Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkbudak, Şadien_US
dc.date.accessioned2023-02-02T11:10:24Z
dc.date.available2023-02-02T11:10:24Z
dc.date.issued2017-12-30
dc.identifier.citationAkbudak, Ş. (2017). Reklamlarda kullanılan yazı karakterlerinin semantik çözümlenmesinde bilişsel yaklaşımlar. Medeniyet Sanat Dergisi, 3(2), 230-249.en_US
dc.identifier.issn2587-1684
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5332
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/medeniyetsanat/issue/33610/350028
dc.description.abstractReklam kampanyalarında font seçimi ve tipografi, sürecin sonunda ortaya çıkacak işin ne kadar dikkat çekeceğini ve mesajın ne kadar doğru iletildiğini belirler. Reklam kampanyalarında ulaşılmak istenen hedef kitleye ve oluşturulmak istenen duyguya uygun font seçilmesi gerekir. Fontun duygusal, algısal ve estetik bir boyutu olduğu gibi biçimsel, izleyişsel ve görsel bir boyutu da vardır. Reklam kampanyaları için yazı karakteri seçerken yazı karakterinin insanlar üzerinde oluşturduğu etki, hedef kitle üzerinde oluşturulmak istenen duygu ile eşleşmelidir.en_US
dc.description.abstractFont and typography are two elements which determine the ability of an ad to attract the attention of the audience and are also critical in conveying the right message with the right tone. Font selection should be made according to the target audience and the desired emotion change in the audience. Fonts have emotional, perceptive and aesthetical dimensions as well as visual and formal dimensions. The font of an advertisement should match with the desired emotional affect on the target audience. In this study, the relationship and harmony between the visual elements and fonts in various advertisements are evaluated with cognitive approaches based on semantics analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medeniyet Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTipografien_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectİlanen_US
dc.subjectYazı karakterien_US
dc.subjectSemantiken_US
dc.subjectTypographyen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectAden_US
dc.subjectFonten_US
dc.subjectSemanticsen_US
dc.titleReklamlarda kullanılan yazı karakterlerinin semantik çözümlenmesinde bilişsel yaklaşımlaren_US
dc.title.alternativeA cognitive approach to semantic analysis of fonts in advertisementsen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalMedeniyet Sanat Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Institute of Social Sciences, Visual Communication Design Master's Programen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2275-9707
dc.identifier.volume3
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage230
dc.identifier.endpage249
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.contributor.institutionauthorAkbudak, Şadien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster