Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNas, Sezinen_US
dc.contributor.authorKavut, İsmail Emreen_US
dc.date.accessioned2023-05-02T09:28:38Z
dc.date.available2023-05-02T09:28:38Z
dc.date.issued2023-04-30
dc.identifier.citationNas, S. & Kavut, İ. E.(2023). İç mimarlık eğitiminde sanal gerçeklik uygulamalarının önemi. Mimarlık ve Yaşam, 8(2), 285-298. doi:10.26835/my.1141445en_US
dc.identifier.issn2564-6109
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5532
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26835/my.1141445
dc.description.abstractİç mimarlık eğitiminde tasarım stüdyo derslerinin içerikleri incelendiği zaman bu derslerin bölümün temelini oluşturduğu görülmektedir. Stüdyo derslerinde öğrenciler; konsept tasarımı, mekân kurgusu, malzeme, yapı sistemi, ince yapı, mobilya, doku, ışık, ses gibi iç mimarlık disiplini altındaki birçok konuyu ele aldıkları proje tabanlı bir eğitimden geçerler. Bu derslerden elde edilen çıktıların yanı sıra dönem içerisindeki tasarım süreci ve aşamaları da büyük öneme sahiptir. Günümüz tasarım anlayışı dijitalleşme aşamasını tamamlamış, bunun da ötesine geçerek sanal gerçeklik ve kurgu mekânlar üzerinde varlığını ve baskısını hissettirmeye başlamıştır. İç mimarlık gibi tasarım ve proje odaklı bölümlerin çağın gerekliliklerine ayak uydurması ve gelecek taleplerin karşılanabilmesi, öncü ve geleceği tasarlayabilen bireyler yetiştirebilmesi amacı ile sanal gerçeklik uygulamalarının tasarım stüdyo derslerinin kurgularında yer alması gerekliliği doğmuştur. Bu çalışma kapsamında mevcut iç mimarlık proje derslerinin araç ve gereçleri, amaçları, çıktıları sorgulanmakta, iç mimarlık proje temelli tasarım stüdyosu derslerine sanal gerçeklik uygulamalarının dâhil edilmesinin gerekliliği vurgulanmakta ve eğitime katkıları ortaya konulmaktadır.en_US
dc.description.abstractWhen the contents of the design studio courses in Interior Architecture education are examined, it is seen that these courses form the basis of the department. In studio classes, students; they go through a project-based training in which they deal with many subjects under the discipline of interior architecture, such as concept design, space setup, material, building system, fine structure, furniture, texture, light and sound. In addition to the outputs obtained from these courses, the design process and stages during the semester are also of great importance. Today's understanding of design has completed the digitalization stage, and has gone beyond this and started to make its presence and pressure felt on virtual reality and fictional spaces. It has become necessary for design and project-oriented departments such as interior architecture to keep up with the requirements of the age and meet future demands, and to include virtual reality applications in the design studio courses in order to raise individuals who are pioneers and can design the future. Within the scope of this study, the tools and materials, aims and outputs of the current interior architecture design studio courses are questioned, the necessity of including virtual reality applications in interior architecture project-based design studio courses is emphasized and their contribution to education is revealed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKocaeli Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanal gerçekliken_US
dc.subjectTasarım eğitimien_US
dc.subjectİç mimarlıken_US
dc.subjectVR.en_US
dc.subjectVirtual realityen_US
dc.subjectDesign educationen_US
dc.subjectInterior architectureen_US
dc.titleİç mimarlık eğitiminde sanal gerçeklik uygulamalarının önemien_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalMimarlık ve Yaşamen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Arts, Design and Architecture, Department of Interior Architecture and Environmental Designen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0015-2501
dc.identifier.volume8
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage285
dc.identifier.endpage298
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorNas, Sezinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster