Elektronik bateri oyunu için somut bir kullanıcı arayüzü
Künye
Ay, F., Engin, İ. & İnce, G. (2017). A tangible user interface for air drum game. Paper presented at the 1-4. doi:10.1109/SIU.2017.7960656Özet
Teknolojinin kullanımının yaygınlaşması ile beraber
son zamanlarda insan-bilgisayar ilişkisi üzerine bir çok çalışma yapılmaktadır. Bilgisayar sistemlerinin insan eğitiminin üzerindeki etkisi ile ilgili yapılan çalışmalar buna örnek olarak gösterilebilir. Bu bildiride, hem oyun amaçlı hem de bilgisayar temelli eğitim programlarında kullanılan elektronik bateri oyunu için geliştirilen güvenilir ve gerçek zamanlı somut bir kullanıcı arayüz sistemi sunulmaktadır. Kullanıcı elektronik bagetleri kullanarak
altı farklı yönde baget vuruşu gerçekleştirebilir. Geliştirilen darbe tespit algoritması, elektronik bagetlerden gelen sensör verilerini işleyerek hangi bagetten hangi yönde bir darbe hareketi oluştuğunu tespit eder. Bu bilgi ses sistemine gönderilerek ilgili bateri enstrümanına ait ses dosyasının çalınması sağlanır. Bu şekilde kullanıcıya gerçeğe yakın bir bateri deneyimi sunulmaktadır. Geliştirilen sistem, gerçek dünyada farklı kullanıcılar tarafından test edildi ve performansı değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar elektronik davul oyununun güvenilirliğini ve kullanılabilirliğini onaylamaktadır. Along with the widespread use of technology, there have been many studies on human-computer relation recently. Study of the effects of computer systems on human education can be shown as an example of this. In this paper, a reliable and real time tangible user interface system developed for the air drum game which is used both for game and computer based training programs is presented. A user can perform a play action in six different directions using electronic drum sticks. A developed algorithm detects the direction of moving stick by processing sensor data taken from these sticks. Information about the stick which is moved and its direction are sent to the sound system to play the sound file of the relevant drum instrument. In this way the user is presented with a realistic drum experience. The developed system has been tested by different users in real world and its performance has been reported. The results verify the reliability and usability of the electronic drum game.
Kaynak
2017 25th Signal Processing and Communications Applications Conference, SIU 2017İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Theoretical calculation of the kinetic coefficient of normal crystal growth
Dimitrov, Ventzislav Ivanov (Trans Tech Publications Ltd, 2004)An expression for the velocity u of migration of a diffuse simple crystal-melt interface has been derived on the basis of the theory of atomic mobility in supercooled liquids: u = K-0 (T / T-m) DeltaT, where DeltaT = T-m ... -
Air interface identification for Software Radio systems
Öner, Mustafa Mengüç; Jondral, Friedrich K. (Elsevier GMBH, 2007)Reconfigurable Software Radio (SR) equipment is considered as the next evolutionary step in the mobile communications. One of the most crucial properties of a SR terminal is that it is capable of using a wide range of air ... -
Türkçe kelime ağı KeNet için arayüz
Özçelik, Rıza; Uludoğan, Gökçe; Parlar, Selen; Bakay, Özge; Ergelen, Özlem; Yıldız, Olcay Taner (Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2019-04)Kelime ağları, bir dildeki kelimeler arasındaki bağlantıları, eş anlam kümeleri oluşturarak ve bu kümeleri birbirine çeşitli anlamsal bağıntılar ile bağlayarak temsil eden bir çizge veri yapısıdır. Doğal dil işleme alanındaki ...