Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyan Dur, Banu İnançen_US
dc.contributor.authorİnce, Merveen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2017-04-18T12:47:39Z
dc.date.available2017-04-18T12:47:39Z
dc.date.issued2017-01-20
dc.identifier.citationİnce, M. (2017). Pulun işlevleri ve tasarımın işleve katkısının incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1236
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 100-104)en_US
dc.descriptionxxvı, 127 leavesen_US
dc.description.abstract18. yy’da, insanlığın en işlevsel iletişim ve haberleşme aracı haline gelen posta hizmetlerinin daha etkin halde sürdürülebilmesi adına ortaya çıkan pul, ilk olarak 1840’de kullanılmaya başlanmıştır. Posta gönderilerindeki karışıklığı giderme ihtiyacı ile ortaya çıkan pul, ön yüzü çeşitli resim, şekil veya motiflerin basılı olduğu, arka yüzü yapışkanlı, çeşitli şekillerdeki değerli bir kağıt parçasıdır. Zaman içinde posta pulunun, gönderi ücretinin karşılandığını ispatlamaktan çok daha fazla işlevi ortaya çıkmıştır. Kitlelere mesaj taşıma görevini üstlenen pul iletişim alanında birçok rol üstlenmektedir. Pul basımı her ülkede Resmi Posta İdareleri tarafından yürütülmektedir. Pullar, ülkenin siyasi duruşunun, ekonomik gücünün, kültürel, sosyal, sanatsal ve tarihi değerlerinin yansıtıldığı önemli bir iletişim aracıdır. Öncelikli işleviyle beraber tüm bu görevlerin doğru düzenlenmesi, ilişkilendirilmesi noktasında pulun tasarımı konusu oldukça önemli bir çalışma alanı oluşturmaktadır. Pulun küçük boyutu, üzerinde bulunması gereken zorunlu bilgiler (ülke ismi, nominal değer), dantel gibi pula özgü teknik özellikler, tasarımı açısından bağlayıcı unsurlardır. Tüm tasarım süreci pulun bazı teknik zorunlulukları ve gereksinimleri doğrultusunda ilerlemektedir. Grafik tasarım öğe (tipografi, illüstrasyon, fotoğraf, renk) ve ilkelerinin (hiyerarşi, vurgu, denge, bütünlük) kullanımı pulun kendine has yapısına göre şekillenmektedir. Bu değişkenler çerçevesinde ortaya çıkan nitelikli bir tasarımı, pulun işlevlerini gerçekleştirmesinde doğrudan etkisi vardır. Görsel tasarımı güçlü olan bir pul işlevlerini daha iyi yerine getirmektedir. Üzerinde taşıdığı mesaj ile birçok işlevi olan pulun, grafik tasarım ürünü olarak işlevleri ve tasarımının işlevini yerine getirmesindeki etkisi üzerine araştırma çalışması olan bu tezde pula dikkat çekmek, önemini vurgulamak ve literature katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda tez çalışmasında; pulun tarihsel gelişimi, çeşitleri, işlevleri ve teknik ilkeleri ortaya konmuş; filatelinin pul tasarımı üzerindeki etkileri değerlendirilmiş; örnek pul tasarımı incelemeleri yapılmış; grafik tasarım açısından pul, öğelerine ayrılarak işleve olan katkıları bakımından incelenmiştir. Yapılan araştırmalar ve elde edilen bulgular doğrultusunda pul seti ve ilk gün zarfı uygulaması yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn 18th century , the stamp that was invented in order to expedite and improve the postal service becoming the most functional communication tool of the human. It was firstly set into motion in 1840. The stamp is a valuable piece of paper with a sticky back, was a created initially as a means of avoiding confusion in the postal service. It can exist in a variety of shapes and even though its first and foremost mission is to prove the payment of the service, it also assumes different tasks via the graphic elements it bears. The stamp that conveys messages to the masses plays a part in communication area. In every countries, publishing stamps are responsibility of the official postal administrations. The political view of the country, their economic potential, cultural, social, art and historical assets are expressed via the stamp. The small size of the stamp, containing some obligatory information (country name, nominal par) and some the unique technical peculiarities of the stamp are compulsive factors in the aspect of its design. Some technical challenges and necessities are affecting the design process of the stamps . Implementation of the graphic design items such as typography, illustration, photograph and colour, and graphic design principles (hierarchy, emphasis, equilibrium, integrity) takes its form according to its idiocratical structure. The qualitative design of the stamp within the scope of these factors contributes its functionality. The stamp that has substantial graphic design realise its functionality more impressive. The thesis is a research study on the stamp as a graphic design product being functional by means of contained message on it and the effect of its design to fulfil its functionalities. This study aims to remark the stamp, express its importance and contribute to the literature. Concordantly, the historical development of stamp, its sorts, functionalities and technical elements are contained while examining the effect of the philately on the stamp design. Besides, it contains the analyses of several stamps’ design and investigates the effect of graphic design items of the stamp on its functionality. The stamp set and its first day cover are designed with regard to this recent research and the results obtained.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsPULUN TARİHSEL SÜRECİen_US
dc.description.tableofcontentsPulun Ortaya Çıkışıen_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye’nin Posta Tarihi ve Posta Pullarıen_US
dc.description.tableofcontentsFİLATELİ VE PUL ÇEŞİTLERİen_US
dc.description.tableofcontentsFilatelien_US
dc.description.tableofcontentsPul Koleksiyonculuğu ve Çeşitlerien_US
dc.description.tableofcontentsPul Etkinliklerien_US
dc.description.tableofcontentsPul Çeşitlerien_US
dc.description.tableofcontentsBasılma Amaçlarına Göre Pullaren_US
dc.description.tableofcontentsŞekillerine Göre Pullaren_US
dc.description.tableofcontentsSıradışı Pullaren_US
dc.description.tableofcontentsİlk Gün Zarfı ve Damgasıen_US
dc.description.tableofcontentsPULUN İŞLEVLERİen_US
dc.description.tableofcontentsTuristik Tanıtımen_US
dc.description.tableofcontentsKültürel Tanıtımen_US
dc.description.tableofcontentsEkonomik Tanıtımen_US
dc.description.tableofcontentsDini Misyonerliken_US
dc.description.tableofcontentsPolitik Propogandaen_US
dc.description.tableofcontentsBilinçlendirme ve Bilgilendirmeen_US
dc.description.tableofcontentsPUL TASARIMIen_US
dc.description.tableofcontentsPul Tasarımında Teknik İlkeleren_US
dc.description.tableofcontentsBoyuten_US
dc.description.tableofcontentsDantelen_US
dc.description.tableofcontentsDeğer ve Ülke İsmien_US
dc.description.tableofcontentsLejanden_US
dc.description.tableofcontentsMalzemeen_US
dc.description.tableofcontentsFiligranen_US
dc.description.tableofcontentsGrafik Tasarım Açısından Pulen_US
dc.description.tableofcontentsTipografien_US
dc.description.tableofcontentsİllüstrasyonen_US
dc.description.tableofcontentsFotoğrafen_US
dc.description.tableofcontentsRenken_US
dc.description.tableofcontentsPUL TASARIMCILIĞI VE ÖRNEK PUL İNCELEMELERİen_US
dc.description.tableofcontentsPiet Zwarten_US
dc.description.tableofcontentsHans Ernien_US
dc.description.tableofcontentsNeville Brodyen_US
dc.description.tableofcontentsFriendensreich Hundertwasseren_US
dc.description.tableofcontentsCelestino Piattien_US
dc.description.tableofcontentsDavid Gentlemanen_US
dc.description.tableofcontentsStefan Kirov Kancheven_US
dc.description.tableofcontentsUYGULAMA ÇALIŞMALARIen_US
dc.description.tableofcontentsAziz Nesinen_US
dc.description.tableofcontentsMelih Cevdet Andayen_US
dc.description.tableofcontentsHaldun Taneren_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.description.tableofcontentsFilateli Terimlerien_US
dc.description.tableofcontentsRöportaj: Ziya Ağaoğullarıen_US
dc.description.tableofcontentsRöportaj: Şerif Anteplien_US
dc.description.tableofcontentsRöportaj: Mahmut Soyeren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectFilatelien_US
dc.subjectGrafik tasarımen_US
dc.subjectPosta puluen_US
dc.subjectPul tasarımcılığıen_US
dc.subjectPul tasarımıen_US
dc.subjectPulun işlevlerien_US
dc.subjectFunciton of the postage stampen_US
dc.subjectGraphic designen_US
dc.subjectPhilatelyen_US
dc.subjectPostage stampen_US
dc.subjectPostage stamp designen_US
dc.subjectPostage stamp designeren_US
dc.subject.lccHE6183.P65 I53 2017
dc.subject.lcshPostage stamps.en_US
dc.subject.lcshPostage stamps -- History.en_US
dc.subject.lcshPhilately.en_US
dc.subject.lcshPostage stamp -- Graphic Design -- Criticism and interpretation.en_US
dc.subject.lcshPostage stamp -- History.en_US
dc.subject.lcshPostage stamp -- Criticism and interpretation.en_US
dc.titlePulun işlevleri ve tasarımın işleve katkısının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the function of the postage stamp and the contribution of its design to its functionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorİnce, Merveen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess