Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHayran, Rukiyeen_US
dc.contributor.authorKişi, Fatma Aylinen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-27T02:04:35Z
dc.date.available2019-09-27T02:04:35Z
dc.date.issued2019-06-14
dc.identifier.citationKişi, F. A. (2019). Üniversite öğrencilerinde koşulsuz kendini kabulün algılanan stres ile ilişkisi ve anne kabul / reddinin bu ilişkideki aracı rolü. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2174
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 87-94)en_US
dc.descriptionxii, 100 leavesen_US
dc.description.abstractAmaç : Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde koşulsuz kendini kabul ile algılanan stres arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkide anne kabul/reddinin aracı rolünü incelemektir. Yöntem : Araştırma, İstanbul?da 7 farklı üniversiteden seçilen 320 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aşamasında örneklem grubuna Demografik Bilgi Formu, Koşulsuz Kendini Kabul Ölçeği Anketi, Algılanan Stres Ölçeği Anketi, Ebeveyn Kabul/Red Ölçeği Anketi Kısa Form Anne Boyutu uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 25 (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. ANOVA Testi, t Test, Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis Testleri gruplar arası farkları belirlemek için kullanılmıştır. Spearman Korelasyonu ise araştırmanın değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirmek amacıyla kullanılmıştır. Bulgular : Araştırma sonuçlarına göre; üniversite öğrencilerinin koşulsuz kendilerini kabullerinin cinsiyete göre, kardeş sayısına göre, anne eğitim durumuna göre, gelir seviyesine göre değiştiği görülmektedir. Üniversite öğrencilerinin algılanan streslerinin kardeş sıralamasına göre ve gelir seviyesine göre değiştiği görülmektedir. Üniversite öğrencilerinin ebeveyn kabul/red algılarının kardeş sıralamasına göre değiştiği görülmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, koşulsuz kendini kabul ile algılanan stres arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. Araştırma sonuçları, koşulsuz kendini kabul ile anne kabul/reddi arasında (anne reddiyle) negatif yönde anlamlı ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, anne kabul/reddi ile algılanan stres arasında da (anne reddiyle) pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Sonuç : Araştırma sonuçlarına göre, koşulsuz kendini kabul ile algılanan stres arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. Araştırma sonuçları, koşulsuz kendini kabul ile anne kabul/reddi arasında (anne reddiyle) negatif yönde anlamlı ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, anne kabul/reddi ile algılanan stres arasında da (anne reddiyle) pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Ancak, anne kabul/reddinin koşulsuz kendini kabul ve algılanan stres arasındaki ilişkide aracı rolü bulunamamıştır. Son olarak, araştırmadan elde edilen bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmış, çalışmanın sınırlılıkları ve gelecek çalışmalar için öneriler belirtilmiştir.en_US
dc.description.abstractObjective : The aim of this study was to observe the relationship between unconditional self-acceptance and perceived stress on university students and to examine the mediating role of mother acceptance/rejection in this relationship. Method : The study was conducted in 7 different universities in Istanbul with 320 student participants. The participants completed research tools including, Personal Information Form, Unconditional Self-Acceptance Scale Questionnaire, Perceived Stress Scale Questionnaire and Parental Acceptance-Rejection Scale Questionnaire Short Form Mother Dimension. The data obtained in the research are analyzed by using SPSS 25 (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0 program. ANOVA and t test, Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis Test are used for designate the differences of groups. Spearman Correlation Analyze is used for designate the relationships between variables of study. Findings : The findings showed that there was significant relationship between unconditional self-acceptance and gender, number of sibling, educational degree of mother and level of income on university students. There was significant relationship between perceived stress, birth order and level of income on university students. There was significant relationship between mother acceptance/rejection and birth order on university students. The findings showed that there was significant relationship between unconditional self-acceptance and perceived stress. The findings showed that there was a positive significant relationship between unconditional self-acceptance and mother acceptance/rejection. And also there was a positive significant relationship between mother acceptance/rejection and perceived stress. Conclusion : The results showed that there was significant relationship between unconditional self-acceptance and perceived stress. There was a positive significant relationship between unconditional self-acceptance and mother acceptance/rejection. And also there was a positive significant relationship between mother acceptance/rejection and perceived stress. But mediating role of mother acceptance/rejection in the relationship between unconditional self-acceptance and perceived stress couldn?t be found. Finally, the results discussed according to previous literature. Limitations of the current study and suggestions for future studies were stated.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Hipotezlerien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Önemien_US
dc.description.tableofcontentsKendini Kabulen_US
dc.description.tableofcontentsKendilik Bütünlüğüen_US
dc.description.tableofcontentsCarl Rogers ve Kendini Kabulen_US
dc.description.tableofcontentsKendini Kabulle İlişkili Kuramsal Yorumlaren_US
dc.description.tableofcontentsKendini Kabul ve Psikopatolojien_US
dc.description.tableofcontentsKendini Kabul ile İlgili Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsStresen_US
dc.description.tableofcontentsStres Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsStres Modellerien_US
dc.description.tableofcontentsStresle Başa Çıkmaen_US
dc.description.tableofcontentsDoğrudan Başa Çıkmaen_US
dc.description.tableofcontentsSavunucu Başa Çıkmaen_US
dc.description.tableofcontentsStres ve Sağlıken_US
dc.description.tableofcontentsSavaş veya Kaç Tepkisien_US
dc.description.tableofcontentsKardiyovasküler Hastalıklaren_US
dc.description.tableofcontentsStres ve Kişiliken_US
dc.description.tableofcontentsStres ile İlgili Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsAnne Kabul / Reddien_US
dc.description.tableofcontentsKoşulsuz Kabul Görme ve Kendini Gerçekleştirmeen_US
dc.description.tableofcontentsEbeveyn Kabul-Red Kuramı (EKAR Kuramı)en_US
dc.description.tableofcontentsEbeveynliğin Sıcaklık Boyutuen_US
dc.description.tableofcontentsEbeveynin Sevgisi, Şefkatien_US
dc.description.tableofcontentsEbeveynin Düşmanlığı, Saldırganlığıen_US
dc.description.tableofcontentsEbeveynin Kayıtsızlığı, İhmalien_US
dc.description.tableofcontentsEbeveynin Ayrışmamış Reddien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Kabul / Reddi ve Psikopatolojien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Kabul / Reddi ile İlgili Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsÖrneklemen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Bilgi Formu(Ek A)en_US
dc.description.tableofcontentsAlgılanan Stres Ölçeği (Ek B)en_US
dc.description.tableofcontentsKoşulsuz Kendini Kabul Ölçeği (Ek C)en_US
dc.description.tableofcontentsEbeveyn Kabul-Red Ölçeği (Y- EKRÖ / kısa form, anne formu Ek D)en_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Desenien_US
dc.description.tableofcontentsVerilerin Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsDemografik Özellikleren_US
dc.description.tableofcontentsKoşulsuz Kendini Kabul ve Algılanan Stres Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsKoşulsuz Kendini Kabul ve Ebeveyn Kabul/Reddi Anne Boyutu İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsEbeveyn Kabul/Red Ölçeği Anne Boyutu ile Algılanan Stres Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsBaron ve Kenny Adımları ile Regresyonda Aracı Değişken Analizien_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMA VE SONUÇen_US
dc.description.tableofcontentsDemografik ve Aile Özelliklerinin Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsKoşulsuz Kendini Kabul ile Algılanan Stres Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsKoşulsuz Kendini Kabul ile Ebeveyn Kabul/Red Anne Boy. Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsEbeveyn Kabul/Red Anne Boyutu ile Algılanan Stres Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Sayıltılarıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Sınırlılıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsÖNERİLERen_US
dc.description.tableofcontentsDEMOGRAFİK BİLGİ FORMUen_US
dc.description.tableofcontentsALGILANAN STRES ÖLÇEĞİen_US
dc.description.tableofcontentsKOŞULSUZ KENDİNİ KABUL ÖLÇEĞİen_US
dc.description.tableofcontentsYETİŞKİN EKRÖ - ANNE (KISA FORM)en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAlgılanan stresen_US
dc.subjectAnne kabulüen_US
dc.subjectAnne reddien_US
dc.subjectKoşulsuz kendini kabulen_US
dc.subjectMother acceptanceen_US
dc.subjectMother rejectionen_US
dc.subjectPerceived stressen_US
dc.subjectUnconditional self-acceptanceen_US
dc.subject.lccRC455.4.S87 K57 2019
dc.subject.lcshStress (Psychology)en_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde koşulsuz kendini kabulün algılanan stres ile ilişkisi ve anne kabul / reddinin bu ilişkideki aracı rolüen_US
dc.title.alternativeThe relationship between unconditional self-acceptance and perceived stress on university students and mediating role of mother acceptance/rejection in this relationshipen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorKişi, Fatma Aylinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess