Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKuyucu, Elifen_US
dc.contributor.authorÖnal Sönmez, Arzuen_US
dc.contributor.authorErdoğan, Aytenen_US
dc.contributor.authorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.date.accessioned2022-10-19T17:55:41Z
dc.date.available2022-10-19T17:55:41Z
dc.date.issued2022-04-28
dc.identifier.citationKuyucu, E., Önal Sönmez, A., Erdoğan, A. & Aktan, Z. D. (2022). Ergenlikte aleksitimi özellikleri ile kişiler arası ilişki biçimleri ve problem çözme yetileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 93-102. doi:10.17336/igusbd.473009en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5043
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.17336/igusbd.473009
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı ergenlerdeki aleksitimik özellikler ile bunların kişiler arası ilişki biçimleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Metod: Araştırmaya yaşları 12-15 arasında değişen 103 ergen dahil edilmiştir. Araştırmaya katılan gruba Sosyodemografik Veri Formu, Çocuklar için Aleksitimi Ölçeği, Çocuklar için Problem Çözme Envanteri ve Kişilerarası İlişkiler Ölçeği uygulanmıştır. Bulgular: Ergenlerin aleksitimik özellikleri ile problem çözme becerileri arasında negatif yönde anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca, ergenlerin aleksitimik özellikleri ile kişiler arası ilişki tarzlarından besleyici ilişki tarzı ile negatif yönlü anlamlı düzeyde ilişkiye rastlanırken, ketleyici ilişki tarzı ile istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Sonuç: Ergenlerin aleksitimik özellikleri ile problem çözme becerileri ve kişiler arası ilişki tarzları arasında anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Aleksitimik ergenlerin ilişki biçimlerini değerlendirebilmek açısından kişiler arası ilişki tarzlarını anlamanın önemli olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study is examing the relationship between alexithymic features in adolescents and their interpersonal relationship styles and problem solving abilities. Methods: A hundred and three subjects were enrolled to the study. Participants were given sociodemographic properties form, Alexithymia Scale for Children, Problem Solving Skills Scale for Children and Interpersonal Relationship Styles Scale. Results: The relationship between alexithymic features in adolescents and problem solving abilities is negatively directed. In addition to this, there is a statistically significant and negative correlation between alexithymic features in adolescents and nourishing relationship style which is the subscale of interpersonal relationship styles. However, there is no statistically significant correlation between alexithymic features in adolescents and interlocking relationship style which is the subscale of interpersonal relationship styles. Conclusion: The results of the study put forth that there is a significant relationship between alexithymic features in adolescents and their interpersonal relationship styles and problem solving abilities. Evaluation of alexithymic features in adolescents could be important to understand their interpersonal relationships styles.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAleksitimien_US
dc.subjectKişiler arası ilişkileren_US
dc.subjectProblem çözme becerilerien_US
dc.subjectErgenliken_US
dc.subjectİlişkien_US
dc.subjectAlexithymiaen_US
dc.subjectInterpersonal relationshipsen_US
dc.subjectProblem solving skillsen_US
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectRelationshipen_US
dc.titleErgenlikte aleksitimi özellikleri ile kişiler arası ilişki biçimleri ve problem çözme yetileri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the relationship between alexithymia features in adolescents and ınterpersonal relationship styles and problem solving abilities in adolescentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, Department of Psychologyen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9853-178X
dc.contributor.authorID0000-0003-1757-2024
dc.identifier.volume9
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage93
dc.identifier.endpage102
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKuyucu, Elifen_US
dc.contributor.institutionauthorAktan, Zekeriya Denizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster