Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKara Sarıoğlu, Didemen_US
dc.contributor.authorYetik, Zelal Şükranen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2024-03-13T15:33:26Z
dc.date.available2024-03-13T15:33:26Z
dc.date.issued2024-03-01
dc.identifier.citationYetik, Z. Ş. (2024). İlişkisel estetik bağlamında sanat katılımcısının ışıkla diyaloğu. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5913
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 108-118)en_US
dc.descriptionx, 119 leavesen_US
dc.description.abstractİlişkisel estetik, Nicolas Bourriaud’nun 1990’lı yılların sanatının doğru değerlendirilmesi için önerdiği bir form kuramıdır. İlişkisel form kuramı yeni ilişkilerin oluşmasına zemin hazırlayarak teknolojinin insanlar arası ilişkiler üzerindeki olumsuz etkisine dikkat çekmiştir. Bourriaud’nun düşüncesine göre; Teknoloji, insanın yerini alan uygulamalarla, kurulan ilişkileri yok etmektedir. Sanat aracılığıyla ilişkisellik yeniden oluşturulmaktadır. İlişkiselliğin oluşması için sanat izleyicisinin sanatın icrasında etkin olması gerekmektedir. Bu doğrultuda sanat izleyicisinin katılımcıya geçiş süreci önem taşımaktadır. Modern sanat ve sonrasında ortaya çıkan sanat hareketleri izleyicinin sanat katılımcısı olmasına olanak tanımıştır. Etkileşimli sanat çalışmalarında katılımcı sanat eserine katkıda bulunarak, sanatın icrasında etkin bir role sahip olmaktadır. Katılımcı, ilişkisel forma sahip sanat çalışmalarında ilişkiselliği ortaya çıkaracaktır. İlişkisel estetik bağlamında değerlendirilen çalışmaların, teknolojik olmayan medyumlar içereceği düşünülebilir. Teknolojiyle birlikte insan hayatına giren yapay ışık, dijital ekranlar nedeniyle insanların her gün maruz kaldıkları bir unsurdur ve olumsuz etkilerinin yanı sıra insan hayatını kolaylaştırmaktadır. Bu tez araştırmasında yapay ışık unsuru ilişkisel bağlamda değerlendirilerek, ilişkiselliğin oluşmasında teknoloji ürünü olan bir medyum olarak kullanılması incelenmiştir. Doğal ve yapay ışık medyumlarının, insanla ilişkisi ve ilişkisel estetik bağlamında ışığın katılımcı ile diyaloğu araştırılmıştır. Yapay ışık medyumu ve etkilerinin yeni ilişki alanları oluşturduğuna dikkat çekilmesi amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractRelational aesthetics is a theoretical framework proposed by Nicolas Bourriaud in the 1990s for the proper evaluation of art during that period. The relational art theory has drawn attention to the negative impact of technology on interpersonal relationships by facilitating the formation of new relationships. According to Bourriaud, technology, through applications that replace human interaction, undermines established relationships, and relationality is reconstructed through art. For relationality to emerge, the art audience must actively participate in the execution of art. In this regard, the transition of the art audience to participants is crucial. Modern art and subsequent art movements have enabled the audience to become participants in art. In interactive art projects, participants contribute to the artwork, thus playing an active role in its execution. In artworks with a relational form, participants will reveal relationality. Works evaluated in the context of relational aesthetics may include non-technological mediums. Artificial light introduced into human life with technology, alongside digital screens, is an element people are exposed to daily. Despite its negative effects, artificial light also facilitates human life. This thesis research examines the use of artificial light as a technological medium in fostering relationality within a relational context. The relationship between humans and natural or artificial light mediums is explored within the context of relational aesthetics. The aim is to highlight how artificial light mediums and their effects create new realms of relationships.en_US
dc.description.tableofcontentsSANAT KATILIMCISIen_US
dc.description.tableofcontentsSanat İzleyicisinden Sanat Katılımcısına Geçişen_US
dc.description.tableofcontentsEtkileşimli Sanat Çalışmalarında Sanat Katılımcısının Rolüen_US
dc.description.tableofcontentsİLİŞKİSEL ESTETİK VE İLİŞKİSEL BAĞLAMDA SANAT ÇALIŞMALARIen_US
dc.description.tableofcontentsNicolas Bourriaud ve İlişkisel Estetiken_US
dc.description.tableofcontentsİlişkisel Formen_US
dc.description.tableofcontentsİlişkisellik ve Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsİlişkisel Sanat Bağlamında Sanat Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsSANATTA IŞIĞIN KULLANIMIen_US
dc.description.tableofcontentsIşıken_US
dc.description.tableofcontentsSanat Medyumu Olarak Yapay Işığın Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsIşık ve Etkileşimli Sanat Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsİLİŞKİSEL ESTETİK VE IŞIĞIN KULLANIMIen_US
dc.description.tableofcontentsDuchamp, Mile of String, 1942, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsDuchamp, Mile of String, 1942, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsAlman Uçaksavar Silah Ateşinden (Flak) İzlerien_US
dc.description.tableofcontentsAllan Kaprow, An Appleshrine, 1960, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsAllan Kaprow, An Apple Shrine, 1960, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsYoko Ono, Cur Piece, 1964, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsMarina Abramovich, Lips Of Thomas, Krinzinger Galerisi, Avusturya 1975en_US
dc.description.tableofcontentsMarina Abramovich, Rhythm 0, 1974, Napolien_US
dc.description.tableofcontentsJohn Cage, 4’33, 1952en_US
dc.description.tableofcontentsDaniel Buren, Les Deux Plateaux, Paris, Fransa, 1986en_US
dc.description.tableofcontentsRirkrit Tiravanija, Untitled (Öğle Yemeği Kutusu) 7 Haziran – 8 Ekim 2018en_US
dc.description.tableofcontents“Kind Words” Oyunun Arayüzüen_US
dc.description.tableofcontentsMarco Evaristti, Helena, 2000, Tralpholt Art Museum Of Kolding In Denmarken_US
dc.description.tableofcontents“Giants Kikito” Jr, 2017, Meksika, Amerikaen_US
dc.description.tableofcontentsJR, Giant Picnic 2017, Meksika, Amerikaen_US
dc.description.tableofcontentsUbermorgan, Vote.Auction.Com, 2000-2004en_US
dc.description.tableofcontentsLucy McRae, Heavy Duty Love, 2021,Venedik Bienali Architetturaen_US
dc.description.tableofcontentsIeoh Ming Pei, Louvre Piramid, 1983, Paris, Fransaen_US
dc.description.tableofcontentsIeoh Ming Pei, Louvre Yer Altı Lobi ve Giriş, 1983, Paris, Fransaen_US
dc.description.tableofcontentsJames Turrell, Roden Crater, Arizona,1993en_US
dc.description.tableofcontentsJames Turrell, Roden Crater South Space, Arizona 2011en_US
dc.description.tableofcontentsJames Turrell, Roden Crater, Arizona 2011en_US
dc.description.tableofcontentsJames Turrell, Roden Crater, Arizona, 1993en_US
dc.description.tableofcontentsJames Turrell, Roden Crater, Stair, Arizona, 1993en_US
dc.description.tableofcontentsOlafur Eliasson, The Weather Project, Tate Modern, 2003en_US
dc.description.tableofcontentsOlafur Eliasson, The Weather Project, Tate Modern, 2003en_US
dc.description.tableofcontentsLászló Moholy-Nagy,Fotogram,1922-1943en_US
dc.description.tableofcontentsLászló Moholy-Nagy, Işık Mekân Modülatörü, 1930en_US
dc.description.tableofcontentsLucio Fontana, Ambiente Spaziale A Luce Nera, Pirelli Hangarbicocca’ daki Kurulum Görünümü Milano, 1948-9/201en_US
dc.description.tableofcontentsLucio Fontana, IX. Milano Triennale’si İçin Neon Strüktür, 1951/2017en_US
dc.description.tableofcontentsDan Flavin, Untitled, 1969, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsBruce Nauman, The True Artist Helps The World By Revealing Mystic Truths,1967en_US
dc.description.tableofcontentsKeith Sonnier, Ba-O-Ba Lever House , New York, 2003en_US
dc.description.tableofcontentsMario Merz, Giap’s Igloo,Torino, İtalya, 1968en_US
dc.description.tableofcontentsOtto Piene, Sky Art, Münih, 1972en_US
dc.description.tableofcontentsJames Turell, Aten Reign, 2013, Solomon R. Guggenheim Müzesi, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsJoseph Kosuth, Mondrian’s Work III, 2015en_US
dc.description.tableofcontentsLeo Villareal, Multiverse, National Gallery of Art,Washington,2008en_US
dc.description.tableofcontentsJenny Holzer, Blue Purple Tilt, Tate Modern, Londra, 2007en_US
dc.description.tableofcontentsBill Culbert, Daylight Flotsam, 2013, Venediken_US
dc.description.tableofcontentsChris Fraser, Döner Kapılar, 2015, San Francisco, Kaliforniyaen_US
dc.description.tableofcontentsRafael Lozano-Hemmer, Pulse Park, Relational Architecture 14, Madison Square Park, New York City, 2008en_US
dc.description.tableofcontentsRafael Lozano-Hemmer, Pulse Park Katılımcısı, Relational Architecture 14, 2008, Madison Square Park, New York Cityen_US
dc.description.tableofcontentsOlafur Eliasson, Your Uncertain Shadow (Colour), Tate Modern, Londra, 2010en_US
dc.description.tableofcontentsTelegarden Project, The University Of Southern California,1995en_US
dc.description.tableofcontentsRaphael Lozano–Hemmer, Border Tuner, 2019, ABD-Meksika Sınırıen_US
dc.description.tableofcontentsRafael Lozano Hemmer, Border Tuner – İzleyiciler, 2019, ABD-Meksika Sınırıen_US
dc.description.tableofcontentsRafael Lozano Hemmer, Border Tuner – Katılımcılar, 2019, ABD-Meksika Sınırıen_US
dc.description.tableofcontentsRafael Lozano Hemmer, Pulse Spiral, 2008, Moscova, Rusyaen_US
dc.description.tableofcontentsRafael Lozano Hemmer, Vectorial Elevation, Zocalo Meydanı,1999en_US
dc.description.tableofcontentsRafael Lozano Hemmer, Katılımcılar için çalışmanın web sitesi,1999en_US
dc.description.tableofcontentsBreakfast Studio, Cader Point Reeds, 2022, Brooklynen_US
dc.description.tableofcontentsBreakfast Studio, Cader Point Reeds ve Katılımcı, 2022, Brooklynen_US
dc.description.tableofcontentsDaan Roosegaarde, Touch, 2021en_US
dc.description.tableofcontentsDaan Roosegaarde, Urban Sun , Rotterdam, Hollanda, 2022en_US
dc.description.tableofcontentsMoradavaga , Kami in the Whispering Forest, 2018en_US
dc.description.tableofcontentsChris Milk, The Treachery of Sanctuary, 2012en_US
dc.description.tableofcontentsDrift Stüdyo, Ténéré Ağacı , 2012en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİlişkisel estetiken_US
dc.subjectIşıken_US
dc.subjectSanat katılımcısıen_US
dc.subjectİlişkisel formen_US
dc.subjectEtkileşimli sanaten_US
dc.subjectRelational aestheticsen_US
dc.subjectLighten_US
dc.subjectArt participanten_US
dc.subjectRelational formen_US
dc.subjectInteractive arten_US
dc.subject.lccN6494.I57 Y48 2024
dc.subject.lcshArt, Modern -- 21st century -- Themes, motives.en_US
dc.subject.lcshAesthetics, Modern -- 21st century.en_US
dc.subject.lcshLight in art.en_US
dc.subject.lcshLight art.en_US
dc.subject.lcshCommunication in art.en_US
dc.subject.lcshInteractive art.en_US
dc.titleİlişkisel estetik bağlamında sanat katılımcısının ışıkla diyaloğuen_US
dc.title.alternativeArt participant's dialogue with light in the context of relational aestheticsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0003-2548-4470
dc.authorid0000-0003-2548-4470en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorYetik, Zelal Şükranen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess