Ara
Toplam kayıt 155, listelenen: 1-10
Türk sinemasında iç göç filmlerinde birey ve mekan algısı (1960-2009)
(Işık Üniversitesi, 2017-12-11)
Sinema bir eğlence sanatı olmasına rağmen, yaratıcı sinema ile birlikte dünyadaki suçlara, gerçeklere yansız bir gözle ve en ahlaki boyutta bakmaya çalışır. 1960 yılının sonlarından itibaren tüm dünyada ve Türkiye’de görülen ...
21. yüzyılda elektronik sanat ve yeni yönelimler
(Işık Üniversitesi, 2017-06-05)
İnsan düşüncesi ve yaşam biçimleri sürekli olarak değişmektedir . İnsanlık tarihi boyunca akıl yoluyla gelişen bilim teknolojiyi doğurmuştur. 20.yüzyılın ikinci yarısından itibaren elektronik teknolojisi ve dijital teknolojik ...
Sanat alıcılarının sanatı değerlendirme yaklaşımları: Türkiye örneği
(Işık Üniversitesi, 2017-06-23)
Çalışma, koleksiyoncuların sanat dünyasındaki yerini ve bakış açılarını, sanat eseri satın alma süreçlerini ve teorik çalışma sonrası Türkiye örneğini araştırmak üzerine yapılandırılmıştır. Merkeze koleksiyoncular alınarak, ...
Türk alfabesindeki diyakritik işaretlerin tipografik bağlamda incelenmesi ve deneysel bir başlık fontu tasarımı
(Işık Üniversitesi, 2017-06-12)
Tipografi görsel iletişimin temel ve en önemli bileşenlerinden biridir. Matbaacıların, tipografların ve yazı tipi tasarımcılarının tipografik arayışları hareketli metal harflerin icadıyla birlikte hız kazanmış ve giderek ...
Fantastik ve sürrealizmin görsel iletişimle illüstrasyona yansımaları
(Işık Üniversitesi, 2016-05-16)
Bu tez çalışmasında, fantastik ve sürrealizm akımları, bir görsel anlatım dili olan illüstrasyonla tanım, tarihi gelişim süreçleri ve birbirleriyle olan etkileşimleri açısından incelenmiştir. Çalışma dört ana bölüm ve ...
Pulun işlevleri ve tasarımın işleve katkısının incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2017-01-20)
18. yy’da, insanlığın en işlevsel iletişim ve haberleşme aracı haline gelen posta hizmetlerinin daha etkin halde sürdürülebilmesi adına ortaya çıkan pul, ilk olarak 1840’de kullanılmaya başlanmıştır. Posta gönderilerindeki ...
Sinema jeneriklerinin göstergebilimsel analizleri ve Türk sineması jenerikleri için uygulama önerileri
(Işık Üniversitesi, 2016-08-18)
Sinemanın ilk zamanlarında geleneksel yöntemlerle üretilmeleri oldukça zor olan sinema jenerikleri zaman içinde evrim geçirerek, yeni teknolojilerin de yardımıyla daha özenli üretilmiş ve çeşitlilik kazanmışlardır. Özellikle ...
Viral reklamların görsel iletişim tasarımıyla ilişkisi
(Işık Üniversitesi, 2017-01-20)
Viral reklamlar, dünya çapında uygulanan ve bilinen en etkili reklam türlerinden biridir. Bu nedenle viral reklamlar, sıradan reklam kampanyalarına, alternatif olarak; yenilikçi ve hedef kitleye kolay ulaşımı sayesinde ...
Göstergebilimsel açıdan erkek kozmetik ürün ambalajlarının incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2017-06-12)
Üretim teknikleri, tasarlanış yönetimi ve sonucunda elde edilen anlam açısından ambalaj; hem bir endüstriyel ürün hem de bireylerle bağ kurulan görsel iletişim aracı olarak bilinmektedir. Göstergebilimsel açıdan ele aldığımız ...
Endüstri ürünlerinde bilgilendirme tasarımı ve iletişim sorunları
(Işık Üniversitesi, 2016-05-18)
İletişim, tarih öncesi dönemde de görsellerle sağlanmıştır. Uygarlıklar, artan ihtiyaçları doğrultusunda farklı görsel iletişim yöntemlerini geliştirmişlerdir. Piktogram ise bu dönemlerden günümüze kadar ulaşabilen görsel ...