Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGünay, Ayşeen_US
dc.contributor.authorÜtüler, Beste Nazen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Moda ve Tekstil Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-10-16T14:42:07Z
dc.date.available2023-10-16T14:42:07Z
dc.date.issued2023-05-23
dc.identifier.citationÜtüler, B. N. (2023). 2020 – 2021 Covid-19 pandemi dönemi’nin moda sektörü kadın giyim tasarımına, tedarik ve satın alma alışkanlıklarına etkileri. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5750
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 163-178)en_US
dc.descriptionxiv, 181 leavesen_US
dc.description.abstractDünya üzerinde ekonomi ve sağlık sektöründe yaşanan en büyük tahribatlardan biri olarak gösterilen Covid-19 pandemisinin tekstil ve moda sektöründe de oldukça büyük sorunlara yol açtığını söylemek mümkündür. Araştırma içerisinde; pandeminin tekstil sektörüne etkileri, 2020-2021 giysi modası - renk tercihleri, marka iletişimi – defile sunumları ve bireylerin pandemi sürecindeki satın alma alışkanlıkları değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulgularında; pandemi döneminde hem bireysel hem de şirketler nezdinde dünya üzerindeki başta tekstil sektörü olmak üzere birçok sektörde ve toplumsal düzeyde üretim ve tüketim sistemlerinin sorgulandığı görülmüştür. İlk bir sene bireyler harcamalarında keyfi olanları eleyip daha çok ihtiyaç doğrultusunda alışveriş yapmaya yönelmişlerdir. Tekstil sektöründe pandeminin ilk 6 ayı üretim, perakende ve ihracat anlamında oldukça zor geçmiştir. Sonraki aylarda ise satış ve ihracat hacmi ikinci dalgaya kadar bir önceki yılın aynı ayına göre ivme kazanarak artış eğilimine girmiştir. İkinci dalga Covid-19 salgını ile düşüşler 2020 yılının ilk 6 aylık sürecine göre daha kısa süreli ve daha az oranlarda seyretmiştir. Bununla birlikte e-ticaret ve dijital dönüşüm hız kazanmış; markalar kapanan perakende mağazalarının boşluğunu çevirim-içi alışveriş platformlarında gerek kampanya gerekse çeşitli indirimler yaparak kapatmaya çalışmıştır. Pandemi döneminde yapılan anket ve araştırmaların çoğundan çıkan ana sonuç bireylerin yarısından fazlasının pandemi itibariyle internet üzerinden alışveriş yaptıklarını göstermektedir. 2020-2021 kadın giysi modasında sezonlara genel olarak bakıldığında; pandemi öncesi kurgulanmış olan 2020 İlkbahar/Yaz sezonu daha çok rahat giyim ürünleri ile ön plana çıkarken, pandemi döneminde tasarlanan 2020-2021 Sonbahar/Kış ve 2021 İlkbahar/Yaz sezonlarında rahat modellerin yanı sıra pandeminin yavaşlaması ve sokağa özlemden kaynaklı daha şık ve sokak stiline daha uygun trendlerin benimsendiği görülmüştür. Bu sonuç ile paralel şekilde tasarımlarda kullanılan kumaşların da sürecin ilk sezonunda daha spor ve esnek iken sonraki sezonlarda daha çeşitli bir nitelik kazandığını söylemek mümkündür. Renk tercihlerinde ise, genel olarak canlı renklerin kullanıldığı; bireyleri neşeli, dengeli ve huzurlu hissettiren renklerin moda haftalarına yansıdığı görülmektedir. Markalar pandemi sürecinde tüketiciler ile iletişimde değişikliklere gitmiş ve moda haftaları ve marka defileleri gibi önemli iletişim kanallarını dijitale taşımaya yönelmişlerdir. Kimi zaman film gösterimi veya defile video kaydı, kimi zaman reklam kampanyası, kimi zamansa tamamen dijital 3D programlar kullanılarak sunumlar gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIt is possible to say that the Covid-19 pandemic, which is shown as one of the biggest destructions in the economy and health sector in the world, also causes great problems in the textile and fashion sector. In the research; the effects of the pandemic on the textile sector, 2020-2021 clothing fashion - color preferences, brand communication - fashion show presentations and purchasing habits of individuals during the pandemic process were evaluated. In the findings of the study; during the pandemic period, it has been observed that production and consumption systems have been questioned both individually and by companies in many sectors, especially the textile sector, and at the social level. In the first year, individuals eliminated those who are arbitrary in their spending and tended to shop more in line with their needs. The first 6 months of the pandemic in the textile sector were very difficult in terms of production, retail and export. In the following months, sales and export volume gained momentum compared to the same month of the previous year and entered an increasing trend until the second wave. With the second wave Covid-19 epidemic, the declines were shorter and at lower rates compared to the first 6 months of 2020. However, e-commerce and digital transformation gained momentum; brands tried to fill the gap of the closed retail stores by making campaigns and various discounts on online shopping platforms. The main result from most of the surveys and researches conducted during the pandemic period shows that more than half of the individuals shop online as of the pandemic. Looking at the seasons in 2020-2021 women's clothing fashion in general; While the 2020 Spring/Summer season, which was designed before the pandemic, came to the fore with more comfortable clothing products, in addition to the comfortable models in the 2020-2021 Autumn / Winter and 2021 Spring/Summer seasons designed during the pandemic period, the slowdown of the pandemic and the longing for the Street resulted in a more stylish and street style. Appropriate trends have been adopted. In parallel with this result, it is possible to say that while the fabrics used in the designs were more sporty and flexible in the first season of the process, they gained a more diverse quality in the following seasons. In color preferences, generally vibrant colors are used; it is seen that the colors that make individuals feel cheerful, balanced and peaceful are reflected in the fashion weeks. Brands have made changes in communication with consumers during the pandemic process and have turned to digitalizing important communication channels such as fashion weeks and brand fashion shows. Presentations were made using sometimes film screenings or fashion show video recording, sometimes advertising campaign and sometimes completely digital 3D programs.en_US
dc.description.tableofcontentsCOVID-19 VE TÜRKİYEen_US
dc.description.tableofcontentsCovid-19 Sektörel Etkileren_US
dc.description.tableofcontentsPandemi Sürecinde E-Ticaret ve Online Alışverişen_US
dc.description.tableofcontents2020-2021 Perakende Satış Hacmien_US
dc.description.tableofcontentsHazır Giyim Sektöründe İhracat Verilerien_US
dc.description.tableofcontentsMcKinsey Raporuen_US
dc.description.tableofcontentsDÜNYA VE TÜRKİYE’DE PANDEMİ DÖNEMİ GİYSİ MODASIen_US
dc.description.tableofcontentsCovid-19 ve Giysi Modasıen_US
dc.description.tableofcontents2020 İlkbahar/Yaz Giysi Modasıen_US
dc.description.tableofcontents2020-2021 Sonbahar/Kış Giysi Modasıen_US
dc.description.tableofcontents2021 İlkbahar/Yaz Giysi Modasıen_US
dc.description.tableofcontentsCovid-19 ve Renk Trendlerien_US
dc.description.tableofcontents2020 İlkbahar/Yaz Renk Trendlerien_US
dc.description.tableofcontents2020-2021 Sonbahar/Kış Renk Trendlerien_US
dc.description.tableofcontents2021 İlkbahar/Yaz Renk Trendlerien_US
dc.description.tableofcontentsRenk Kullanımı ve Psikolojik Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsPANDEMİ İLE GELEN YENİ KAVRAMLAR VE MODA AKIMLARIen_US
dc.description.tableofcontentsHate-Wearen_US
dc.description.tableofcontentsSad-Wearen_US
dc.description.tableofcontentsMaske Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMaske ve Çevresel Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsCOVID-19 SÜRECİNDE MARKA İLETİŞİMİen_US
dc.description.tableofcontentsYeni Medya Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsMarkaların Pandemi Döneminde Yaptıkları Moda Sunum ve Gösterimlerien_US
dc.description.tableofcontentsİstanbul Mercedes-Benz Fashion Weeken_US
dc.description.tableofcontentsBeymenen_US
dc.description.tableofcontentsVakkoen_US
dc.description.tableofcontentsDioren_US
dc.description.tableofcontentsPradaen_US
dc.description.tableofcontentsNiyazi Erdoğanen_US
dc.description.tableofcontentsValentinoen_US
dc.description.tableofcontentsSudi Etuzen_US
dc.description.tableofcontentsPANDEMİ DÖNEMİ TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIen_US
dc.description.tableofcontentsTüketici Anketi ve Değerlendirmeen_US
dc.description.tableofcontentsE-Ticaret ve Müşteri Trendleri Üzerinde Koronavirüs Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsTÜİK Perakende Satış Hacmi Yıllık Değişim Oranı (%) 2019- 2020en_US
dc.description.tableofcontentsTÜİK Perakende Satış Hacmi Aylık Değişim Oranı (%) 2019-2020en_US
dc.description.tableofcontentsTÜİK Perakende Satış Hacmi Yıllık Değişim Oranı (%) 2020- 2021en_US
dc.description.tableofcontentsTÜİK Perakende Satış Hacmi Aylık Değişim Oranı (%) 2020-2021en_US
dc.description.tableofcontentsİTKİB İhracat Bilgi Notlarıen_US
dc.description.tableofcontentsRenk Türlerinin Kişiler Üzerinde Psikolojik Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsMavi Jeans 2020 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsVersace Sweatshirt 2020 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsRed Valentino 2020 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsİpekyol 2020 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsJonathan Simkhai 2020 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsMango 2020 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsPaco Rabanne 2020 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsJunya Watanabe 2020 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsJacquemus 2020 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsKoton İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsAlexander McQueen 2020 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsZara 2020 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsGivenchy 2020 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsMarni 2020 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsDefacto 2020 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsDefacto Resmi Instagram Sayfası 2020 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsDolce&Gabbana 2021 Sonbaharen_US
dc.description.tableofcontentsDefacto 2020 Sonbahar/Kışen_US
dc.description.tableofcontentsGucci 2020 Sonbahar/Kışen_US
dc.description.tableofcontentsTwist 2020 Sonbahar/Kışen_US
dc.description.tableofcontentsBurberry 2020 Sonbaharen_US
dc.description.tableofcontentsCeline 2021 Sonbaharen_US
dc.description.tableofcontentsZara 2020 Sonbahar/Kışen_US
dc.description.tableofcontentsKoton 2020 Sonbahar/Kışen_US
dc.description.tableofcontentsAlexander McQueen Sonbahar 2021en_US
dc.description.tableofcontentsTwist 2021 Sonbahar/Kışen_US
dc.description.tableofcontentsMichael Kors 2020 Sonbahar/Kışen_US
dc.description.tableofcontentsKoton 2020 Sonbaharen_US
dc.description.tableofcontentsLouis Vuitton 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsZara 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsH&M 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsSelf-Portrait 2021 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsLc Waikiki 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsKoton 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsBalenciaga 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsH&M 2021 Yazen_US
dc.description.tableofcontentsCeline 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsPull&Bear 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsZuhair Murad 2021 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsİpekyol 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsOff-White 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsRalph Lauren 2021 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsMango 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsChristian Dior 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsSaint Laurent 2021 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsDolce&Gabbana 2021 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsTwist 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsValentino 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsVictoria Beckham 2021 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsBalmain 2021 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsDefacto 2021 İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsJacquemus 2021 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsEtoile Isabel Marant 2021 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsGivenchy 2021 İlkbaharen_US
dc.description.tableofcontentsPantone Renk Enstitüsü Londra Fashion Week İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsPantone Renk Enstitüsü New York Fashion Week İlkbahar/Yazen_US
dc.description.tableofcontentsPantone Renk Enstitüsü New York Fashion Week Sonbahar/Kışen_US
dc.description.tableofcontentsPantone Renk Enstitüsü London Fashion Week Sonbahar/Kışen_US
dc.description.tableofcontentsCerrahi Maske Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsRenkli ve Desenli Cerrahi Maske Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsKumaş Maske Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsTaşlı Maske Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsDantel Maske Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsVogue Paris Mart 2020 Online Özel Sayısıen_US
dc.description.tableofcontentsBeymen Covid Bilgilendirmesien_US
dc.description.tableofcontentsMavi Jeans Bilgilendirmeen_US
dc.description.tableofcontentsYargıcı Bilgilendirmeen_US
dc.description.tableofcontents2020 Sonbahar/Kış Trunk Showen_US
dc.description.tableofcontents2021 Sonbahar/Kış Trunk Showen_US
dc.description.tableofcontents2021 Sonbahar/Kış Trunk Show Beymen Online Ürünleren_US
dc.description.tableofcontentsVakko İlkbahar/Yaz 2020 Onlineen_US
dc.description.tableofcontentsDior Autumn-Winter 2020-2021 Haute Coutureen_US
dc.description.tableofcontentsPrada Online 2020 Holiday Reklam Kampanyasıen_US
dc.description.tableofcontentsMercedes-Benz Fashion Week - Niyazi Erdoğan Clo 3D Defilesien_US
dc.description.tableofcontentsValentino Online 2020-2021 Sonbahar/Kışen_US
dc.description.tableofcontentsSudi Etuz Sonbahar/Kış 2021en_US
dc.description.tableofcontentsYaş aralığınız nedir?en_US
dc.description.tableofcontentsEğitim düzeyiniz nedir?en_US
dc.description.tableofcontentsMesleğiniz nedir?en_US
dc.description.tableofcontentsMesleğiniz nedir?en_US
dc.description.tableofcontentsCovid-19 pandemi sürecinde evden çalışmaya geçtiniz mi?en_US
dc.description.tableofcontentsPandemi sürecinde en çok hangi alışveriş kanallarından ürün satın aldınız?en_US
dc.description.tableofcontentsPandemi sürecinde yaptığınız alışveriş, pandemi öncesinde göre artış veya azalma gösterdi mi?en_US
dc.description.tableofcontentsEn çok hangi ürün gruplarını satın aldınız?en_US
dc.description.tableofcontentsBu süreçte renk tercihleriniz ne yönde oldu?en_US
dc.description.tableofcontentsEn çok hangi kumaş türlerini satın aldınız?en_US
dc.description.tableofcontentsÜrün satın alırken doğal veya plastik malzemeli olmasını veya olmamasını önemsiyor musunuz?en_US
dc.description.tableofcontentsÜrün alırken etiket okuması (içerik – kumaş bilgisi, ürünün üretim yeri vs.) yapıyor musunuz?en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectModaen_US
dc.subjectCoviden_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectTedariken_US
dc.subjectPerakendeen_US
dc.subjectFashionen_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectProcurementen_US
dc.subjectRetailen_US
dc.subject.lccHD9866.T92 U88 2023
dc.subject.lcshCOVID-19 (Disease) -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshE-commerce -- COVID-19 (Disease).en_US
dc.subject.lcshCovid-19 Pandemic, 2020 -- Social aspects.en_US
dc.subject.lcshWomen's clothing.en_US
dc.subject.lcshTextile Industry -- Economic aspects -- Epidemic.en_US
dc.title2020 – 2021 Covid-19 pandemi dönemi’nin moda sektörü kadın giyim tasarımına, tedarik ve satın alma alışkanlıklarına etkilerien_US
dc.title.alternative2020 – 2021 The effects of the Covid-19 pandemic period on women's clothing design, procurement and purchasing habits of the fashion sectoren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Moda ve Tekstil Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0009-0003-2704-7835
dc.authorid0009-0003-2704-7835en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorÜtüler, Beste Nazen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess