Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzemir, Saltuken_US
dc.contributor.authorKuttaş, Duygu Işılen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İç Mimarlık Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2021-09-08T11:15:00Z
dc.date.available2021-09-08T11:15:00Z
dc.date.issued2021-02-02
dc.identifier.citationKuttaş, D. I. (2021). Marka arketipleri bağlamında mekân tasarımı: hazır giyim mağazaları.İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/3221
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 119-126)en_US
dc.descriptionxiii, 127 leavesen_US
dc.description.abstractFarklı alanların kesişme noktalarında yapılan bu tez çalışmasında marka kavramları, marka kimliği, marka arketipleri ve mekânsal tasarım ilişkileri çalışma kapsamında ele alınmış ve kimlik temsili bağlamında incelenmiştir. Bu doğrultuda öncelikle markalar için işlevsel kişilik tipolojileri sunan arketip kavramı incelenmiş ve literatürde yapılan araştırmalar sonucunda dört ana arketip grubunu temsil eden dört arketip (Yönetici, Asi, Kâşif ve Sıradan İnsan) ve de giyim sektöründen bu dört arketiple eşleştiği varsayılan dört marka seçildi. Bu varsayımların doğruluğu, bu markaların hem kendi web sayfaları hem de diğer web sayfaları ve reklamları aracılığıyla kendilerini nasıl tanıttığının ortaya çıkarıldığı marka arketip literatürünün araştırılması sonucunda elde edilen bulgularla sınanmıştır. Daha sonra bu markaların mevcut vitrin ve iç tasarımları, kendi marka arketiplerine uygunluklarına göre yerleşim planı, renk, malzeme ve aydınlatma tasarım kriterlerine göre incelenmiştir. Böylelikle hem mesleki alan yazındaki bir boşluğun doldurulması, hem de iç mekân tasarım stüdyosu derslerinin marka, kurum kimliği ve kimlik temsillerini kapsayan proje konularında proje yürütücüleri ve öğrencileri için bu bağlamda nesnel proje değerlendirme ölçütleri oluşturulması yönünde bir adım atılabilmesi amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this thesis study which was done at the intersections of different fields, the brand concepts, brand identity, brand archetypes and spatial design relationships were examined in the context of identity representation. In this direction, firstly the concept of archetypes presenting functional personality typologies for brands were examined and as a result of the researches in the literature, four archetypes representing four main archetype groups (Manager, Rebel, Explorer and Ordinary People) and four brands from the clothing industry that match these four archetypes were selected. The accuracy of these presuppositions was tested with the findings obtained as a result of the research of the brand archetype literature, in which how these brands introduced themselves through both their own and other web pages and through their advertisements. Afterwards, the existing shop windows and interior designs of these brands were examined by their layout plan, color, material and lighting design criteria in line with their suitability to their own brand archetypes was examined. In this way, it was aimed to fill a gap in the professional literature and to take a step towards creating objective project evaluation criteria for the project managers and students in the subjects that include the brand, corporate identity and identity representations of the interior design studio courses.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Kapsamıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsMARKA KAVRAMIen_US
dc.description.tableofcontentsMarkanın Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMarkanın Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kimliği Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsMarka Değerien_US
dc.description.tableofcontentsMarka Sadakatien_US
dc.description.tableofcontentsMarka Vizyonu ve Hedeflerien_US
dc.description.tableofcontentsMarka İmgesien_US
dc.description.tableofcontentsMekân Tasarımında Marka Kimliğien_US
dc.description.tableofcontentsMARKA KİMLİĞİ VE ARKETİP KAVRAMIen_US
dc.description.tableofcontentsArketip Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsCarl Gustav Jung’ın Arketip Yaklaşımıen_US
dc.description.tableofcontentsArketiplerin Motivasyonlarıen_US
dc.description.tableofcontentsMarka Arketiplerien_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcı (The Creator)en_US
dc.description.tableofcontentsBakıcı (The Caregiver)en_US
dc.description.tableofcontentsYönetici (The Ruler)en_US
dc.description.tableofcontentsSoytarı (The Jester)en_US
dc.description.tableofcontentsSıradan İnsan (The Regular Guy/Gal)en_US
dc.description.tableofcontentsAşık (The Lover)en_US
dc.description.tableofcontentsKahraman (The Hero)en_US
dc.description.tableofcontentsAsi (The Outlow)en_US
dc.description.tableofcontentsSihirbaz (The Magician)en_US
dc.description.tableofcontentsMasum (The Innocent)en_US
dc.description.tableofcontentsKâşif (The Explorer)en_US
dc.description.tableofcontentsBilge (The Sage)en_US
dc.description.tableofcontentsHAZIR GİYİM MAĞAZALARI ÖZELİNDE ARKETİPLERen_US
dc.description.tableofcontentsBrooks Brothers Mağazalarıen_US
dc.description.tableofcontentsBrooks Brothers Marka Tanıtım Görsellerien_US
dc.description.tableofcontentsBrooks Brothers Mağazalarının Tasarımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsDiesel Mağazalarıen_US
dc.description.tableofcontentsDiesel Marka Tanıtım Görsellerien_US
dc.description.tableofcontentsDiesel Mağazalarının Tasarımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsThe North Face Mağazalarıen_US
dc.description.tableofcontentsThe North Face Marka Tanıtım Görsellerien_US
dc.description.tableofcontentsThe North Face Mağazalarının Tasarımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsDecathlon Mağazalarıen_US
dc.description.tableofcontentsDecathlon Marka Tanıtım Görsellerien_US
dc.description.tableofcontentsDecathlon Mağazalarının Tasarımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsDeğerlendirmeler ve Sonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectArketipen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka kimliğien_US
dc.subjectMekân tasarımıen_US
dc.subjectArchetypeen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand identityen_US
dc.subjectSpace designen_US
dc.subject.lccNA6220 .K88 2021
dc.subject.lcshStores, Retail -- Design and construction.en_US
dc.subject.lcshInterior architecture.en_US
dc.titleMarka arketipleri bağlamında mekân tasarımı: hazır giyim mağazalarıen_US
dc.title.alternativeSpace design in the context of brand archetypes: example of ready to wear storesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İç Mimarlık Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0964-3251
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKuttaş, Duygu Işılen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess