Show simple item record

dc.contributor.advisorŞarlak, Evangeliatr_TR
dc.contributor.advisorGürhan Canlı, Zeyneptr_TR
dc.contributor.authorKaya, Güldehentr_TR
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıtr_TR
dc.date.accessioned2018-03-25T23:11:47Z
dc.date.available2018-03-25T23:11:47Z
dc.date.issued2017-06-23
dc.date.submitted2017-06-23
dc.identifier.citationKaya, G., (2017). Sanat alıcılarının sanatı değerlendirme yaklaşımları: Türkiye örneği. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11729/1283
dc.descriptionText in Turkish; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionviii, 138en_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 118-127)en_US
dc.description.abstractÇalışma, koleksiyoncuların sanat dünyasındaki yerini ve bakış açılarını, sanat eseri satın alma süreçlerini ve teorik çalışma sonrası Türkiye örneğini araştırmak üzerine yapılandırılmıştır. Merkeze koleksiyoncular alınarak, onların gözünden, çevrelerindeki karmaşık, şahsi ve politik ilişkiler ağının yapısı ve katmanları ortaya konarak, bu dinamik ağın ortak bir sanat değeri oluşturma süreçleri sorgulanmıştır. Çalışmanın amacı, koleksiyonculuğun bireysel değil sosyal açıdan incelenmesi konusunu araştırmak, koleksiyoncuların sanat piyasasındaki duruş ve güçlerini anlamak, Türkiye’de koleksiyoncuların çağdaş sanat eseri satın alma kararının arkasındaki rasyonel ve irrasyonel sebep ve süreçlerini incelerken, sanat kurumlarının rolünü ortaya çıkarmaktır. Araştırma, koleksiyoncularla derinlemesine mülakatlar, sanatçı ve sanat profesyonelleri ile yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkan bulguların derlenip, analiz edildiği nitel araştırmadır. Sonuç olarak, koleksiyoncuların çevresinde oluşan ilişkiler ağının yapısı ve katmanları ortaya konmuş, Türk sanat ortamının işleyişi belirlenmiş, sanat kurumlarının görev ve sorumlulukları ile ilgili sorunlar ortaya çıkmış, bireysel koleksiyoncunun sanat dünyasının önemli öğesi olduğu teyit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn the contemporary arts practice, there are vital institutions serving the production, distrubution and consumption of the artefacts which directly affects the value of art. This study is structured on investigating art collectors' positions and perspectives in the Artworld, their process of decision-making and following theoretical work, the example of Turkish contemporary art market. Placing the collectors at the center of the Artworld, the process of creating a compromised value of art is questioned by examining the structure and layers of the complex, personal and political relations surrounding them. The purpose of the study is to understand the stance and power of the collectors in the art market and to reveal the role of the art institutions by analyzing the rational and irrational causes and processes behind the decisions of the Turkish art collectors to buy contemporary art. In this frame, Turkish collectors' attitudes and perspectives in the Artworld are taken and the details about the mechanism of the contemporary art market in Turkey are obtained. The study is a qualitative research in which the findings of the in-depth interviews with collectors, artists and art professionals are compiled and analyzed. As a result, the functioning of the Turkish art scene is determined, problems related to the duties and responsibilities of the art institutions are emerged. As the intellectual capital, information and trust are prerequisites for a sound relationship network, this research challenged their existence in Turkish Artworld. Solutions, priorities and preferences are discussed how to establish a sound art practice.en_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherIşık Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectSanat dünyasıtr_TR
dc.subjectİlişkiler ağıtr_TR
dc.subjectSanat piyasasıtr_TR
dc.subjectKoleksiyoncutr_TR
dc.subjectSanat kurumlarıtr_TR
dc.subjectArtworlden_US
dc.subjectNetworken_US
dc.subjectArt marketen_US
dc.subjectCollectoren_US
dc.subjectArt institutionsen_US
dc.subject.lccN8600 .K39 2017
dc.subject.lcshArt -- Marketing -- Research -- Turkeyen_US
dc.subject.lcshArt -- Collectors and collecting -- Research -- Turkeyen_US
dc.subject.lcshArt -- Collectors and collecting -- Turkeyen_US
dc.subject.lcshArt dealers -- Research -- Turkeyen_US
dc.titleSanat alıcılarının sanatı değerlendirme yaklaşımları: Türkiye örneğitr_TR
dc.title.alternativePerspectives of art buyers on art evaluation: The case of Turkeyen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıtr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record