Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.contributor.authorYılmaz, Afranuren_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2021-09-09T06:33:46Z
dc.date.available2021-09-09T06:33:46Z
dc.date.issued2021-01-15
dc.identifier.citationYılmaz, A. (2021). Son ergenlik döneminde dissosiyatif bulgular ile ruminasyon arasındaki ilişkide duyguları ifade etmenin rolü. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/3225
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 80-97)en_US
dc.descriptionxii, 105 leavesen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın temel amacı son ergenlik dönemindeki bireylerin dissosiyatif bulguları ile ruminasyon düzeyleri arasındaki ilişkide duyguları ifade etmenin aracı rolünü incelemektir. Bununla birlikte katılımcıların dissosiyasyon, ruminasyon ve duyguları ifade etmeye ilişkin bulgularının sosyodemografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği de araştırılmıştır. Yöntem: Araştırmaya 18-24 yaşları arasında olan 502 kişi katılmıştır. Veriler Sosyodemografik Bilgi Formu, Dissosiyasyon Ölçeği (DIS-Q), Ruminatif Düşünce Biçimi Ölçeği ve Duyguları İfade Etme Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Bulgular: Araştırmadan elde edilen bulgulara göre son ergenlik dönemindeki bireylerin ruminasyon düzeyleri arttıkça duyguları ifade etme düzeylerinin azaldığı ve dissosiyasyon düzeylerinin arttığı; duyguları ifade etme düzeyleri azaldıkça dissosiyasyon düzeylerinin arttığı görülmüştür. Bununla birlikte dissosiyasyon, ruminasyon ve duyguları ifade etme düzeylerinin belirli sosyodemografik özelliklere göre farklılaştığı bulgulanmıştır. Son ergenlik dönemindeki bireylerin dissosiyatif bulguları ile ruminasyon düzeyleri arasındaki ilişkide duyguları ifade etmenin kısmi aracı etkisi olduğu saptanmıştır. Sonuç: Araştırmamızın söz konusu değişkenlerin geçmiş araştırmalarda sınırlı sayıda incelenmesi açısından literatüre katkı sağladığı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractObjective: The main purpose of this study is to examine the mediating role of expressing feelings on the relationship between dissociative findings and rumination levels of individuals in the late adolescence period. Additionaly, it was also investigated whether the participants' findings regarding dissociation, rumination and expressing feelings differ according to sociodemographic characteristics. Method: The study included 502 people between the age of 18-24. The data were collected through the Sociodemographic Information Form, Dissociation Questionnaire (DIS-Q), Ruminative Thought Style Questionnaire and Emotional Expression Questionnaire. Results: According to the findings obtained from the study, as the rumination levels of the individuals in the late adolescent period increased, the level of expressing their feelings decreased and the dissociation levels increased; it was observed that as the expression levels of emotions decreased, the dissociation levels increased. In addition to these, it was found that dissociation, rumination, and expressing feelings levels differ according to certain sociodemographic characteristics. It was found that expressing feelings had a partial mediator effect on the relationship between dissociative findings and rumination levels of individuals in the late adolescent period. Conclusion: It is thought that our study contributed to the literature in terms of examining these variables in a limited number of previous studies.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsARAŞTIRMANIN BİLİMSEL DAYANAĞI VE İLGİLİ LİTERATÜRen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Dönemien_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Dönemi Evrelerien_US
dc.description.tableofcontentsSon Ergenlik Dönemien_US
dc.description.tableofcontentsPsikososyal Gelişim Kuramı Çerçevesinde Son Ergenlik Dönemien_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyasyonen_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyasyonun Etiyolojisien_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyasyonun Epidemiyolojisien_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyatif Bozukluklaren_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyatif Kimlik Bozukluğuen_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyatif Amnezien_US
dc.description.tableofcontentsDepersonalizasyon/Derealizasyon Bozukluğuen_US
dc.description.tableofcontentsTanımlanmış Diğer Dissosiyatif Bozukluklaren_US
dc.description.tableofcontentsTanımlanmamış Diğer Dissosiyatif Bozukluklaren_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Döneminde Dissosiyasyonen_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyasyonun Diğer Patolojilerle İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsRuminasyonen_US
dc.description.tableofcontentsRuminasyonun Etiyolojisien_US
dc.description.tableofcontentsRuminasyonun Epidemiyolojisien_US
dc.description.tableofcontentsRuminasyon Kuramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsTepki Biçimleri Teorisien_US
dc.description.tableofcontentsÜzüntü İlişkili Ruminasyon Teorisien_US
dc.description.tableofcontentsStres Tepkisi Ruminasyon Modelien_US
dc.description.tableofcontentsAmaca Dönük İlerleme Teorisien_US
dc.description.tableofcontentsÖz-Denetimli Yürütücü İşlev Teorisien_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Döneminde Ruminasyonen_US
dc.description.tableofcontentsRuminasyonun Diğer Patolojilerle İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsRuminasyonun Dissosiyasyonla İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsDuygularen_US
dc.description.tableofcontentsDuyguları İfade Etmeen_US
dc.description.tableofcontentsKuramlar Çerçevesinde Duyguları İfade Etmeen_US
dc.description.tableofcontentsPsikanalitik Yaklaşım Çerçevesinde Duyguları İfade Etmeen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Davranışçı Kuram Çerçevesinde Duyguları İfade Etmeen_US
dc.description.tableofcontentsİnsancıl Yaklaşım Çerçevesinde Duyguları İfade Etmeen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Döneminde Duyguları İfade Etmeen_US
dc.description.tableofcontentsDuyguları İfade Etme ve Kişilerarası İlişkileren_US
dc.description.tableofcontentsDuyguları İfade Etme ve Cinsiyeten_US
dc.description.tableofcontentsDuyguları İfade Etme ve Kültüren_US
dc.description.tableofcontentsDuyguları İfade Etmenin Diğer Patolojilerle İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsDuyguları İfade Etmenin Dissosiyasyonla İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsDuyguları İfade Etmenin Ruminasyonla İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsAMAÇ VE HİPOTEZLERen_US
dc.description.tableofcontentsAmaçen_US
dc.description.tableofcontentsHipotezleren_US
dc.description.tableofcontentsSayıltılaren_US
dc.description.tableofcontentsSınırlılıklaren_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Desenien_US
dc.description.tableofcontentsEvren ve Örneklemen_US
dc.description.tableofcontentsÖrneklemin Sosyodemografik Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Bilgi Formuen_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyasyon Ölçeği (DIS-Q)en_US
dc.description.tableofcontentsRuminatif Düşünce Biçimi Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsDuyguları İfade Etme Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsİşlemen_US
dc.description.tableofcontentsVerilerin Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyasyon, Ruminasyon, Duyguları İfade Etme Ölçeklerinden Alınan Puanlarının Çarpıklık, Çarpıklığın Standart Hatası, Basıklık, Basıklığın Standart Hatası ve Normallik Analizi Bulgularıen_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyasyon, Ruminasyon ve Duyguları İfade Etme Ölçeklerinden Alınan Puanların Betimsel İstatistiksel Değerlerine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyasyon ile Ruminasyon Arasındaki İlişkide Duyguları İfade Etmenin Medyatör (Aracı) Etkisine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Dissosiyasyon, Ruminasyon ve Duyguları İfade Etme Ölçeklerinden Aldıkları Puanların Sosyodemografik Değişkenlere Göre Farklılaşıp Farklılaşmadığına Dair Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Dissosiyasyon, Ruminasyon ve Duyguları İfade Etme Puanlarının Cinsiyet Değişkenine Göre Farklılaşıp Farklılaşmadığına Dair Yapılan Bağımsız Gruplar T Testi Analizi Sonuçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Dissosiyasyon, Ruminasyon ve Duyguları İfade Etme Puanlarının Yaş Değişkenine Göre Farklılaşıp Farklılaşmadığına Dair Yapılan Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Analizi Sonuçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Dissosiyasyon, Ruminasyon ve Duyguları İfade Etme Puanlarının Öğrenim Durumu Değişkenine Göre Farklılaşıp Farklılaşmadığına Dair Yapılan Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Analizi Sonuçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Dissosiyasyon, Ruminasyon ve Duyguları İfade Etme Puanlarının Algılanan Ekonomik Durum Değişkenine Göre Farklılaşıp Farklılaşmadığına Dair Yapılan Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Analizi Sonuçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Dissosiyasyon, Ruminasyon ve Duyguları İfade Etme Puanlarının İlişki Durumu Değişkenine Göre Farklılaşıp Farklılaşmadığına Dair Yapılan Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Analizi Sonuçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Dissosiyasyon, Ruminasyon ve Duyguları İfade Etme Puanlarının Kiminle Yaşıyor Olunduğu Değişkenine Göre Farklılaşıp Farklılaşmadığına Dair Yapılan Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Analizi Sonuçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Dissosiyasyon, Ruminasyon ve Duyguları İfade Etme Puanlarının Anne Öğrenim Durumu Değişkenine Göre Farklılaşıp Farklılaşmadığına Dair Yapılan Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Analizi Sonuçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Dissosiyasyon, Ruminasyon ve Duyguları İfade Etme Puanlarının Baba Öğrenim Durumu Değişkenine Göre Farklılaşıp Farklılaşmadığına Dair Yapılan Tek Yönlü Varyan Analizi (ANOVA) Analizi Sonuçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇ VE TARTIŞMAen_US
dc.description.tableofcontentsBilgilendirilmiş Onam Formuen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Bilgi Formuen_US
dc.description.tableofcontentsDissosiyasyon Ölçeği (DIS-Q) Örnek Maddelerien_US
dc.description.tableofcontentsRuminatif Düşünce Biçimi Ölçeği Örnek Maddelerien_US
dc.description.tableofcontentsDuyguları İfade Etme Ölçeği Örnek Maddelerien_US
dc.description.tableofcontentsEtik Kurul Onayıen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDissosiyasyonen_US
dc.subjectDuyguları ifade etmeen_US
dc.subjectErgenliken_US
dc.subjectRuminasyonen_US
dc.subjectSon ergenlik dönemien_US
dc.subject.lccBF724 .Y55 2021
dc.subject.lcshAdolescent psychology.en_US
dc.subject.lcshYouth -- Psychology.en_US
dc.subject.lcshDissociative disorders.en_US
dc.titleSon ergenlik döneminde dissosiyatif bulgular ile ruminasyon arasındaki ilişkide duyguları ifade etmenin rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of expressing feelings on the relationship between dissociative findings and rumination in the late adolescent perioden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6822-3847
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYılmaz, Afranuren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess