, algılayan ‘izleyicilere’ ihtiyaç duyar. Bu çalışmanın amacı, sanat ve siyaset kavramlarının ortaklığı bazında yaşanan olayları analiz etmektir. Böylece bu ilişkinin yaşamın içindeki farklı formlarını, katılımcıların da katkısıyla yeniden şekillenişini göstermek ister. Bu çalışmada ağırlıklı olarak Jacques Ranciére’in kuramları, özellikle de “sensorium” kavramını şekillendirişi ve estetik düşünce biçimi olarak ele alışı işlenmektedir. Estetik düşünce, sanat ve siyaset ilişkisinin katılımcı izleyici kapsamında algılanışı ve özgül mekan konfigürasyonunda birey ile kolektivitenin yeri tartışılacaktır.tr_TR
dc.description.abstractThere is an interaction between arts and politics that shapes the experimental phase of subjects and objects. Both arts and politics need viewers who hear, observe, perceive and sense. The purpose of the paper is to show how arts and politics are related and how they are the subsidiary elements of the perceiving and the partititon of the sensible. In addition to that, to Show how relational aesthetics run and put in an appearance in the process of life with the contribution of the viewer. The Idea of Jacques Ranciére, the sensorium, as the aesthetic way of thinking and the phases of artistic practices and the idea of aesthetics since eighteenth century are going to be handled.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectİlişkiselliktr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectSiyasettr_TR
dc.subjectEstetiktr_TR
dc.subjectYirminci yüzyıltr_TR
dc.subjectÇağdaş sanattr_TR
dc.subjectSanat rejimleritr_TR
dc.subjectSensoriumen_US
dc.subjectRelationalityen_US
dc.subjectAestheticsen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectPoliticsen_US
dc.subjectAesthetic regimeen_US
dc.subjectContemporary arten_US
dc.subject.lccNX650.P6 K86 2014
dc.subject.lcshArts, Modern -- 21th centuryen_US
dc.subject.lcshContemporary art -- Turkeyen_US
dc.subject.lcshArt -- Political aspects -- Turkeyen_US
dc.subject.lcshPolitics in art. -- Turkeyen_US
dc.subject.lcshSensationalism in arten_US
dc.subject.lcshArt and societyen_US
dc.subject.lcshCommunication in arten_US
dc.titleSanatta ve sı̇yasette sensorium kavramı ve katılımcıya dönüşen izleyı̇citr_TR
dc.title.alternativeThe notion of sensorium in arts and politics and the viewer as participanten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıtr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record