Ara
Toplam kayıt 51, listelenen: 1-10
Bir sıkıntı mekânı olarak “eve” ilişkin fenomenolojik bir yaklaşım
(Işık Üniversitesi, 2021-06-14)
Yapılan bu tezde, ev kavramına farklı bir boyuttan bakarak deneyimsel olarak evin ne anlama geldiği üzerinde durulmuştur. Bunu yaparken de evi sıkıntı ile ilişkilendirip nasıl sıkıntı mekânına dönüştüğü anlaşılmaya ...
Enformasyon, sistem ve sanat ; büyük veri çağında sanat
(Işık Üniversitesi, 2021-06-21)
Büyük Veri, yaşayış biçimimizi, anlayışlarımızı, öğrenme, bellek, düşünce sistemimizi ve en nihayetinden yavaşça ama köklü bir şekilde sağduyumuzu topyekûn değiştirmektedir. İnsanın evrimine etki eden diğer enformasyon ...
The factors that affect the company's b2b overall use throughout the b2b portal transactions and a survey in Turkey
(Işık Üniversitesi, 2007)
This study concentrates on B2B (Business to Business) electronic commerce which is used by many companies in Turkey for purchasing and selling goods over the internet by connecting B2B portals. It is known that during the ...
Sanat alıcılarının sanatı değerlendirme yaklaşımları: Türkiye örneği
(Işık Üniversitesi, 2017-06-23)
Çalışma, koleksiyoncuların sanat dünyasındaki yerini ve bakış açılarını, sanat eseri satın alma süreçlerini ve teorik çalışma sonrası Türkiye örneğini araştırmak üzerine yapılandırılmıştır. Merkeze koleksiyoncular alınarak, ...
An evaluation of consumer intention to participate in mobile advertising and an empirical study conducted in İstanbul
(Işık Üniversitesi, 2007)
Mobile services provide companies with a strong marketing potential, because mobile technologies enable brands to have a direct communication with consumers, regardless of time and place. Therefore, mobile marketing brings ...
Effects of industry 4.0 on automobile marketing strategies a research among auto executives in Turkey
(Işık Üniversitesi, 2020-06-12)
The world is at the edge of the much expected digital transformation orchestrated by the Fourth Industrial Revolution. In recent years, the industry has been going through a process that involves fully digitizing production ...
21. yüzyılda elektronik sanat ve yeni yönelimler
(Işık Üniversitesi, 2017-06-05)
İnsan düşüncesi ve yaşam biçimleri sürekli olarak değişmektedir . İnsanlık tarihi boyunca akıl yoluyla gelişen bilim teknolojiyi doğurmuştur. 20.yüzyılın ikinci yarısından itibaren elektronik teknolojisi ve dijital teknolojik ...
The advertiser's perspective on advertising agency-client relationships: A survey of leading advertisers in Turkey
(Işık Üniversitesi, 2006)
This dissertation focuses on the relationship between advertisers and their advertising agencies, in an effort to understand what drives advertiser's satisfaction in this relationship which can have considerable impact on ...
An exploratory study on the dynamics of localization of renewable energy industry among the managers of a leading company
(Işık Üniversitesi, 2019-05-22)
Utilizing localization as a strategy has increased especially in the energy sector due to the ever-growing need for being sufficient for survivability and sustainability. Governments have started to take energy needs into ...
The attitudes of purchasing managers working at the leading manufacturing enterprises in Turkey towards supply chain collaboration: a proposed model based on inter-organizational trust, information sharing and commitment
(Işık Üniversitesi, 2007)
Collaborative supply chains have been receiving attention of the academic researchers, especially, for the last decade. The challenging conditions of the prevailing global competition has raised the necessity of designing ...