Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnver, Buketen_US
dc.contributor.authorErdal, Gizemen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-09-19T13:30:34Z
dc.date.available2022-09-19T13:30:34Z
dc.date.issued2022-06-13
dc.identifier.citationErdal, G. (2022). Yaşamı sürdürme nedenleri ile psikolojik iyi oluş arasında öz-şefkat ve bilinçli farkındalığın aracı rolü. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4854
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 90-119)en_US
dc.descriptionxiii, 132 leavesen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinde yaşamı sürdürme nedenleri ile psikolojik iyi oluş arasında öz-şefkat ve bilinçli farkındalığın aracı rolünün incelenmesidir. Bununla birlikte katılımcıların psikolojik iyi oluşuna ilişkin bulgularının sosyo-demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği de araştırılmıştır. Yöntem: Araştırma, 18-24 yaş aralığındaki 437 katılımcıdan oluşmuştur ve çevrimiçi bir ortamda yapılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda sırasıyla; Sosyo- Demografik Bilgi Formu, Yaşamı Sürdürme Nedenleri Envanteri, Bilinçli Farkındalık Ölçeği, Öz-Anlayış Ölçeği kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre yaşamı sürdürme nedenleri ile psikolojik iyi oluş; yaşamı sürdürme nedenleri ile öz-şefkat; öz-şefkat ile psikolojik iyi oluş; bilinçli farkındalık ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişki olumlu yönde bulunmuştur. Fakat yaşamı sürdürme nedenleri ile bilinçli farkındalık arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Bununla birlikte psikolojik iyi oluş düzeyinin belirli sosyodemografik özelliklere göre farklılaştığı görülmüştür. Yapılan aracı değişken analizi sonucunda ise üniversite öğrencilerinde öz-şefkatin yaşamı sürdürme nedenleri ile psikolojik iyi oluş arasında kısmi aracı rolünün olduğu saptanmıştır. Sonuç: Araştırmamızın söz konusu değişkenlerinin geçmiş araştırmalarda sınırlı sayıda incelenmesi açısından literatüre katkı sağladığı düşünülmektedir. Mevcut çalışmanın sonuçları, sınırlılıkları ve çıkarımları ilgili literatür ışığında tartışılmış ve ileride yapılacak çalışmalar için öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractObjective: The main purpose of this study is to analyze the mediating role of selfcompassion and mindfulness in the relationship between the reasons for living and psychological well-being in university students. Also, the study investigated whether the findings of the participants' psychological well-being differ according to sociodemographic characteristics. Method: The research consists of 437 participants between the ages of 18-24 and was conducted online. Considering the purpose of the research; Demographic Information Form (DIF), Reasons for Living Inventory (RFLI), The Flourishing Scale (TFS), Self- Compassion Scale (SCS), Mindful Attention Awareness Scale (MAAS) were used, respectively. Result: According to the results of the research, the reasons for living and psychological well-being; self-compassion and the reasons for living; psychological well-being and self-compassion; also, the relationship between mindfulness and psychological well-being was found to be positive. However, there was no significant relationship between the reasons for living and mindfulness according to findings. Moreover, it was observed that the level of psychological well-being differed according to certain socio-demographic characteristics. As a result of the mediator variable analysis, it was detected that self-compassion had a partial mediator role between the reasons for living and psychological well-being in university students. Conclusion: It is considered that the mentioned variables of the study contributed to the literature in terms of investigating a limited number of previous studies. The results, limitations and implications of the current study are discussed in the lights of the relevant literature and suggestions are presented for future studies.en_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik İyi Oluşen_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik İyi Oluş Tanımı ve Kuramsal Temelien_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik İyi Oluş ile İlgili Sosyo-Demografik Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik İyi Oluş ve Covid-19 Pandemisien_US
dc.description.tableofcontentsYaşamı Sürdürme Nedenlerien_US
dc.description.tableofcontentsİntiharen_US
dc.description.tableofcontentsİntihar Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsİntiharı Açıklayan Kuramlaren_US
dc.description.tableofcontentsBiyolojik Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsPsikanalitik Kuramen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Kuramen_US
dc.description.tableofcontentsToplumbilimsel (Sosyolojik) Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsİntiharın Yaygınlığıen_US
dc.description.tableofcontentsİntihar ile İlgili Sosyo-Demografik Değişkenleren_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik İyi Oluş ve İntihar/Yaşamı Sürdürme Nedenleri Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalıken_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalık Tanımı ve Kuramsal Temelien_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalık ile İlgili Sosyo-Demografik Değişkenleren_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalık ve İntihar/Yaşamı Sürdürme Nedenleri Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalık ve Psikolojik İyi Oluş Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsÖz-Şefkaten_US
dc.description.tableofcontentsÖz-Şefkat Tanımı ve Kuramsal Temelien_US
dc.description.tableofcontentsÖz-Şefkat ile İlgili Sosyo-Demografik Değişkenleren_US
dc.description.tableofcontentsÖz-Şefkat ve İntihar/Yaşamı Sürdürme Nedenleri Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsÖz-Şefkat ve Psikolojik İyi Oluş Arasındaki İlişkien_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectİntiharen_US
dc.subjectYaşamı sürdürme nedenlerien_US
dc.subjectPsikolojik iyi oluşen_US
dc.subjectÖz-şefkaten_US
dc.subjectBilinçli farkındalıken_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.subjectSuicideen_US
dc.subjectReasons for livingen_US
dc.subjectPsychological well- beingen_US
dc.subjectSelf-compassionen_US
dc.subjectMindfulnessen_US
dc.subject.lccRC537 .E73 2022
dc.subject.lcshDepression, Mental -- Economic aspects.en_US
dc.subject.lcshEconomics -- Psychological aspects.en_US
dc.subject.lcshHappiness -- Physiological aspects.en_US
dc.titleYaşamı sürdürme nedenleri ile psikolojik iyi oluş arasında öz-şefkat ve bilinçli farkındalığın aracı rolüen_US
dc.title.alternativeThe mediating role of self-compassion and mindfulness in the relationship between reasons for living and psychological well-beingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7764-4176
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorErdal, Gizemen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess