Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEkin, Emineen_US
dc.contributor.authorYılmaz, Hakanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-03T11:48:31Z
dc.date.available2016-06-03T11:48:31Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationYılmaz, H. (2011). Navigation of autonomous vehicle indoor enviroment.İstanbul: Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/927
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 56-60)en_US
dc.descriptionxi, 59 leavesen_US
dc.descriptionTOTAY:Tekerlekli Otonom Araba Yarışları. Supported by the Işık University Scientific Research Projects Fund, BAP...en_US
dc.description.abstractThis study investigates transforming a remote controlled vehicle into an au»tonomous vehicle which explores the environment and is able to find its own location in this unknown static indoor environment. It also constructs the map of this environment simultaneously. The study consists of mainly three parts which are (i) the hardware of autonomous vehicle; (ii) while exploring the envi»ronment furnished with landmarks to detect the landmarks, and to control the vehicle so that it can move towards these landmarks and/or it can avoid them; (iii) once having the ability of moving in the environment safely, locating it- self and constructing the map of environment. The hardware of the vehicle has mostly designed and installed by Robotics and Autonomous Vehicles Laboratory (RAVLAB) members as it is a part of one of the RAVLAB's projects . Moving safely in an unknown environment is a requirement for the car to locate itself and to extract the map of the environment, which are known as localization and map- ping problems respectively. While traveling, at every time step, the car estimates its new position by computing the displacement using its instantaneous speed value. The positions of landmarks in its visible area are also estimated. However, real positions of both the car and the landmarks are usually different then the estimated ones because of several factors including sensor noises, car's voltage regulations ete. We have performed a series of experiments in laboratory . The first set of experiments focused on making the vehicle to navigate towards the elosest object. Second set of experiments focused on making the vehicle to stop in the presence of an object in front of the car. Finally, simultaneous localiza»tion and mapping the environment of the car has been tested. The experiments have revealed encouraging results in the sense that the vehicle can traverse the running environment safely. Although, localization and mapping results of the vehicle were not free of error, we were able to get the expected results at the end.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, uzaktan kumandalı bir aracın, çevresini araştıran ve bu bilinmeyen kapalı çevrede kendi yerini tayin edebilen otonom bir araca dönüşümünü in-celemektedir. Çalışma aynı zamanda bu çevrenin haritasını oluşturmaktadır. Çalışma, üç temel bölümden oluşmaktadır: (i) otonom aracın donanımı, (ii) işaretleri bulmak için işaretlerle donatılmış ortamı araştırırken, ve bu işaretlere doğru hareket etmesi ve/veya onlara çarpmaması için aracı kontrol etme, (iii) ortamda güvenli şekilde hareket kabiliyetini edindikten sonra, ortamdaki yerini tayin etmesi ve haritasını çıkarması. Otonom aracın tasarımı ve kurulumu Robot- bilim ve Otonom Araçlar Laboratuarında (RAVLAB) ve RAVLAB çalışanları tarafından yapılmıştır. Bilinmeyen bir ortamda güvenli bir şekilde haraket et»mek, sırasıyla yer bulma ve harita çıkarma problemleri olarak bilinen arabanın kendi yerini bulma ve ortamın haritasını çıkarma işlemidir. Otonom araç seyir halindeyken, bir sonraki pozisyonunu tahmin etmek için, anlık hızı ile geçen za-manın hesaplanması sonucunda aracın yeni yeri tahmin edilir. Ay m zamanda kameradan görülen işaretlerinde yeri tahmin edilir. Ama genellikle aracın gerçek pozisyonuyla, aracın tahmin pozisyonları farklı çıkar. Farklı çıkmasının birçok ne-deni vardır örneğin ortamdaki gürültü, sensor gürültüsü, aracın gerilim regülasyonu, v.b.. Laboratuvarda birçok deney gerçekleştirdik. Birinci deney grubu, aracın en yakın objeye ilerlemesi üzerinde yoğunlaştı. Sonraki deney grubu, önünde bir obje bulunması durumunda aracın durmasına odaklandı. Son olarak, araç ortamının eş zamanb olarak yer tayin edilip haritasımn çıkarılması test edildi. Deneyler, aracın çalıştığımız ortam içinde güvenli bir şekilde her yöne haraket etmesi açısından cesaretlendirici sonuçlar verdi. Otonom aracın yer bulma ve harita çıkarma sonuçlarının hatasız olmamasına rağmen, sonunda beklediğimiz sonuçları elde edebildik.en_US
dc.description.tableofcontentsIntroductionen_US
dc.description.tableofcontentsSimultaneous Localization and Mapping (SLAM)en_US
dc.description.tableofcontentsThesis Outlineen_US
dc.description.tableofcontentsBackground Informationen_US
dc.description.tableofcontentsEarly Work on Autonomous Robot Vehiclesen_US
dc.description.tableofcontentsDesigning an Autonomous Vehicleen_US
dc.description.tableofcontentsFit-PCen_US
dc.description.tableofcontentsWhy Fit-PC?en_US
dc.description.tableofcontentsArduinoen_US
dc.description.tableofcontentsWhy Arduino?en_US
dc.description.tableofcontentsFeatures of Arduinoen_US
dc.description.tableofcontentsSoftware of Arduinoen_US
dc.description.tableofcontentsUltrasonic Sensoren_US
dc.description.tableofcontentsFeatures of Ultrasonic Sensoren_US
dc.description.tableofcontentsDigital Video Camera (Webcam)en_US
dc.description.tableofcontentsGlobal Positioning System (GPS)en_US
dc.description.tableofcontentsCompassen_US
dc.description.tableofcontentsVehicle (Traxxas)en_US
dc.description.tableofcontentsLi-Po (Lithium-ion Polymer)en_US
dc.description.tableofcontentsRunning Environmenten_US
dc.description.tableofcontentsLandmarken_US
dc.description.tableofcontentsMoving in the Environmenten_US
dc.description.tableofcontentsLandmark Detectionen_US
dc.description.tableofcontentsDigital Imageen_US
dc.description.tableofcontentsBinary Imageen_US
dc.description.tableofcontentsGrayscale Imageen_US
dc.description.tableofcontentsChannel Color Image (RGB)en_US
dc.description.tableofcontentsConversion From 3 Channel Color Image (RGB) to graylevel Imageen_US
dc.description.tableofcontentsPixel Detection Algorithmen_US
dc.description.tableofcontentsFilteringen_US
dc.description.tableofcontentsMean Filteren_US
dc.description.tableofcontentsGaussian Filteren_US
dc.description.tableofcontentsGrayscale Morphological Operationsen_US
dc.description.tableofcontentsPixel Neighborhooden_US
dc.description.tableofcontentsOpening Operationen_US
dc.description.tableofcontentsFinding the Closest Objecten_US
dc.description.tableofcontentsConnected Component Labelingen_US
dc.description.tableofcontentsCenter of Massen_US
dc.description.tableofcontentsControlling the Vehicleen_US
dc.description.tableofcontentsServo and Speed Controlen_US
dc.description.tableofcontentsSimultaneous Localization and Mappingen_US
dc.description.tableofcontentsOdometry Dataen_US
dc.description.tableofcontentsDistance Measurementen_US
dc.description.tableofcontentsFlood Fill Algorithmen_US
dc.description.tableofcontentsLaser Rangefinderen_US
dc.description.tableofcontentsFinding the Distance Depending on the Size of the Objecten_US
dc.description.tableofcontentsKalman Filter (KF)en_US
dc.description.tableofcontentsThe Kalman Gainen_US
dc.description.tableofcontentsExperiments and Resultsen_US
dc.description.tableofcontentsExperiments and Results for Distance Measurementen_US
dc.description.tableofcontentsExperiments and Results for SLAMen_US
dc.description.tableofcontentsCurriculum Vitaeen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject.lccTE228.3 .Y55 2011
dc.subject.lcshIntelligent Vehicle Highway Systems.en_US
dc.subject.lcshMotor vehicles -- Automatic control.en_US
dc.titleNavigation of autonomous vehicle in indoor environmenten_US
dc.title.alternativeOtonom aracın kapalı alanda dolaşmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYılmaz, Hakanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess