Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalkır Neftçi, Nazlıen_US
dc.contributor.authorYöş, Begümen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2018-09-04T08:46:33Z
dc.date.available2018-09-04T08:46:33Z
dc.date.issued2018-06-04
dc.identifier.citationYöş, B. (2018). Üniversite öğrencilerinde bilişsel duygu düzenleme stratejileri ile depresyon ve kaygı arasındaki ilişkinin incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1323
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 34-40)en_US
dc.descriptionx, 48 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin depresyon ve kaygı düzeylerine göre nasıl farklılaştığı, hangi stratejilerin depresyona hangi stratejilerin kaygıya özgü olduğunu araştırmaktır. Yöntem: Çalışmaya 18-30 yaş arası İstanbul ilinde bulunan Marmara Üniversitesi ve Işık Üniversitesi öğrencileri ve mezunlarından 350 kişi katılmıştır. Katılımcılara Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği, Beck Depresyon Ölçeği ve Beck Anksiyete Ölçeği verilmiştir. Katılımcılar gruplara yapılan ölçeklerden elde edilen depresyon ve anksiyete skorlarına göre ayrılmıştır. Buna göre depresyon ve anksiyete skorları düşük olan ilk grup kontrol grubu, depresyon skoru yüksek anksiyete skoru düşük olan ikinci grup depresyon grubu, anksiyete skoru yüksek depresyon skoru düşük olan üçüncü grup anksiyete grubu, hem depresyon hem anksiyete skoru yüksek olan dördüncü grup depresyon+anksiyete grubu olmak üzere dört grup oluşturulmuştur. Bulgular: Elde edilen bulgulara göre 4 grup depresyon ve anksiyete skorları bakımından anlamlı derecede farklılık göstermektedir. Bilişsel duygu düzenleme stratejilerine bakıldığında ise yine bu 4 grup kendini suçlama, ruminasyon, olumlu yeniden değerlendirme, plan yapmaya yeniden odaklanma, olumlu yeniden odaklanma, olayın değerini azaltma ve felaketleştirme stratejilerinin kullanım sıklığı bakımından anlamlı derecede fark bulunmuştur. Anksiyete grubu, depresyon grubu ve anksiyete+depresyon grubu karşılaştırıldığında kendini suçlama, depresyon ve depresyon+anksiyete grubunda anksiyete grubuna göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Ruminasyon ve felaketleştirme depresyon+anksiyete grubunda, depresyon ve anksiyete gruplarına göre anlamlı derecede daha yüksek bulunmuştur. Olumlu yeniden odaklanma için 3 grup arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Plan yapmaya yeniden odaklanma, depresyon+anksiyete grubu, anksiyete grubuna göre anlamlı derecede düşük bulunmuştur. Olumlu yeniden değerlendirme, depresyon ve depresyon+anksiyete grubunda anksiyete grubuna göre anlamlı derecede düşük bulunmuştur. Olayın değerini azaltma, depresyon ve depresyon+anksiyete grubunda anksiyete grubuna göre anlamlı derecede düşük bulunmuştur. Sonuç: Depresyon ve anksiyetede hangi bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin daha sık kullanıldığı ve hangilerinin anksiyete üzerinde özelleştiğini bilmek tedavi sürecine ışık tutacaktır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate how the cognitive emotion regulation strategies differ in depression and anxiety and which strategies are anxiety-specific and which strategies are depression-specific. Method: 350 students and graduates in Marmara University and Işık Universiyt participated in this study. The age range of the participants is between 18-30. The participants completed research tools including Sociodemographic Form, Cognitive Emotion Regulation Scale, Beck Depression Scale and Beck Anxiety Scale. Participants splitted up the groups according to the depression and anxiety scores obtained from the scales. The control group (with low depression and anxiety scores), the depression group (with high depression score and low anxiety score), the anxiety group (with low depression score and high anxiety score) and the depression+anxiety group (with high depression and anxiety score) were formed. Results: Regarding the cognitive emotion regulation strategies, there was a significant difference between 4 groups in terms of the frequency of use self-blame, rumination, positive reappraisal, refocus on planing, positive refocusing, putting into perspective and catastrophizing strategies. Compared to anxiety group, depression group and anxiety + depression group, self-blame were significantly higher in depression and depression + anxiety group than anxiety group. Rumination and catastrophizing were significantly higher in the depression + anxiety group than in the depression and anxiety groups. No significant difference was found between the 3 groups for positive refocusing. Refocus on planning was significantly lower in depression + anxiety group than anxiety group. Positive reappraisal was significantly lower in depression and depression + anxiety group than in anxiety group. Putting into perspective was significantly lower in depression and depression+ anxiety group than in anxiety group. Conclusion: Knowing which cognitive emotional regulation strategies are more frequently used in depression and anxiety and which are customized on anxiety will shed light on the treatment process.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsProblem ve Araştırmanın Önemien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacı ve Hipotezleren_US
dc.description.tableofcontentsTanımlaren_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Duygu Düzenlemeen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Duygu Düzenleme Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsDepresyonen_US
dc.description.tableofcontentsAnksiyeteen_US
dc.description.tableofcontentsTANIMLARen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Duygu Düzenleme ve Psikopatolojien_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Duygu Düzenleme ve Psikoterapien_US
dc.description.tableofcontentsDepresyon ve Bilişsel Duygu Düzenleme Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsAnksiyete ve Bilişsel Duygu Düzenleme Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsDepresyon ve Anksiyetede Bilişsel Duygu Düzenleme Stratejilerinin Farklılaşması ve Psikoterapiye Yansımalarıen_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcılaren_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Özellikler ve Veri Formuen_US
dc.description.tableofcontentsBeck Depresyon Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsBeck Anksiyete Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Duygu Düzenleme Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Deseni ve Veri Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışma Örnekleminin Demografik Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsDemografik Bilgiler ve Ölçek Skorlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsDepresyon, Anksiyete ve Depresyon+Anksiyete Gruplarının Bilişsel Duygu Düzenleme Stratejileri Bakımından Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKendini Suçlamaen_US
dc.description.tableofcontentsRuminasyonen_US
dc.description.tableofcontentsOlumlu Yeniden Odaklanmaen_US
dc.description.tableofcontentsPlan Yapmaya Yeniden Odaklanmaen_US
dc.description.tableofcontentsOlumlu Yeniden Değerlendirmeen_US
dc.description.tableofcontentsOlayın Değerini Azaltmaen_US
dc.description.tableofcontentsFelaketleştirmeen_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMAen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Sınırlılıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsYeni Çalışmalar için Önerileren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAnksiyeteen_US
dc.subjectBilişsel duygu düzenleme stratejilerien_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectCognitive emotion regulation strategiesen_US
dc.subjectDepressionen_US
dc.subject.lccRJ503 .Y67 2018
dc.subject.lcshAdolescent psychopathology.en_US
dc.subject.lcshAnxiety in youth -- Case studies.en_US
dc.subject.lcshDepression in adolescence.en_US
dc.subject.lcshAnxiety in adolescence.en_US
dc.subject.lcshEmotions and cognition.en_US
dc.subject.lcshCognitive therapy.en_US
dc.subject.lcshEmotions in adolescence.en_US
dc.subject.lcshBeck Depression Inventory.en_US
dc.subject.lcshRumination (Psychology)en_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde bilişsel duygu düzenleme stratejileri ile depresyon ve kaygı arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeFaculty of The investigation of the relationship between cognitive emotion regulation strategies and depression and anxiety in university studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYöş, Begümen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess