Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFerman, Ali Muraten_US
dc.contributor.authorŞerifsoy, Anılen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çağdaş İşletme Yönetimi Doktora Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-25T02:22:36Z
dc.date.available2019-09-25T02:22:36Z
dc.date.issued2019-05-22
dc.identifier.citationŞerifsoy, A. (2019). An exploratory study on the dynamics of localization of renewable energy industry among the managers of a leading company. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2159
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 171-180)en_US
dc.descriptionxiv, 273 leavesen_US
dc.description.abstractUtilizing localization as a strategy has increased especially in the energy sector due to the ever-growing need for being sufficient for survivability and sustainability. Governments have started to take energy needs into consideration when planning for the future, and finding local sources of energy as well as managing them became a priority in this context. Therefore to provide the required level of energy, not only MNEs but also governments have been working on the localization process for their energy needs. Following this framework, renewable energy production is a new trend to provide a clean and sustainable energy, appealing to both the governments and entrepreneurs with a shorter pay-back time and longer lifetime of the investments, grabbing the attention of private and governmental sectors alike. This dissertation aims to be an exploratory study that shows the dynamics of the localization strategy on the renewable energy sector. There are two different phases for the conducting of the research. The first phase is collecting all the necessary information about the energy market of Turkey and the governmental position on the renewable energy with relevant policies. Primary and secondary data will be used in this stage to set the correct data . In the second stage, a multinational company will be evaluated in order to ascertain how willing it is to comply with localization strategy in a new and developing market. A leading company’s managers who are directly involved and in point of fact, one of the determinants to achieve the success for the adaptation of the localization in the renewable energy market in Turkey, will be interviewed to accomplish this objective. In-depth interviews is the chosen method to get the critical opinions and the perspective of the small number of respondents who play a critical role for the determination of the strategy of the aforementioned MNE. Using their first hand experiences in the energy sector will also prove to be more effective as a primary source material to be collected for the qualitative analysis part of this study. A comprehensive review of the existing literature will take part as the secondary data collective in the qualitative analysis.en_US
dc.description.abstractSürdürülebilirliğin sağlanabilmesi için giderek artan talep, özellikle de enerji sektöründe lokalizasyonun bir strateji olarak kullanımının artmasına sebep olmuştur. Devletler gelecek planlamalarını yaparken enerji ile ilgili ihtiyaçları göz önünde tutmaya başlamış, bu bağlamda da yerel enerji kaynaklarının bulunması ve yönetilmesi önem kazanmıştır. Bu sebepten ötürü, gereken enerji taleplerini karşılayabilmek adına hem devletler, hem de çok uluslu şirketler lokalizasyon süreçleri üzerinde çalışmaktadır. Bu çerçevede kısa süreli geri ödeme zamanı ve uzun vadeli yatırım olanaklarıyla öne çıkan temiz ve sürdürülebilir enerji sağlama trendi, hem hükümetlerin hem de yatırımcıların ilgisini çekmektedir. Bu tez yenilenebilir enerji sektöründeki lokalizasyon stratejisinin dinamiklerini ortaya koyan, araştırıcı bir tez olma amacı taşımaktadır. Araştırmanın yürütülmesinde iki ayrı faz söz konusudur. İlk safha Türkiye’nin enerji marketi ve devletin yenilenebilir enerji üzerine ilgili politikaları ve duruşu hakkında bilgi toplama kısmını oluşturmaktadır. Bu aşamada, doğru veri grubunu oluşturabilmek adına birincil ve ikincil veri türleri kullanılacaktır. Tezin ikinci safhasında, yeni ve gelişmekte olan bir markette lokalizasyon stratejisini uygulamak konusunda ne kadar istekli olduğunu anlayabilmek amacıyla, çok uluslu bir şirket incelenecektir. Bu sektöründeki lider firmanın Türkiye’deki yenilenebilir enerji sektöründe lokalizasyon stratejisinin uygulanması konusunda direkt olarak ilgili ve hatta stratejinin başarıya ulaşması üzerine karar verici olma niteliği taşıyan müdürleri ile görüşme yapılacaktır. Derinlemesine mülakat yöntemi, yukarıda bahsedilen çok uluslu firmanın stratejisinde belirleyici rol oynayan bu kişilerin eleştirel görüşlerini ve bakış açılarını değerlendirebilmek adına seçilmiştir. Bu kişilerin enerji sektöründeki bireysel deneyimlerinin bir araya getirilmesi, aynı zamanda bu çalışmanın nitel analiz kısmında temel kaynak materyali olma özelliğini taşıyacağı için ayrıca önem arz etmektedir. Hâlihazırda var olan kaynakların kapsamlı şekilde incelenmesi, nitel analiz için ikincil veri olarak kullanılacaktır.en_US
dc.description.tableofcontentsINTRODUCTIONen_US
dc.description.tableofcontentsRESEARCH OBJECTIVESen_US
dc.description.tableofcontentsRESEARCH QUESTIONSen_US
dc.description.tableofcontentsRESEARCH METHOD AND ANALYSISen_US
dc.description.tableofcontentsLITERATURE REVIEWen_US
dc.description.tableofcontentsINFORMATION ON TURKEYen_US
dc.description.tableofcontentsGEOPOLITICAL POSITIONen_US
dc.description.tableofcontentsFINANCIAL CONDITIONSen_US
dc.description.tableofcontentsDEMOGRAPHIC CONDITIONSen_US
dc.description.tableofcontentsINTERNATIONAL RELATIONSen_US
dc.description.tableofcontentsGOVERNMENTAL ATTITUDEen_US
dc.description.tableofcontentsENERGY SITUATIONen_US
dc.description.tableofcontentsTURKEY AND RENEWABLE ENERGYen_US
dc.description.tableofcontentsAPPLIED STRATEGIES AND THE ATTITUDE OF TURKEYen_US
dc.description.tableofcontentsLOCALIZATION STRATEGYen_US
dc.description.tableofcontents4PSen_US
dc.description.tableofcontentsPEOPLEen_US
dc.description.tableofcontentsPRODUCTen_US
dc.description.tableofcontentsPLACEen_US
dc.description.tableofcontentsPROMOTIONen_US
dc.description.tableofcontentsBENEFITS OF LOCALIZATIONen_US
dc.description.tableofcontentsLOCALIZATION OF STRATEGIC DECISION MAKINGen_US
dc.description.tableofcontentsBUILDING AND EXPLOITING THE LOCAL KNOWLEDGE POOLen_US
dc.description.tableofcontentsDEPLOYMENT OF LOCAL HUMAN RESOURCESen_US
dc.description.tableofcontentsLOCALIZATION OF R&Den_US
dc.description.tableofcontentsLOCALIZATION OF PRODUCTSen_US
dc.description.tableofcontentsUSE OF LOCAL SUPPLIER NETWORKSen_US
dc.description.tableofcontentsADEPTATIONS IN MANUFACTURING PROCESSen_US
dc.description.tableofcontentsLOCAL DEPLOYMENT OF SUBSIDIARY BENEFITSen_US
dc.description.tableofcontentsLOCALIZATION OF CORPORATE IMAGEen_US
dc.description.tableofcontentsDISADVANTAGES OF LOCALIZATIONen_US
dc.description.tableofcontentsLOCALIZATION IN RENEWABLE ENERGYen_US
dc.description.tableofcontentsLOCALIZATION IN RENEWABLE ENERGY SECTOR IN TURKEYen_US
dc.description.tableofcontentsMETHODOLOGY AND RESEARCHen_US
dc.description.tableofcontentsDATA COLLECTION STRATEGYen_US
dc.description.tableofcontentsPROCESS FOR CONDUCTING IN-DEPTH INTERVIEWen_US
dc.description.tableofcontentsPLANen_US
dc.description.tableofcontentsDEVELOP INSTRUMENTSen_US
dc.description.tableofcontentsIN-DEPTH INTERVIEW PROTOCOLen_US
dc.description.tableofcontentsCOLLECTING DATAen_US
dc.description.tableofcontentsANALYZING DATAen_US
dc.description.tableofcontentsFINDINGS OF RESEARCHen_US
dc.description.tableofcontentsSCHOOLING/CAREER PATHen_US
dc.description.tableofcontentsLEVEL OF REPORTINGen_US
dc.description.tableofcontentsNATIONALITY OF THE INTERVIEWEESen_US
dc.description.tableofcontentsPLACE OF EMPLOYMENTen_US
dc.description.tableofcontentsRELATIVE LEVELS OF THE EXECUTIVESen_US
dc.description.tableofcontentsMINDSET OF EXECUTIVESen_US
dc.description.tableofcontentsFOCUS ON THE RENEWABLE ENERGYen_US
dc.description.tableofcontentsCONCLUSIONen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEnergy policiesen_US
dc.subjectGlocalizationen_US
dc.subjectInvestments policiesen_US
dc.subjectRenewable energyen_US
dc.subjectRenewable energy resourcesen_US
dc.subjectState policiesen_US
dc.subjectDevlet politikalarıen_US
dc.subjectEnerji politikalarıen_US
dc.subjectGlokolizasyonen_US
dc.subjectYatırım politikalarıen_US
dc.subjectYenilenebilir enerjien_US
dc.subjectYenilenebilir enerji kaynaklarıen_US
dc.subject.lccHD9502 .S47 2019
dc.subject.lcshEnergy policy.en_US
dc.subject.lcshPower resources.en_US
dc.subject.lcshEnergy development.en_US
dc.subject.lcshEnergy industries.en_US
dc.titleAn exploratory study on the dynamics of localization of renewable energy industry among the managers of a leading companyen_US
dc.title.alternativeYenilenebilir enerji sektöründeki lokalizasyon temelli dinamikler üzerine lider bir kuruluş yöneticileri arasında keşfedici bir araştırmaen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çağdaş İşletme Yönetimi Doktora Programıen_US
dc.authorid0000-0002-7930-8045
dc.authorid0000-0002-7930-8045en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorŞerifsoy, Anılen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess