Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalkır Neftçi, Nazlıen_US
dc.contributor.authorÖzdemir, Yakup Anılen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-26T03:30:53Z
dc.date.available2019-09-26T03:30:53Z
dc.date.issued2019-05-21
dc.identifier.citationÖzdemir, Y. A. (2019). Üniversite öğrencilerinin depresyon düzeylerinin toplumsal cinsiyet rolleri ve bilişsel esneklik düzeyleri bakımından incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2167
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 41-48)en_US
dc.descriptionviii, 58 leavesen_US
dc.description.abstractAmaç: Üniversite öğrencilerinin depresyon düzeylerinin toplumsal cinsiyet rolleri ve bilişsel esneklik düzeyi açısından farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Literatürdeki bulgulardan yola çıkarak, bu araştırmada üniversite öğrencilerinin depresyon düzeylerinin cinsiyet rolleri ve bilişsel esneklik düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Yöntem: Toplam 383 kişi olmak üzere; 96 erkek 287 kadın lisans ve yüksek lisans öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Bu öğrencilerin yaş ortalamaları 22,42?dir (ss:3,14). Değişkenlerin ölçümü için Bem Cinsiyet Rolü envanteri, Bilişsel Esneklik Envanteri ve Beck Depresyon Ölçeği kullanılmıştır. Bulgular: Toplumsal cinsiyet rolleri ve depresyon düzeyleri arasında anlamlı bir fark çıkmazken, bilişsel esneklik düzeyleri ve depresyon düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bilişsel esneklik düzeyi ve depresyon arasında negatif yönde bir ilişki bulunmaktadır. Ayrıca toplumsal cinsiyet rolleri ve bilişsel esneklik düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Sonuç: Bireylerin toplumsal cinsiyet rolleri değiitikçe depresyon düzeyleri arasında bir fark görülmemektedir. Bilişsel esneklik düzeyi arttıkça, depresyon düzeyi düşmektedir. Ayrıca toplumsal cinsiyet rollerine göre bilişsel esneklik düzeyleri farklılaşmaktadır.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study is to determine whether the depression levels of undergraduate and postgraduate students have differed regarding their gender roles and the level of cognitive flexibility. By basing on the findings in the literature, this study analyzed the relationship between the undergraduate and postgraduate students? depression levels and the effects of their gender roles and the level of cognitive flexibility on it. Method: There were 383 participants of the research which was consisted of 96 men and 287 women undergraduates and postgraduates. The average of their ages is 22,42 (sd:3,14). For measuring the variables, this study benefited from the Bem Sex Role Inventory, Cognitive Flexibility Inventory and Beck Depression Inventory. Results: While there was not a significant difference between gender roles and depression levels, this study detected a considerable difference between cognitive flexibility and depression levels. There is a negative correlation between cognitive flexibility and depression levels. Besides, this study determined a significant difference between gender roles and cognitive flexibility levels. Conclusion: When the individual?s gender roles change, there is no difference in their depression levels. However, the depression level reduces when cognitive flexibility increases. Besides, the cognitive flexibility levels of the individuals show differences with respect to their gender roles.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsProblemen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacı ve Önemien_US
dc.description.tableofcontentsSınırlılıklaren_US
dc.description.tableofcontentsVarsayımlaren_US
dc.description.tableofcontentsTanımlaren_US
dc.description.tableofcontentsDepresyonen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Esnekliken_US
dc.description.tableofcontentsToplumsal Cinsiyet Rollerien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Hipotezlerien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Bilimsel Dayanağı Ve İlgili Literatüren_US
dc.description.tableofcontentsToplumsal Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet Rollerien_US
dc.description.tableofcontentsToplumsal Cinsiyet İle İlgili Kuramlaren_US
dc.description.tableofcontentsPsikanalitik Kuramen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Öğrenme Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Bilişsel Kuramen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Gelişim Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsToplumsal Cinsiyet Şeması Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsDepresyon ve Toplumsal Cinsiyet Rollerien_US
dc.description.tableofcontentsDepresyon ve Bilişsel Esnekliken_US
dc.description.tableofcontentsToplumsal Cinsiyet Rolleri ve Bilişsel Esnekliken_US
dc.description.tableofcontentsYöntemen_US
dc.description.tableofcontentsÖrneklemen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Özellikler Ve Veri Toplama Formuen_US
dc.description.tableofcontentsBem Cinsiyet Rolü Envanteri (BCRE)en_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Esneklik Envanteri (BEE)en_US
dc.description.tableofcontentsBeck Depresyon Ölçeği (BDÖ)en_US
dc.description.tableofcontentsİşlemen_US
dc.description.tableofcontentsVerilerin Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBulgularen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışma Örnekleminin Demografik Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsToplumsal Cinsiyet Rolleri ve Sosyodemografik Değişkenler Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsToplumsal Cinsiyet Rolleri ile Sosyodemografik Değişkenler Arasındaki İlişkiye Dair Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsToplumsal Cinsiyet Rolleri ve Depresyon Puanları Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsKadınsılık ve Erkeksilik Puanları ile Depresyon Puanları Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsToplumsal Cinsiyet Rolleri ve BiliĢsel Esneklik Puanları Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsKadınsılık ve Erkeksilik Puanları ile BiliĢsel Esneklik Puanları Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Esneklik ve Depresyon Puanları Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsTartışmaen_US
dc.description.tableofcontentsSınırlılıklaren_US
dc.description.tableofcontentsYeni Çalışmalar İçin Önerileren_US
dc.description.tableofcontentsBilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formuen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Özellikler ve Veri Formuen_US
dc.description.tableofcontentsBem Cinsiyet Rolü Envanterien_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Esneklik Envanterien_US
dc.description.tableofcontentsBeck Depresyon Ölçeğien_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBilişsel esnekliken_US
dc.subjectCinsiyet rollerien_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectCognitive flexibilityen_US
dc.subjectDepressionen_US
dc.subjectGender rolesen_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.subject.lccRC537 .O93 2019
dc.subject.lcshDepression, Mental.en_US
dc.subject.lcshDepression in adolescence.en_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin depresyon düzeylerinin toplumsal cinsiyet rolleri ve bilişsel esneklik düzeyleri bakımından incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe analysis of undergraduate and postgraduate students depression levels in terms of their gender roles and cognitive flexibility levelsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorÖzdemir, Yakup Anılen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess