Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyan Dur, Banu İnançen_US
dc.contributor.authorDoğan, Ayçaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2018-09-19T12:08:42Z
dc.date.available2018-09-19T12:08:42Z
dc.date.issued2018-01-19
dc.identifier.citationDoğan, A. (2018). Okul öncesi özel eğitim çocuklarına yönelik mobil uygulamaların görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1356
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 177-184)en_US
dc.descriptionxiv, 185 leavesen_US
dc.description.abstractBu tez çalışması, okul öncesi eğitim çağında olan özel gereksinimli çocuklara doğrudan öğretim yöntemiyle akademik öncesi becerilerin öğretileceği mobil uygulama tasarımı için yapılan araştırmayı içermektedir. Türkiye’deki özel eğitim hizmet ve uygulamalarına dair kapsamlı bir inceleme yapılmıştır. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Destek Eğitim Programları özel gereksinimi olan çocukların gelişim düzeyleri ve engel türleri dikkate alınarak hazırlanmış eğitim modülleri içermektedir. Tezde, mobil uygulama tasarımı, okul öncesi özel eğitime gereksinimi olan çocukları ekseninde ele alınmış ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayınladığı destek eğitim programlarındaki modüllerden yararlanarak okul öncesi özel eğitim öğrencilerine uygun, eğitsel mobil uygulamaya içeriği hazırlanmıştır. Mobil uygulamanın eğitici içeriği, bireysel eğitim programlarının basamaklarına uygun verilmiştir. Okul öncesi eğitimde kullanılan eğitici oyuncaklar incelenerek ve mevcut özel eğitim mobil uygulamaları görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirilerek elde edilen bilgiler ışığında bir mobil uygulama çalışması yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study includes a research on mobile application design by which early academic skills can be taught to pre-school children with special needs, using direct teaching method. A comprehensive analysis has been done on special education services and applications in Turkey. Special Education and Rehabilitation Center Supportive Education Programs include teaching modules prepared taking development levels and disability types of children with special needs into account. In the thesis, mobile application design was created with the preschool special education need children in mind, and educational mobile application contents suitable for the pre-school special education need students were prepared by using the modules in the support education programs published by the Ministry of National Education. The educational content of the mobile application is tailored to the personalised education programs. Mobile application study was conducted in the light of information obtained by examination of educational toys used in pre-school education and by evaluating current special education mobile applications in terms of visual communication design.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsÖZEL EĞİTİM VE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARen_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Eğitimin Tanımı ve Önemien_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Eğitimin Amaçları ve İlkelerien_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye’de Özel Eğitimen_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Eğitimle İlgili Hizmet Veren Resmi Kurumlaren_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Eğitim Okullarıen_US
dc.description.tableofcontentsRehberlik ve Araştırma Merkezien_US
dc.description.tableofcontentsRehabilitasyon Merkezlerien_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Özel Eğitim Kurumlarıen_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Eğitimle İlgili Kurslaren_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Eğitime Gereksinim Duyan Çocukların Sınıflandırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsZihinsel Engelli Çocuklaren_US
dc.description.tableofcontentsOtizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklaren_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Öğrenme Güçlüğü Gözlenenler Çocuklaren_US
dc.description.tableofcontentsSerebral Palsili Çocuklaren_US
dc.description.tableofcontentsDikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) Gösteren Çocuklaren_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Gereksinimi Olan 3-6 Yaş Grubu Çocuklarına Eğitim Uygulamaları ve Aile Eğitimien_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Özel Eğitimen_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Eğitimde Kaynaştırmaen_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Eğitimde Aile Eğitimien_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Özel Eğitimde Akademik Öncesi Becerilerin Öğretimien_US
dc.description.tableofcontentsBireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)- Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP) Hazırlamaen_US
dc.description.tableofcontentsÖzel Eğitimde Doğrudan Öğretim Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsAkademik Öncesi Beceriler (Türkçe-Matematik)en_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Özel Eğitimde Kullanılan Eğitici Oyuncaklaren_US
dc.description.tableofcontentsÖZEL EĞİTİMDE TEKNOLOJİ GEREKSİNİMİ VE MOBİL ÖĞRENMEen_US
dc.description.tableofcontentsEğitimde Teknoloji Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Özel Eğitimde Tablet Cihazların Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsEğitimde Mobil Destekli Öğretim ve Mobil Öğrenme (m-Öğrenme)en_US
dc.description.tableofcontentsMobil Uygulamalaren_US
dc.description.tableofcontentsEğitici Mobil Uygulamalaren_US
dc.description.tableofcontentsOyun Uygulamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsMobil Destekli Eğitimin Üstün Yönlerien_US
dc.description.tableofcontentsMobil Cihazların Eğitsel Açıdan Sınırlılık Oluşturan Yönlerien_US
dc.description.tableofcontentsOKUL ÖNCESİ ÖZEL EĞİTİM MOBİL UYGULAMALARINDA GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMIen_US
dc.description.tableofcontentsKullanıcı Arayüz Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsEtkileşimen_US
dc.description.tableofcontentsDokunmatik Özelliken_US
dc.description.tableofcontentsMikrofon Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsKamera Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsSesen_US
dc.description.tableofcontentsOyunen_US
dc.description.tableofcontentsMobil Uygulamalarda Görsel Tasarım Unsurlarıen_US
dc.description.tableofcontentsTipografien_US
dc.description.tableofcontentsResimlemeen_US
dc.description.tableofcontentsFotoğrafen_US
dc.description.tableofcontentsİkonlaren_US
dc.description.tableofcontentsRenken_US
dc.description.tableofcontentsHareketli Grafikleren_US
dc.description.tableofcontentsCanlandırmaen_US
dc.description.tableofcontentsVideoen_US
dc.description.tableofcontentsArayüz Tasarımında Temel Tasarım İlkelerien_US
dc.description.tableofcontentsBütünlük/Birliken_US
dc.description.tableofcontentsDengeen_US
dc.description.tableofcontentsDevamlılıken_US
dc.description.tableofcontentsHiyerarşien_US
dc.description.tableofcontentsVurguen_US
dc.description.tableofcontentsOran-Orantıen_US
dc.description.tableofcontentsOKUL ÖNCESİ ÖZEL EĞİTİM ÇOCUKLARINA YÖNELİK MOBİL UYGULAMA ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİen_US
dc.description.tableofcontentsTohum 2en_US
dc.description.tableofcontentsDinle Anlaen_US
dc.description.tableofcontentsKavram Öğretimien_US
dc.description.tableofcontentsBUBU: OKUL ÖNCESİ ÖZEL EĞİTİM ÇOCUKLARINA YÖNELİK BİR MOBİL UYGULAMA TASARIMIen_US
dc.description.tableofcontents“BuBu” Özel Eğitim Mobil Uygulamasının Logo ve İkonlarıen_US
dc.description.tableofcontents“BuBu” Özel Eğitim Mobil Uygulamasının Tasarım Analizien_US
dc.description.tableofcontents“BuBu” Özel Eğitim Mobil Uygulamasının İçeriğien_US
dc.description.tableofcontents“BuBu” Özel Eğitim Mobil Uygulaması Oyun Arayüzlerien_US
dc.description.tableofcontents“BuBu” Mobil Uygulamasının Farklarıen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMobil öğrenmeen_US
dc.subjectMobil uygulama tasarımıen_US
dc.subjectOkul öncesi özel eğitimen_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectGameen_US
dc.subjectMobile application designen_US
dc.subjectMobile learningen_US
dc.subjectPre-school special education studentsen_US
dc.subject.lccLB1140 .D64 2018
dc.subject.lcshEducation, Preschool -- Mobile Applications.en_US
dc.subject.lcshComputer games.en_US
dc.subject.lcshComputer drawing.en_US
dc.subject.lcshEducational toys.en_US
dc.subject.lcshEarly childhood special education.en_US
dc.subject.lcshChildren with autism spectrum disorders -- Education (Preschool) -- Law and legislation.en_US
dc.titleOkul öncesi özel eğitim çocuklarına yönelik mobil uygulamaların görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeA review on mobile applications for preschool special education students in terms of visual communication designen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDoğan, Ayçaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess