Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtlı, Betülen_US
dc.contributor.authorArı, Asiyeen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Moda ve Tekstil Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2021-12-08T18:46:42Z
dc.date.available2021-12-08T18:46:42Z
dc.date.issued2021-06-14
dc.identifier.citationArı, A. (2021). Diyarbakır hazır giyim sektöründe markalaşmanın moda ve tasarım çalışmaları açısından önemi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/3317
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 88-94)en_US
dc.descriptionxiii, 99 leavesen_US
dc.description.abstractModa ve tasarım; ABD, Avrupa, Çin gibi küresel ölçekli ülkelerin pazarda etki sahibi olduğu bir alandır. Bu ülkeler içerisinde gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye’nin hazır giyim ve tekstil sektöründe söz sahibi olduğu görülmektedir. Markalaşma ve moda anlamında Türkiye’nin gelişmiş ülkeler seviyesine ulaşabileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada yerel bir bölge olan Diyarbakır’da tekstil sektörüne yönelik durum ortaya konulmaya çalışılacaktır. Çalışmanın amaçları temel olarak Diyarbakır hazır giyim sektöründeki moda ve tasarım faaliyetlerinin durumunu öğrenmek, mevcut problemleri tespit etmek ve potansiyel dinamiklerini keşfetmektir. Bunlara ek olarak hazır giyim firmalarına ciddi anlamda değer katan markalaşma durumunu öğrenmek ve markalaşma için verilen teşviklerin yeterliliği katılımcılarla birlikte değerlendirilmiştir. Bu kapsamda Diyarbakır'da yer alan ve hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren 9 adet markalaşmış firmanın sahipleri ile mülakat analizi gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda mülakat analizlerine ek olarak, Diyarbakır’ın makro durumunu değerlendirebilecek 2 adet röportaj yapılmıştır. Mülakat analizi sonucunda katılımcıların markalaşma eğiliminin olduğu tespit edilmiştir. Bu eğilimlerinin de en büyük sebebinin firmaların pazarda kalıcı ve belirgin yer edinmek ile kurumsal olarak profesyonelliği arttırmak olduğu tespit edilmiştir. Ulaşılan bir diğer sonuç ise Diyarbakır’daki birçok firmanın moda ve tasarım faaliyetleri alanında tasarımcıların olmamasıdır. Bunun nedeni olarak tasarımcıların diğer illerden buraya gelmeyi tercih etmemesi, ekonomik ve teknik anlamda yeterli bir zeminin olmaması olarak özetlenmiştir. Gerçekleştirilen röportajlarda ise yetişmiş insan kaynağının çok önemli olduğunu ve bunun gün geçtikçe Diyarbakır lehine arttığını vurgulamıştır. Son olarak firmaların finansal anlamda sıkıntı yaşadıklarını belirtmiş, verilen teşviklerin markalaşma ve tasarım alanlarında ilerlemek için yeterli olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractFashion and design is an area where global leaders such as the USA, Europe and China have an impact on the market. Turkey, a developing country, among these countries, has a say in the ready-made clothing and textile sector. It is thought that Turkey can reach the level of developed countries in terms of branding and fashion. This study will attempt to shed light on the situation regarding the textile sector in a local region, Diyarbakır. The aims of the study are to learn the status of fashion and design activities in the ready-made clothing sector in Diyarbakır, to identify existing problems and to explore potential dynamics. In addition, the status of branding, which adds significant value to ready-made clothing companies, and the adequacy of branding incentives were evaluated together with the participants. In this context, an interview analysis was conducted with the owners of nine branded companies operating in the ready-made clothing sector in Diyarbakır. In addition to the interview analysis, two interviews were conducted to evaluate the macro situation of Diyarbakır. As a result of the interview analysis, it was determined that there was a tendency among the participants towards branding. It was determined that the most important driver behind this trend was to secure a permanent and prominent place in the market and to increase the professionalism institutionally. Another result reached from the analysis is that many companies in Diyarbakır do not have designers in the field of fashion and design activities. The reason for this, in short, is that designers do not prefer to come to Diyarbakır from other provinces and that there is not sufficient economic and technical infrastructure and ground. In the interviews, the importance of trained human resources was highlighted, and participants also mentioned that the situation in this area is improving day by day. Finally, it was stated that the companies were experiencing financial difficulties, and it was concluded that the incentives provided were not sufficient to make real progress in the fields of branding and design.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsHAZIR GİYİM SEKTÖRÜen_US
dc.description.tableofcontentsHazır Giyimin Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsHazır Giyimin Tekstil Sektöründeki Yerien_US
dc.description.tableofcontentsHazır Giyim Sektörünün Önemi ve Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsDünya‟da Hazır Giyim Sektörüen_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye‟de Hazır Giyim Sektörüen_US
dc.description.tableofcontentsDiyarbakır‟da Hazır Giyim Sektörünün Gelişimi ve Dinamiklerien_US
dc.description.tableofcontentsHAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE MARKA VE MARKALAŞMAen_US
dc.description.tableofcontentsMarka ve Markalaşmanın Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMarkalaşma Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsMarkalaşmada Sosyal, Kültürel ve Ekonomik Altyapıen_US
dc.description.tableofcontentsMarkalaşma Stratejisien_US
dc.description.tableofcontentsHazır Giyimde Markalaşmaen_US
dc.description.tableofcontentsDurum Tespitien_US
dc.description.tableofcontentsHedef Kitle Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsİmaj Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsModa Tasarım Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsPazarlama Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsDağıtım Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsPromosyon Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsTÜRKİYE‟DE HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNÜN MARKALAŞABİLMESİ İÇİN YAPILMASI GEREKEN DÜZENLEMELERen_US
dc.description.tableofcontentsMakro Düzenlemeleren_US
dc.description.tableofcontentsMikro Düzenlemeleren_US
dc.description.tableofcontentsDİYARBAKIR HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE MARKALAŞMANIN MODA VE TASARIM ÇALIŞMALARI AÇISINDAN ÖNEMİ: MÜLAKAT ANALİZİen_US
dc.description.tableofcontentsMetodolojien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Evrenien_US
dc.description.tableofcontentsMülakat Analizien_US
dc.description.tableofcontentsDiyarbakır‟daki Hazır Giyim Sektörü Üzerine Mülakat Analizien_US
dc.description.tableofcontentsDiyarbakır‟daki Hazır Giyim Sektöründeki Moda ve Tasarım Çalışmalarına Yönelik Mülakat Analizien_US
dc.description.tableofcontentsDiyarbakır‟daki Hazır Giyim Sektöründeki Markalaşmaya Yönelik Mülakat Analizien_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇ VE ÖNERİLERen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDiyarbakıren_US
dc.subjectDTİOSBen_US
dc.subjectHazır giyimen_US
dc.subjectMarkalaşmaen_US
dc.subjectModa ve tasarımen_US
dc.subjectBrandingen_US
dc.subjectDiyarbakiren_US
dc.subjectDTIOSBen_US
dc.subjectFashion and designen_US
dc.subjectReady-made clothingen_US
dc.subject.lccTS1475 .A75 2021
dc.subject.lcshTextile design -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshTextile industry -- Turkey.en_US
dc.titleDiyarbakır hazır giyim sektöründe markalaşmanın moda ve tasarım çalışmaları açısından önemien_US
dc.title.alternativeThe importance of branding in the ready-made clothing sector of Diyarbakir in terms of fashion and design studiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Moda ve Tekstil Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6749-7929
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorArı, Asiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess