Yayın tarihi için SBE - Tez Koleksiyonu | Görsel İletişim Tasarımı / Visiual Communication listeleme
Toplam kayıt 26, listelenen: 1-20
-
Fantastik ve sürrealizmin görsel iletişimle illüstrasyona yansımaları
(Işık Üniversitesi, 2016-05-16)Bu tez çalışmasında, fantastik ve sürrealizm akımları, bir görsel anlatım dili olan illüstrasyonla tanım, tarihi gelişim süreçleri ve birbirleriyle olan etkileşimleri açısından incelenmiştir. Çalışma dört ana bölüm ve ... -
Okul öncesi eğitimde dijital çocuk kitabı uygulamalarının görsel iletişim sorunları ve uygulama önerisi
(Işık Üniversitesi, 2016-05-16)Bu çalışmanın amacı, dijital çocuk kitabı uygulamalarını okul öncesi eğitim sistemlerine uygulayarak eğitim materyali haline gelmelerini sağlamaktır. Kütüphanelerde basılı olarak bulunan çocuk kitaplarının dijital arşivlere ... -
Endüstri ürünlerinde bilgilendirme tasarımı ve iletişim sorunları
(Işık Üniversitesi, 2016-05-18)İletişim, tarih öncesi dönemde de görsellerle sağlanmıştır. Uygarlıklar, artan ihtiyaçları doğrultusunda farklı görsel iletişim yöntemlerini geliştirmişlerdir. Piktogram ise bu dönemlerden günümüze kadar ulaşabilen görsel ... -
Ülkemizdeki 4-5 yaş grubu çocuklara yönelik okuma ağacı kitapları tasarımı
(Işık Üniversitesi, 2016-05-18)Günümüz iletişim çağında, çocukların öğrendiklerini tekrar eden ve (onları) edilgen bir konuma düşüren geleneksel eğitim anlayışının yapısı değişmektedir. Eğitim, cinsiyet, ırk, dil, din ve yaşam koşulları eşitsizliğinin ... -
Sinema jeneriklerinin göstergebilimsel analizleri ve Türk sineması jenerikleri için uygulama önerileri
(Işık Üniversitesi, 2016-08-18)Sinemanın ilk zamanlarında geleneksel yöntemlerle üretilmeleri oldukça zor olan sinema jenerikleri zaman içinde evrim geçirerek, yeni teknolojilerin de yardımıyla daha özenli üretilmiş ve çeşitlilik kazanmışlardır. Özellikle ... -
Pulun işlevleri ve tasarımın işleve katkısının incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2017-01-20)18. yy’da, insanlığın en işlevsel iletişim ve haberleşme aracı haline gelen posta hizmetlerinin daha etkin halde sürdürülebilmesi adına ortaya çıkan pul, ilk olarak 1840’de kullanılmaya başlanmıştır. Posta gönderilerindeki ... -
Viral reklamların görsel iletişim tasarımıyla ilişkisi
(Işık Üniversitesi, 2017-01-20)Viral reklamlar, dünya çapında uygulanan ve bilinen en etkili reklam türlerinden biridir. Bu nedenle viral reklamlar, sıradan reklam kampanyalarına, alternatif olarak; yenilikçi ve hedef kitleye kolay ulaşımı sayesinde ... -
Basın ilanlarında illüstrasyonun görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi ve uygulama çalışmaları
(Işık Üniversitesi, 2017-01-20)Reklamda ilk hedef markaya ün kazandırmak olmalıdır. Geçici süreliğine kazanç sağlamak yerine markaya değer katarak uzun ömürlü kazanç elde edilebilir. Başarılı bir reklam için yaratıcı olmak, fark yaratmak ve kuralları ... -
Türk alfabesindeki diyakritik işaretlerin tipografik bağlamda incelenmesi ve deneysel bir başlık fontu tasarımı
(Işık Üniversitesi, 2017-06-12)Tipografi görsel iletişimin temel ve en önemli bileşenlerinden biridir. Matbaacıların, tipografların ve yazı tipi tasarımcılarının tipografik arayışları hareketli metal harflerin icadıyla birlikte hız kazanmış ve giderek ... -
Göstergebilimsel açıdan erkek kozmetik ürün ambalajlarının incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2017-06-12)Üretim teknikleri, tasarlanış yönetimi ve sonucunda elde edilen anlam açısından ambalaj; hem bir endüstriyel ürün hem de bireylerle bağ kurulan görsel iletişim aracı olarak bilinmektedir. Göstergebilimsel açıdan ele aldığımız ... -
Okul öncesi dijital boyama kitaplarının görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi ve uygulama önerisi
(Işık Üniversitesi, 2017-06-13)Bu tezin amacı, okul öncesi dönemde kullanılan dijital boyama kitabı uygulamalarının, eğitici içerikler taşıyabileceğini ve bu içeriklerin eğlenceli yöntemlerle çocuğa aktarılabileceğini göstermektir. Okul öncesi çocuğun ... -
1950'den günümüze basın reklamlarında kadın imgesinin göstergebilim açısından incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de 1950’li yıllardan günümüze, kadınların yer aldığı basın reklamlarına derinlemesine bir bakış açısı getirebilmek ve bunu göstergebilim inceleme yöntemlerinin ışığı altında yapmaya çalışmaktır. ... -
Okul öncesi özel eğitim çocuklarına yönelik mobil uygulamaların görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)Bu tez çalışması, okul öncesi eğitim çağında olan özel gereksinimli çocuklara doğrudan öğretim yöntemiyle akademik öncesi becerilerin öğretileceği mobil uygulama tasarımı için yapılan araştırmayı içermektedir. Türkiye’deki ... -
Mobil uyumlu web site arayüzlerinde kullanılabilirlik
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)Mobil cihazlar, günümüzde internete erişimde en önemli yoldur. İnternetin giderek yaygınlaşması ve kablosuz teknolojilerin gelişmesi, “mobil” kavramını günlük yaşantımızda daha önemli hale getirirken, mobil internet ... -
Sürreal filmlerin psikedelik tarzda hareketli afiş olarak yorumlanması
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)Sinemanın ilk zamanlarında film jenerikleri olarak karşımıza çıkan hareketli grafikler günümüzde çeşitlilik kazanmıştır. Bu çeşitlilik teknolojiyle bağlantılı olarak farklı mecralarda karşımıza çıkmaktadır. Bu mecralardan ... -
Hareketli grafik tasarımda minimalizm
(Işık Üniversitesi, 2019-01-17)19. yüzyıl ortalarında ortaya çıkan minimalizm akımında, öze ulaşmayı engelleyen her türlü fazlalıktan kurtulmak istenmiş ve bu nedenle sanat ve tasarım alanlarında indirgemeci bir tutum izlenmiştir. Bu indirgemeci tutumun ... -
Oyunlaştırma temelli mobil uygulamalarda arayüz tasarımı
(Işık Üniversitesi, 2019-08-09)Oyun, insanı hatta bütün canlıları yaşama hazırlayan, belli beceri ve yetenekleri edinmesini sağlayan eğlenceli ve gönüllü bir eylemdir. Oyun unsurlarının kullanılarak motivasyonu artırma düşüncesiyle ortaya çıkan oyunlaştırma, ... -
Tasarım girişimciliği ve bir sosyal sorumluluk proje önerisi
(Işık Üniversitesi, 2019-08-09)Günlük yaşantıda sıklıkla kullanılan tasarım, insanlara bir konu hakkında bilgi vermek, satışı yapılacak ürün ya da hizmetlerin tanıtımını yapmak gibi birçok amaç için kullanılmaktadır. Özellikle 1990’lı yıllardan sonra ... -
Üç boyutlu marka karakteri tasarımında kişilik arketiplerinin incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2020-04-03)Günümüzde markaların farklılaşmak için oluşturdukları marka kişiliği kavramı markanın sürekli ve sürdürülebilir olması açısından büyük bir önem taşımaktadır. Marka kişiliğinin hedef kitle ile iletişimi markanın başarısını ... -
Yayın illüstrasyonlarında görsel hikaye anlatımı
(Işık Üniversitesi, 2020-09-02)Yayın illüstrasyonları günümüzde basılı ve dijital yayınlarda metnin içeriğiyle ilişkili görsel hikaye anlatıcısıdır. Görsel hikaye anlatımı çoklu sahnelerin dışında tek bir görsel ile hikayeyi etkili bir biçimde ...