Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGraf, Marcusen_US
dc.contributor.authorAkerson, Canen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.date.accessioned2022-09-08T08:54:56Z
dc.date.available2022-09-08T08:54:56Z
dc.date.issued2022-05-26
dc.identifier.citationAkerson, C. (2022). Alter ego ve personanın sanatsal faaliyetteki rolü. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4823
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 204-212)en_US
dc.descriptionx, 2112 leavesen_US
dc.description.abstractBu tez, artist sıfatının geçirdiği evrimi incelerken bu sıfatın içindeki değişmeyen ve değişen özellikleri ele alacaktır. Artist olan herkesin sanat yapıyor olması, sanat yapan herkesin bir artist olduğu manasına gelmemektedir. Bu yüzden metodoloji olarak antropoloji, sanat tarihi, felsefe ve sanat eleştirisi kullanılarak eserler üzerinden artist tipolojileri incelemeye alınmıştır. Bu calışmada batı sanatında artistin bir sıfat haline gelişi, özgünlük ve özgürlük meseleleri üzerinden irdelenmiştir. Ego halinde ortaya çıkan artist ile alter ego olarak beliren artist kimliği arasındaki benzerlikler ve farkılıklar ortaya konmuştur. Çalışma kapsamında farklı zamanlarda yaşamış artsistlerin ortak yanlarının özgünlük, farklılıklarının ise özgürlük olduğu tespit edilmiştir. Bu tez artistlerin postmodernizmden sonra ego ve alter ego yerine bir persona yarattığını savunuldu. Bu personanın ise artistin özgünlük ve özgürlük meselelerine aykırı olduğu vurgulandı. Türkçede sanatçı sıfat olarak kullanılmazken batıda ise “digital artist”, “photography artist”, “video artist”, “tattoo artist”, “installation artist” gibi terimler artist sıfatındaki özgürlük manasını yok edip türkçedeki sanatçı anlamına getirmektedir; bu da artistin doğasına aykırıdır. İnsanların çoğunluğunun bir sanatsal persona yaratmaya çalıştığı bu dijital çağda bilgi kirliliği oldukça fazladır. Özgünlük ve özgürlük ilkelerine özünde sahip olan artist, bir isim olarak herkesin kendine yakıştırabildiği dijital etkileşim çağımızda anlamını tamamen yitirmiştir. Bu etkileşim çağında paylaşımları ile beraber en çok öğretebilen olmak da mesele olacaktır. Geleceğin artistinin, “Bilgiyi tecrübe ettiren bir hayat öğretmeni” olması kaçınılmazdır. Bu yüzden, “Geçmiş, Günümüz, Gelecek Artist Tipolojisi” bu tezde incelenirken gelecekte olması gereken bir artist tipolojisinin de üzerinde durulmuştur.en_US
dc.description.abstractWhile examining the evolution of the adjective artist, this thesis will deal with the constant and changing features of meaning of this adjective. The fact that someone who is making art is an artist, does not constitute that someone who makes art is an artist. For this reason, artist typologies have been examined through works by using anthropology, art history, philosophy and art criticism as a methodology. In this study, the artist's becoming an adjective in western art is examined through the issues of originality and freedom. The similarities and differences between the identity of the artist who appears as an ego and the identity of an artist who appears as an alter ego are revealed. Within the scope of the study, it has been determined that the common aspects of the artists who lived at different times are originality and their differences are freedom. This thesis argued that after postmodernism artists create a persona instead of ego and alter ego. This study emphasized that this persona is in contrary to the artist's originality and freedom issues. Therefore, while artist is not used as an adjective in Turkish language, terms such as "digital artist", "photography artist", "video artist", "tattoo artist", "installation artist" in the Western languages destroy the meaning of freedom in the adjective sense of the artist and descend it to the meaning of artist in Turkish language. This is against the very nature of the artist. In this digital age, where the majority of people are trying to create an artistic persona, there is a lot of information pollution. Having the principles of originality and freedom at its core, the artist has completely lost its meaning in our age of digital interaction, which everyone can attribute to himself as a name. In this age of interaction, it will also be an issue to be the one who can teach the most with their sharing. It is inevitable for the artist of the future to be a “life teacher who gives knowledge to experience”. Therefore, while examining the "Past, Present, Future Artist Typology" in this thesis, an artist typology that should be in the future is also emphasized.en_US
dc.description.tableofcontentsİLK ARTİSTLERen_US
dc.description.tableofcontentsAvcıen_US
dc.description.tableofcontentsTanrıça ve Babaen_US
dc.description.tableofcontentsReisen_US
dc.description.tableofcontentsYazının Bulunmasından Sonra Artist Tipolojisien_US
dc.description.tableofcontentsFeodal Dönemde Artist Tipolojisien_US
dc.description.tableofcontentsRönesanstan Sonra Artist Tipolojisien_US
dc.description.tableofcontentsÖZGÜNLÜK MESELESİen_US
dc.description.tableofcontentsSokrat Sanat ve Rönesansen_US
dc.description.tableofcontentsRomantizm ve Sonrasında Artist Tipolojisien_US
dc.description.tableofcontentsBohemyaen_US
dc.description.tableofcontentsBohem ve Dandyen_US
dc.description.tableofcontentsFlaneuren_US
dc.description.tableofcontentsEmpresyonizm ile Kadının Toplumdaki Yerine Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsErkek Empresyonistleren_US
dc.description.tableofcontentsKadın Empresyonistleren_US
dc.description.tableofcontentsÖzgürlük Meselesien_US
dc.description.tableofcontentsYİRMİNCİ YÜZYILDA ARTİST TİPOLOJİSİen_US
dc.description.tableofcontentsBirinci Dünya Savaşı Öncesi Artist Tipolojisien_US
dc.description.tableofcontentsParis Okuluen_US
dc.description.tableofcontentsHenri Matisseen_US
dc.description.tableofcontentsPablo Picassoen_US
dc.description.tableofcontentsDadaizmen_US
dc.description.tableofcontentsİkinci Dünya Savaşı Sonrası Artist Tipolojisien_US
dc.description.tableofcontentsSoyut Ekspresyonizmen_US
dc.description.tableofcontentsRobert Rauschenberg, de Kooning’in Çizimini Sildim, 1953en_US
dc.description.tableofcontentsJoseph Beuys & Andy Warholen_US
dc.description.tableofcontentsPOSTMODERNİZM VE YILDIZLAŞMA & YARALANMAen_US
dc.description.tableofcontentsGELECEK ARTİST TİPOLOJİSİ (Deneme)en_US
dc.description.tableofcontentsYirminci Yüzyılın Sonuen_US
dc.description.tableofcontentsFenomenin Ölümüen_US
dc.description.tableofcontentsHayat Öğretmeni Olarak Artist: Stefan Sagmeisteren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Devrimi (2012)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEgoen_US
dc.subjectAlter egoen_US
dc.subjectPersonaen_US
dc.subjectArtisten_US
dc.subjectDavranış biçimien_US
dc.subjectÖzgünlüken_US
dc.subjectÖzgürlüken_US
dc.subjectAvataren_US
dc.subjectBehavioren_US
dc.subjectGenuinenessen_US
dc.subjectFreedomen_US
dc.subject.lccN71 .A34 2022
dc.subject.lcshOriginality in art.en_US
dc.subject.lcshArtists.en_US
dc.titleAlter ego ve personanın sanatsal faaliyetteki rolüen_US
dc.title.alternativeRole of alter ego & persona in artistic activitieen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5022-1261
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAkerson, Canen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess