Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAvcı Tuğal, Sibelen_US
dc.contributor.authorMiroğlu, Muraten_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2020-11-26T13:14:41Z
dc.date.available2020-11-26T13:14:41Z
dc.date.issued2020-09-04en_US
dc.identifier.citationMiroğlu, M. (2020). Ömer Hayyam rubailerinin günümüz görsel iletişim yöntemleriyle yorumlanarak, görsel iletişimde hikayeleştirme eğiliminin sorgulanması. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2967
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 122-129)en_US
dc.descriptionxi, 130 leavesen_US
dc.description.abstractTarih boyunca insanlık birbirinden farklı yaşayış biçimleri geliştirmiş, her toplum kendine özgü kültür yapıları inşa etmiştir. Bireyler ve topluluklar, bu kültürel yönelimler ışığında varlıklarını, çevrelerini ve dünyayı anlama yoluna gitmişlerdir. Deneyimler, öğretiler, düşünürlerin fikirleri, sanatçıların üretimleri ve efsanelerle birlikte birçok unsur toplum belleklerine zamanla işlenmiş ve bireylerin hayatını etkileyen birer kültürel kod halini almıştır. Günümüzde de etkileşimin daha hızlı ve aktif oluşuyla birlikte toplumlar hızla dönüşmektedir. Tüm bu dönüşümün ortasında, insanın iletişime geçme ihtiyacı varlığını korumaktadır. Gözü merkeze alan günümüz toplumlarında, görsel iletişim yöntemleri daha fazla tercih edilmektedir. Özellikle kendini doğru anlatma kaygısı içinde olan bireyler, markalar veya topluluklar; ortak kültürel kodlar aracılığıyla iletişime geçmeye çalışmaktadır. Anlatmak istediğini bu kodlara dokunarak görsel iletişim diline dökenlerin, karşısındakine ulaşmasının daha kolay ve etkili olduğu anlaşılmaktadır. Modern iletişim çalışmaları birçok duyguyu içinde barındıran kompleks yapılara dönüşmektedir. Görsel iletişim çalışmalarındaki hikâyeleştirme eğilimi dikkat çekmekte, görsel iletişim tasarımcısının modern hikâye anlatıcıları olarak konumlanması önem kazanmaktadır. Bu bağlamda; özellikle Türkiye ve İran coğrafyalarındaki toplulukların belleklerinde önemli bir yere sahip olan Ömer Hayyam rubailerinin, günümüz görsel iletişim yöntemleriyle hikâyeleştirme uygulaması gerçekleştirilmiş ve görsel iletişimde hikâyeleştirme aşamaları incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThroughout history, humanity has developed different ways of living and each society has built unique cultural structures. Individuals and communities have tried to understand their existence, environment and the world, in the light of these cultural trends. Experiences, teachings, ideas of thinkers, artists' productions and legends, along with many elements, have been processed in the memory of the society and have become cultural codes that affect the lives of the individuals. Today, societies are transforming rapidly with faster and more active interaction. In the midst of all this transformation, communication need still remains. In today's societies, visual is in the center and visual communication methods are more preferred. Individuals, brands or communities willing to express themselves properly; are trying to communicate through common cultural codes. It is getting easier and more effective for those who translate what they want to express into visual communication language by touching these codes. Modern communication studies turn into complex structures that contain many emotions. The narrative tendency in visual communication studies draws attention, and the visual communication designers are positioning as modern storytellers. In this thesis study, the significance of storytelling in communication has been questioned by storytelling practice of rubaies written by Ömer Hayyam, who is an important figure in the memory of the communities in Turkish and Persian regions.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsGÖRSEL KÜLTÜR VE GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMIen_US
dc.description.tableofcontentsKültüren_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Kültüren_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Dil ve Görsel Grameren_US
dc.description.tableofcontentsKültürlerarası Dil Farkıen_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Kültür ve Görsel İletişim Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsHİKAYELEŞTİRMEen_US
dc.description.tableofcontentsHikâyeleştirmeen_US
dc.description.tableofcontentsHikâyeleştirme Prensiplerien_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Hikâyeleştirmeen_US
dc.description.tableofcontentsGÖRSEL İLETİŞİM TASARIMINDA GÖRSEL HİKAYELEŞTİRMEen_US
dc.description.tableofcontentsGörsel İletişim Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsGöstergebilimen_US
dc.description.tableofcontentsGörsel İletişim Tasarımında Görsel Hikâyeleştirmeen_US
dc.description.tableofcontentsYAZINSAL HİKAYELERİN GÖRSEL İLETİŞİM YÖNTEMLERİYLE GÖRSELLEŞTİRİLMESİen_US
dc.description.tableofcontentsÖMER HAYYAM VE RUBAİLERİen_US
dc.description.tableofcontentsÖmer Hayyamen_US
dc.description.tableofcontentsRubaileren_US
dc.description.tableofcontentsMETODOLOJİen_US
dc.description.tableofcontentsÖMER HAYYAM RUBAİLERİ ve GÜNÜMÜZ GÖRSEL İLETİŞİM YÖNTEMLERİ UYGULAMASIen_US
dc.description.tableofcontentsHedef Kitlenin Tanımlanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAna Hikâye Örgüsüen_US
dc.description.tableofcontentsÖgelerin Belirlenmesien_US
dc.description.tableofcontentsRubailer ve Anlamın Yorumlanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKarakteren_US
dc.description.tableofcontentsSinopsisen_US
dc.description.tableofcontentsSenaryoen_US
dc.description.tableofcontentsGörsel İletişim Tasarımı Uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsKarakterlerin Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsRubailerin Görselleştirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsProjenin Sunulmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGörsel iletişimen_US
dc.subjectHikâyeleştirmeen_US
dc.subjectÖmer Hayyamen_US
dc.subjectRubaien_US
dc.subjectTasarımcıen_US
dc.subjectVisual communicationen_US
dc.subjectStorytellingen_US
dc.subjectOmar Khayyamen_US
dc.subjectRubaieen_US
dc.subjectDesigneren_US
dc.subject.lccPK6518.T8 M57 2020
dc.subject.lcshVisual communication -- Methodology.en_US
dc.subject.lcshGraphic arts.en_US
dc.subject.lcshCommunication -- Graphic methods.en_US
dc.subject.lcshStorytelling.en_US
dc.subject.lcshStorytelling in visual communication.en_US
dc.subject.lcshVisualization in literature.en_US
dc.titleÖmer Hayyam rubailerinin günümüz görsel iletişim yöntemleriyle yorumlanarak, görsel iletişimde hikayeleştirme eğiliminin sorgulanmasıen_US
dc.title.alternativeResearch of narration trend in visual communication through interpreting Omar Khayyam's rubaies with modern visual communication methodsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0002-5198-4279
dc.authorid0000-0002-5198-4279en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorMiroğlu, Muraten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess