Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFerman, Ali Muraten_US
dc.contributor.authorYılmaz, Kemal Özkanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çağdaş İşletme Yönetimi Doktora Programıen_US
dc.date.accessioned2018-10-12T04:20:03Z
dc.date.available2018-10-12T04:20:03Z
dc.date.issued2017-10-13
dc.identifier.citationYılmaz, K. Ö. (2017). Customer retention dynamics of organized ready-to-wear textiles retailers in real and virtual markets. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1374
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 125-143)en_US
dc.descriptionx, 153 leavesen_US
dc.description.abstractCustomer retention dynamics have been receiving attention of the academic researchers especially for the last two decades. The challenging conditions of the swiftly increasing global competition have increased the importance of the customer retention concept in order to be able to foresee and react to the changes both in the competitive off-line and on-line business environment. This dissertation focuses on the customer retention strategy formulation among the marketing top level executives and senior management of the related companies. This study is an attempt to define the creation of customer retention intensions through explaining the proposed relationships between these dimensions based on the applications and ideas of the managers working at the leading organized ready-to-wear retailers of Turkey. A model is developed and related hypotheses are constructed based on the relevant academic literature and then tested through measuring attitudes of top management executives and marketing managers of leading organized ready-to-wear retailers in Turkey, who are members of United Brands Association and both active in off-line and online channels. The survey that has been conducted within this study employs an interval scale questionnaire, which has been applied online by sending an e-mail to each respondent including the website link of the survey and a scanned signed cover letter. The research findings provide useful implications to be considered on the way to sustain customer retention. The study is an attempt to reveal the attitudes of business professionals towards formulating inter-organizational customer retention strategies within the context of the proposed model in the dissertation.en_US
dc.description.abstractMüşteri elde tutma dinamikleri, özellikle son yirmi yıldır akademik araştırmacıların ilgisini çekmektedir. Hızla artan küresel rekabetin zorlu koşulları, rekabetçi off-line / on-line iş ortamında değişiklikleri öngörebilmek ve tepki verebilmek için müşteri elde tutma konseptinin gittikçe daha fazla önem kazanmasını sağlamıştır. Yapılan saha araştırması, ilgili şirketlerin idareci ve üst düzey pazarlama yöneticilerinin müşteri elde tutma stratejilerini nasıl formüle ettiklerine odaklanmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'nin önde gelen hazır giyim perakendecilerinde çalışan yöneticilerin uygulamaları ve fikirleri temel alınarak; bu değişkenler arasında önerilen ilişkilerin açıklanmasıyla müşteri elde tutma faaliyetlerinin nasıl şekillendirildiğini tanımlama amacını taşıyan bir girişimdir. Geliştirilen araştırma modeli ve ilgili hipotezler ilgili akademik literatüre dayalı olarak oluşturulmuştur. Araştırma modeli ile, Birleşmiş Markalar Derneği üyesi olan, aynı zamanda off-line ve on-line kanallarda aktif faaliyet gösteren Türkiye'deki önde gelen hazır giyim perakendecilerinin idareci ve üst düzey yöneticilerinin tutumları ölçülerek test edilmiştir. Yürütülen anket çalışmasında, katılımcılara on-line anket metodu kullanılmıştır. Araştırmanın analiz sonuçları, müşterilerin elde tutulmasında kullanılacak yönlendirici bulgular sağlamaktadır. Tez çalışmasında önerilen model, iş dünyası profesyonellerinin organizasyon içi müşteri elde tutma stratejilerini formüle etme yöntem ve uygulamalarını ortaya koyma girişimidir.en_US
dc.description.tableofcontentsINTRODUCTIONen_US
dc.description.tableofcontentsThe Context and the Aim of the Dissertationen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Objectives and Designen_US
dc.description.tableofcontentsBACKGROUND INFORMATIONen_US
dc.description.tableofcontentsThe Ready-to-Wear Retail Industry in Turkeyen_US
dc.description.tableofcontentsTarget Populationen_US
dc.description.tableofcontentsThe Development of Textile and Ready-to-Wear Sectors in Turkey and the Worlden_US
dc.description.tableofcontentsTHEORY AND CONCEPTSen_US
dc.description.tableofcontentsLiterature Reviewen_US
dc.description.tableofcontentsTheoretical Orientationen_US
dc.description.tableofcontentsCustomer Relationship Management (CRM)en_US
dc.description.tableofcontentsCustomer Loyaltyen_US
dc.description.tableofcontentsPerceived Service Qualityen_US
dc.description.tableofcontentsPerceived Product Qualityen_US
dc.description.tableofcontentsPrice Fairnessen_US
dc.description.tableofcontentsCustomer Satisfactionen_US
dc.description.tableofcontentsTrusten_US
dc.description.tableofcontentsCorporate Imageen_US
dc.description.tableofcontentsCustomer Retentionen_US
dc.description.tableofcontentsRESEARCH METHODOLOGYen_US
dc.description.tableofcontentsAim and Importance of the Studyen_US
dc.description.tableofcontentsSource of Dataen_US
dc.description.tableofcontentsData Collection Methoden_US
dc.description.tableofcontentsSelection of Respondents and Sampling Methoden_US
dc.description.tableofcontentsData Collection Processen_US
dc.description.tableofcontentsThe Design and Content of the Questionnaireen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Model and Hypothesesen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Instrumenten_US
dc.description.tableofcontentsDATA ANALYSIS AND EMPIRICAL FINDINGSen_US
dc.description.tableofcontentsSamples Profileen_US
dc.description.tableofcontentsAnalyses Performed In the Studyen_US
dc.description.tableofcontentsResults of the Factor Analysesen_US
dc.description.tableofcontentsResults of the Correlation and Regression Analysesen_US
dc.description.tableofcontentsCONCLUSIONen_US
dc.description.tableofcontentsTurkish Version of the Questionnaireen_US
dc.description.tableofcontentsThe Cover Letteren_US
dc.description.tableofcontentsEnglish Version of the Questionnaireen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectCorporate imageen_US
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.subjectCustomer relationship management (CRM)en_US
dc.subjectCustomer retentionen_US
dc.subjectCustomer satisfactionen_US
dc.subjectInformation qualityen_US
dc.subjectOffline channelen_US
dc.subjectOnline channelen_US
dc.subjectOrganized retailersen_US
dc.subjectPriceen_US
dc.subjectProduct qualityen_US
dc.subjectReady-to-wear sectoren_US
dc.subjectRetailen_US
dc.subjectRetailingen_US
dc.subjectService qualityen_US
dc.subjectTrusten_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectBilgi kalitesien_US
dc.subjectFiyaten_US
dc.subjectGüvenen_US
dc.subjectHazır giyim sektörüen_US
dc.subjectKurumsal şirket imajıen_US
dc.subjectMüşteri elde tutmaen_US
dc.subjectMüşteri ilişkileri yönetimien_US
dc.subjectMüşteri memnuniyetien_US
dc.subjectMüşteri sadakatien_US
dc.subjectOnline kanalen_US
dc.subjectOffline kanalen_US
dc.subjectOrganize perakendeen_US
dc.subjectPerakendeen_US
dc.subjectServis kalitesien_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectÜrün kalitesien_US
dc.subject.lccHF5415.5 .Y5 2017
dc.subject.lcshCustomer services.en_US
dc.subject.lcshCustomer services -- Quality control.en_US
dc.subject.lcshCustomer relations.en_US
dc.subject.lcshCustomer loyalty.en_US
dc.subject.lcshConsumer satisfaction.en_US
dc.subject.lcshCorporate image.en_US
dc.subject.lcshTextile Industry -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshRetail trade -- Management.en_US
dc.titleCustomer retention dynamics of organized ready-to-wear textiles retailers in real and virtual marketsen_US
dc.title.alternativeReel ve sanal pazarlarda organize tekstil hazır giyim perakendecilerinin müşteri elde tutma dinamiklerien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çağdaş İşletme Yönetimi Doktora Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1185-4397
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYılmaz, Kemal Özkanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess