Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇetin, Yasinen_US
dc.date.accessioned2022-10-20T17:23:42Z
dc.date.available2022-10-20T17:23:42Z
dc.date.issued2022-03-03
dc.identifier.citationÇetin, Y. (2022). Avangart sanat ve avangart olanın işlevi; Moskova Sanat Tiyatrosu örneği. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(1), 299-313. doi:10.30692/sisad.1056957en_US
dc.identifier.issn2587-2621en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5055
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.30692/sisad.1056957
dc.description.abstractAvangart sanat tartışmalarının günümüzde hala akademilerde tartışılan konular arasında olduğu bilinmektedir.Avangart kelimesi sanatta “yeni, öncü” başta olmak üzere “iddialı” gibi anlamlarda kullanılmaktadır. Avangartıntanımına dair tartışmalar devam etse de bir çerçeve içerisinde avangart olanın genel portresini çizmek mümkündür.Bu çerçevede avangart olanın en önemli özelliği, kendinden öncekini yıkıp yerine yenisini inşa etmesidir. Bu durumavangart tavrın, sanatın gelişimine ve değişimine sunduğu katkı açısından önemlidir.Moskova Sanat Tiyatrosunun (MST) çalışmaları incelendiğinde, Rus Tiyatrosuna bu avangart tavrı getirdiği açıkçagörülmektedir. MST’nu Viladimir Nemirovich Danchenco ile birlikte kuran Konstantin Stanislavski, dönemin RusTiyatrosunda yaşanan oyunculuk sorunlarına radikal denebilecek teorik ve pratik çözümler üretmiş; Çehov gibiyazarların tanınmasına, üretmesine katkı sağlamıştır. Araştırmalarının ve bulgularının çıktıları üzerinde tiyatroteorisyenleri ve pratisyenleri tarafından halen çalışılmakta, tartışılmaktadır. MST’nun yetiştirdiği ilk öğrencilerden veyönetmenlerden olan Vsevolod Meyerhold, Alexander Tairov ve Yevgeny Vakhtangov, başta hocalarıStanislavski’nin çalışmaları olmak üzere birbirlerinin tiyatro düşüncelerine alternatifler üreterek Rus Tiyatrosunaavangart tavrı getirmişlerdir. Bu çerçevede adı geçen tiyatro adamlarının sahneye getirdikleri öncü hareketler,Avangart kavramı üzerinden incelenecek ve dört yönetmenin çalışmaları ve tiyatro sanatına katkıları araştırılacaktır.en_US
dc.description.abstractIt is known that avant-garde art discussions are still among the topics discussed in academies today. Theword avant-garde is used in art with meanings such as "new, pioneering" and "assertive". Although the debate on thedefinition of the avant-garde continues, it is possible to draw a general portrait of the avant-garde within aframework. In this context, the most important feature of the avant-garde is that it destroys the previous one andbuilds a new one. This situation is important in terms of the contribution of the avant-garde attitude to thedevelopment and change of art.When the works of the Moscow Art Theater are examined, it is clearly seen that it brought this avant-garde attitude tothe Russian Theatre. Konstantin Stanislavski, who founded the Moscow Art Theater together with ViladimirNemirovich Danchenco, produced theoretical and practical solutions that can be called radical to the acting problemsin the Russian Theater of the period; It contributed to the recognition and production of writers such as Chekhov. Theoutputs of his research and findings are still being studied and discussed by theater theorists and practitioners.Vsevolod Meyerhold, Alexander Tairov and Yevgeny Vakhtangov, who were among the first students and directorsof the Moscow Art Theatre, brought an avant-garde attitude to the Russian Theater by producing alternatives to eachother's theatrical ideas, especially the works of their teacher Stanislavski. In this context, the pioneering movementsbrought to the stage by the aforementioned theater men will be examined through the concept of Avant-garde, and theworks and contributions of the four directors to the art of theater will be investigated.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMehmet Ali KARAMANen_US
dc.relation.ispartofStratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAvangart tiyatroen_US
dc.subjectStanislavskien_US
dc.subjectMeyerholden_US
dc.subjectTairoven_US
dc.subjectVakhtangoven_US
dc.subjectAvant-garde theatreen_US
dc.titleAvangart sanat ve avangart olanın işlevi; Moskova Sanat Tiyatrosu örneğien_US
dc.title.alternativeAvant-garde art and the function of the avant-garde; the case of the Moscow Art Theateren_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.authorid0000-0001-5167-4951
dc.authorid0000-0001-5167-4951en_US
dc.identifier.volume6
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage299
dc.identifier.endpage313
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.institutionauthorÇetin, Yasinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster