Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSağkaya Güngör, Ayşegülen_US
dc.contributor.authorÇadırcı, Tuğçe Ozansoyen_US
dc.date.accessioned2022-10-12T13:49:58Z
dc.date.available2022-10-12T13:49:58Z
dc.date.issued2013-11-29
dc.identifier.citationSağkaya Güngör, A. & Çadırcı, T. O. (2013). Segmenting eWOM engagers on online social networks based on personal characteristics and behaviour. EKEV Akademi Dergisi, 0(57), 33-50.en_US
dc.identifier.issn1301-6229
dc.identifier.issn2148-0710
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4995
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/sosekev/issue/71342/1145738
dc.description.abstractThe evolution of the Internet has extended consumers’ options for communicating their opinions or experiences without any company filters by engaging in electronic word of mouth (eWOM). One of the mediums in which eWOM is effectively disseminated to multitude of people is online social networks (SNSs). SNSs are different from other channels of eWOM, because of their unique characteristic; source trustworthiness. The received information is from a person which is accepted as contact with the consent of the person. In this study, we tried to understand the eWOM engagers on SNSs by personal characteristics and SNS usage behaviour based segmentation. With a sample size of 244, we conducted an online survey. Data was analyzed by factor analysis first. Then, the factor scores were entered in a cluster analysis using a combined hierarchical and non-hierarchical method. At the end, we defined four segments: viral producers, active communicators, average participators, passive communicators.en_US
dc.description.abstractİnternetin evrimi, tüketicilerin, görüşlerini ve deneyimlerini elektronik kanallar üzerinden yayılan ağızdan ağıza pazarlama (elektronik fısıltı) ile, şirket filtresi olmaksızın, diğer tüketicilere iletmek için seçeneklerini genişletmiştir. Elektronik fısıltının, çok sayıda insana en etkili şekilde yayılabileceği ortamlardan biri de çevrimiçi sosyal ağlardır. Çevrimiçi sosyal ağlar, bu ortama özgü bir karakteristik olan; fısıltı ile gelen bilgiyi gönderen kaynağın güvenilirliği sebebi ile ağızdan ağıza pazarlamanın oluştuğu diğer ortamlardan farklıdır. Bilgi, kişinin kendi rızası ile, irtibat kurduğu kişiler arasına kabul ettiği bir başka kişiden gelmektedir. Bu çalışma ile, sosyal ağlarda elektronik kanallar üzerinden oluşan fısıltının yayılmasına katılan kişilerin, kişisel özellikleri ve sosyal ağ kullanım davranışlarına göre tanımlanması hedeflenmiştir. Bunun için, çevrimiçi anket yöntemi kullanılarak 244 kişilik bir örneklem büyüklüğü elde edilmiştir. Toplanan veri önce faktör analizi kullanılarak boyutlarına indirgenmiştir. Elde edilen boyutlar hiyerarşik ve hiyerarşik olmayan yöntemlerin sırayla kullanıldığı kümeleme analizine sokulmuştur. Analiz sonucunda dört bölüm tanımlanmıştır: viral üreticiler, aktif iletişimciler, ortalama katılımcılar, pasif iletişimciler.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherErzurum Kültür Eğitim Vakfıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElectronic word of mouthen_US
dc.subjecteWOMen_US
dc.subjectOnline social networksen_US
dc.subjectPersonal characteristicsen_US
dc.subjectSegmentationen_US
dc.subjectInternet marketingen_US
dc.subjectElektronik ağızdan ağıza pazarlamaen_US
dc.subjectÇevrimiçi sosyal ağlaren_US
dc.subjectKişisel özellikleren_US
dc.subjectBölümlendirmeen_US
dc.subjectİnternette pazarlamaen_US
dc.titleSegmenting eWOM engagers on online social networks based on personal characteristics and behaviouren_US
dc.title.alternativeÇevrimiçi sosyal ağlarda elektronik ağızdan ağıza pazarlama katılımcılarının kişisel özellikleri ve davranışlarına göre bölümlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalEKEV Akademi Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Managementen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3740-7456
dc.identifier.volume0
dc.identifier.issue57
dc.identifier.startpage33
dc.identifier.endpage50
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSağkaya Güngör, Ayşegülen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster