Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖnkal, Güncelen_US
dc.contributor.authorBaşkaya, Banuen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-09-13T08:29:29Z
dc.date.available2022-09-13T08:29:29Z
dc.date.issued2022-04-28
dc.identifier.citationBaşkaya, B. (2022). Alımlama estetiği açısından keşif, haz ve sağaltım ilişkisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4833
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 177-181)en_US
dc.descriptionx, 182 leavesen_US
dc.description.abstractİnsanı ve dünyayı bir bütün olarak kabul eden sanata göre, sanatçı kendi kişiliği ve duygularında bu dünyaya sahip çıkarak eserlerinde onu yeniden şekillendirir ve yaratır. Sanat, sanatçının bilinçaltında yatan, açığa vuramadığı içsel tepkilerinin dışavurulması sonucunda, bu tepkilerin bir somut nesneye dönüşme halidir. Sanatçı, hayata dair meselelerini, maddeye aktararak eserleri üzerinden çözümler. Sanat bu ikili yapısıyla bir yandan maddeler dünyasına bağımlı görülürken diğer taraftan onu aşan ruhsal bir yolculuktur. Sıradan olanın, benlikle anlamlandırılması sonucunda ortaya çıkan sanatın, insanın içindeki duygu karmaşaları, iç çelişkileri ve dürtüleriyle, toplum arasında bağlantı kurma görevi vardır. Sanat eseri, sanatçının yaşam serüveninden yansımaları izleyicisine aktarmaktadır. İzleyici bu serüvenle karşılaştığında bir izlek ortaya çıkarır. Bu izleğin duygusu, onda hangi duygu durumu ile eşleşmişse o şekilde alımlama yapar. Son kertede o duyguyla alımladığı eser bir anlam kazanır ve sağaltım sağlanmış olur. Sanat eserleri estetik beğeninin ötesinde izleyicisi tarafından anlamlandırılıp çözümlendiğinde var olma sürecini yaşar. Her bir eser, estetik alımlamada yeniden inşa edilir. Bu çalışmada alımlama, sanatçı açısından ve eseri alımlayan açısından iki şekilde ele alınmıştır. Sanatçının bir eseri yaratma sürecindeki kendini keşfi ve yarattığı eser ile yaşadığı sağaltım, Antik Yunan’dan itibaren felsefenin, güzelin ne olduğu sorusuna aradığı yanıt üzerinden araştırılmıştır. Eseri alımlayanın eserle yaşadığı duygudaşlık ve eser üzerinden yaşadığı tedavi süreci de sağaltım kavramı ile açıklanmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, iyileştirici bir güç olarak sanatın incelendiği bu tezde sağaltım kavramından yola çıkarak “alımlama estetiği ile sağaltıma nasıl gidilir” sorusuna yanıt aranmıştır.en_US
dc.description.abstractAccording to art, which accepts human beings and the world as a whole, the artist embraces the world in their own personality and emotions and reshapes and creates it in their works. Art is the state of transforming their inner reactions lying in their subconscious, which they cannot reveal, into a concrete object. The artist performs their work by transferring the issues of life they try to resolve into the matter. While art is considered to be dependant on the material world by this dual structure, it is also a spiritual journey that goes beyond it. Emerging as a result of interpreting the ordinary with the self, art bears the duty of establishing a connection between the emotional turmoil, inner contradictions, and impulses of humans and society, and this helps to reach reconciliation. The work of art conveys the reflections of the artist's life adventure to the audience. When the audience encounters this adventure, it reveals a path. The reception of the audience is according to the emotional state with which the emotion of the path matches. In the last instance, the artwork received by that emotion gains meaning, and thus it is analyzed. Artworks experience the process of existence when they are interpreted and analyzed by the audience beyond aesthetic taste. They are reconstructed in each aesthetic reception. The present study handles reception in two ways; from the perspective of both the artist and the receiver of the artwork. The self-discovery and therapy experienced with the artwork created by the artist during the process of creation of the artwork have been studied through the answer sought by philosophy for the question "what is beauty" since Ancient Greece. The sympathy experienced by the receiver of the work with the work and the treatment process experienced through the work have also been tried to be explained with the concept of therapy. In conclusion, this thesis, which examines art as a therapeutic power, seeks ananswer to the question "how to reach therapy with the aesthetic of reception" throughthe concept of therapy.en_US
dc.description.tableofcontentsSANAT VE SAĞALTIMen_US
dc.description.tableofcontentsİlkel Çağdan Günümüze Bir İfade Yöntemi Olarak Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsSanat Kavramına Genel Bir Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsSanatçının Keşfi Kendini Bulma ve Gerçekleştirme Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcılık ve Yaratma Edimien_US
dc.description.tableofcontentsSağaltımen_US
dc.description.tableofcontentsPsikanaliz ve Sanatçının Sağaltımıen_US
dc.description.tableofcontentsPsikopatolojik Bir Sanat Olarak Art Brut, Dubuffet ve Wöfflien_US
dc.description.tableofcontentsJean Dubuffeten_US
dc.description.tableofcontentsAdolf Wölflien_US
dc.description.tableofcontentsAlımlayan Açısından Bir Terapi Yöntemi Olarak Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsSanat Terapinin Tarihsel Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsSanatçının İç Dünyasının Sanata Yansımalarıen_US
dc.description.tableofcontentsKATHARSİS’TEN MİMESİS’E BİR KEŞİF OLARAK SANATen_US
dc.description.tableofcontentsEstetiğin Niteliği ve İşlevi Tartışmasının Tarihsel Arka Planıen_US
dc.description.tableofcontentsKatharsis Kavramı ve Sanatın Katharsis Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsMimesisen_US
dc.description.tableofcontentsEstetik ve Haz İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsBir Kavram Olarak Güzel, Estetik ve Sanatın İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsFelsefede Güzelliğin Tarihselliğien_US
dc.description.tableofcontentsALIMLAMA KAVRAMI VE ALIMLAMA ESTETİĞİen_US
dc.description.tableofcontentsPost Modernizim ve Alımlama Estetiğine Genel Bir Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsAlımlama Estetiğine Yön Veren Üç Kuramcı ve Alımlama Estetiği Kuramına Yaklaşımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsWolfgang Iser ve Alımlama Yaklaşımı “Metnin İki Ucu”en_US
dc.description.tableofcontentsHans-Robert Jauss ve Alımlama Yaklaşımı “Beklentiler Ufku”en_US
dc.description.tableofcontentsStanley Fish ve Alımlama Yaklaşımı “Eylem Olarak Anlam”en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAlımlama estetiğien_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectSağaltımen_US
dc.subjectSanat terapisien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectReception aestheticsen_US
dc.subjectTreatmenten_US
dc.subjectAestheticsen_US
dc.subjectArt therapyen_US
dc.subjectArten_US
dc.subject.lccN70 .B37 2022
dc.subject.lcshArt -- Philosophy.en_US
dc.subject.lcshAesthetics.en_US
dc.titleAlımlama estetiği açısından keşif, haz ve sağaltım ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship between discovery, pleasure and therapy in terms of reception aestheticsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6161-7392
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBaşkaya, Banuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess