Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Buraken_US
dc.contributor.authorBayazıt Sancarbarlaz, Zelihaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-12-12T16:48:55Z
dc.date.available2023-12-12T16:48:55Z
dc.date.issued2023-10-17
dc.identifier.citationBayazıt Sancarbarlaz, Z. (2023). Anton Çehov tarzı anlatının Nuri Bilge Ceylan sinemasındaki yansımaları: Kış Uykusu ve Ahlat Ağacı örneği. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5808
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 63-66)en_US
dc.descriptionix, 67 leavesen_US
dc.description.abstractAnlatı kavramının incelenmesi Antik Yunan dönemine kadar dayanmaktadır. Anlatı kavramını inceleyen kuramcıların, Aristotales’in ‘‘Poetika’’ adlı çalışmasından faydalandığı gözlemlenmektedir. Modern anlatı kavramını inceleyen yapısalcı analistler de bu çalışmadan faydalanmıştır. Anlatı sanatı, insanlık tarihi boyunca şekil değiştirmiştir. Sözel anlatılar yazınsal anlatılara dönüşmüş, yazınsal anlatılar da tiyatro yoluyla görsel anlatılara dönüşmüştür. Antik Yunan döneminden günümüze kadar varlığını sürdüren ve ifade ediliş biçimini sürekli yenileyen tiyatro, Rus yönetmen Stanislavski ve Rus yazar Anton Çehov’la beraber modern haline bürünmüştür. Çehov’un yazdığı yazınsal anlatılar, tiyatroyla beraber görsel anlatılara dönüşmüştür. Anton Çehov, yaşadığı dönemin sosyolojik yapısından oldukça etkilenmiştir. Çehov, Rusya’nın sosyolojik yapısında oluşan değişimleri gerçekçi bir dille eserlerine yansıtmıştır. Realizm akımından etkilendiği gözlemlenen Çehov, yaşadığı toplumun çarpıcı gerçeklerini sade ve basit bir halde anlatmıştır. Özellikle taşra sıkışmışlığı ve değişen dünyaya ayak uyduramama konularına değinmiştir. Günümüz sinemasından yönetmen Nuri Bilge Ceylan’ın, Çehov ile benzer kaygılar barındırarak eserler verdiği gözlemlenmektedir. Ceylan filmleri incelendiğinde Çehov ile benzer konulara değindiği, benzer karakterler yarattığı görülmektedir. Özellikle taşra sıkışmışlığı ve değişen dünya temalarını iki sanatçıda eserlerinde sık sık kullanmıştır. Eserlerinin İfade ediliş şekilleri farklı da olsa eserleri içerik ve tarz olarak benzemektedir. İncelemeler, Seymour Chatman’ın “Öykü ve Söylem: Filmde ve Kurmacada Anlatı Yapısı” adlı çalışmasından faydalanılarak yapılmıştır. Chatman’ın anlatı diyagramından yararlanılarak; “Öykü ve Olay Örgüsü”, “Eylemler ve Zaman”, “Karakterler” başlıkları altında hem Anton Çehov eserleri hem de Nuri Bilge Ceylan filmleri incelenecek ve ortak noktaları tespit edilecektir.en_US
dc.description.abstractThe study of the narration concept goes back to ancient greece times. The theorists studying this seem to have referred to ‘poetika’ by Aristotales.Also the structure analysts studying modern narration concept took advantage of the same source. The art of narration has changed forms for all human history. Verbal narration has changed into written form, and written forms have changed into artistic narration through theatre. Theatre, which has existed from ancient greece times to today and has always changed its way of narrating, has taken its modern form through Russian director Stanislavski and Russian author Anton Çehov. Çehov was highly effected by his time. He reflected the changes in Russian society on his works with a realistic language. Çehov, obviously impressed by realism, tells the striking realities of his society with a simple, plain language. Especially he handles rural restrictions and the problem of being unable to keep up with the changing world. In today’s cinema, NBC seems to handle same issues in his works. On being studied, his works seem to refer to similar issues creating similar characters. Especially rural restrictions and changing world issues are often used in the works of both artists. In that sense, though ways of narration differ, the content and style are similar. The study has been made through using Seymour Chatman’s “ story and saying: the narration style in film and fiction “. Taking chatman’s narration diagram as reference, both NBC films and Çehov’s works also will be studied and compared in terms of story and plot, actions and timing.en_US
dc.description.tableofcontentsANLATI KURAMI VE ÇEHOV REALİZMİen_US
dc.description.tableofcontentsAnlatı Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsÖykü ve Söylemen_US
dc.description.tableofcontentsOlaylar ve Zamanen_US
dc.description.tableofcontentsKarakterleren_US
dc.description.tableofcontentsYazarın Kültürel Kodlarınca Önceden Biçimlenen İnsanlar, Şeyleren_US
dc.description.tableofcontentsAnton Çehov ve Çehov Anlatı Tarzıen_US
dc.description.tableofcontentsRealizmen_US
dc.description.tableofcontentsRealizmi Hazırlayan Toplumsal Olaylaren_US
dc.description.tableofcontentsBüyük Rus Değişimi ve Rus Realizmien_US
dc.description.tableofcontentsEylemler ve Zamanen_US
dc.description.tableofcontentsAydın Karakterleren_US
dc.description.tableofcontentsEylemsiz Karakterleren_US
dc.description.tableofcontentsNeden Anton Çehov ve Neden Nuri Bilge Ceylanen_US
dc.description.tableofcontentsFİLİMLERİN İNCELENMESİ VE ÇEHOV ANLATISIYLA KIYASLANMASIen_US
dc.description.tableofcontentsKış Uykusuen_US
dc.description.tableofcontentsFilmin Özetien_US
dc.description.tableofcontentsÖykü ve Olay Örgüsüen_US
dc.description.tableofcontentsAhlat Ağacıen_US
dc.description.tableofcontentsAhlat Ağacı Özeten_US
dc.description.tableofcontentsTaklitin Ögelerien_US
dc.description.tableofcontentsBir Anlatı Kuramının Ögeleri Diyagramıen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAnton Çehov anlatı tarzıen_US
dc.subjectNuri Bilge Ceylan sinemasıen_US
dc.subjectRealizmen_US
dc.subjectSinemada realizmen_US
dc.subjectSeymour Chatmanen_US
dc.subjectAnton Çehov’s way of narratingen_US
dc.subjectNuri Bilge Ceylan cinemaen_US
dc.subjectRealismen_US
dc.subjectRealism in cinemaen_US
dc.subject.lccPN1998.3.C49 S26 2023
dc.subject.lcshCeylan, Nuri Bilge, 1959--Criticism and interpretation.en_US
dc.subject.lcshChekhov, Anton Pavlovich, 1860-1904en_US
dc.subject.lcshMotion picture producers and directors -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshAuthors, Russian -- 19th century -en_US
dc.subject.lcshRealism in cinema.en_US
dc.subject.lcshFilm criticism.en_US
dc.titleAnton Çehov tarzı anlatının Nuri Bilge Ceylan sinemasındaki yansımaları: Kış Uykusu ve Ahlat Ağacı örneğien_US
dc.title.alternativeAnton Çehov’s narration reflecting on Nuri Bilge Ceylan’s cinema: Kış Uykusu, Ahlat Ağacıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0009-0008-4567-5796
dc.authorid0009-0008-4567-5796en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorBayazıt Sancarbarlaz, Zelihaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess