Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Buraken_US
dc.contributor.authorBayazit, Serkanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-09-14T12:45:13Z
dc.date.available2022-09-14T12:45:13Z
dc.date.issued2022-04-21
dc.identifier.citationBayazit, S. (2022). Anlatı yapısı bağlamında Zeki Demirkubuz sineması: Masumiyet filmi örneği. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4840
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 96-98)en_US
dc.descriptionxiii 98, leavesen_US
dc.description.abstract1990’lı yıllar ve sonrasında Türk sinemasında yaşanan değişim ve evrim ile birlikte Türk sinemasının bir dönüşüme girdiği, yeni bir üslup ve biçimin geliştiği görülmektedir. 1990 öncesi döneme ait kötü ve vasat koşullar, 1990’lı yılların değişim ve dönüşüm zeminini hazırlamış, bu dönüşüm bağımsız, modern ve çağdaş anlatıyı benimseyen yönetmenlerin keşfine destek sağlamıştır. Bu yönetmenlerden birisi olarak Çağdaş Türk Sineması’nda önemli bir yere sahip olan Zeki Demirkubuz ve onun sinema anlayışı, çağdaş anlatı ışığında ve anlatı yapısı bağlamında Masumiyet (1997) filmi literatür taraması yapılarak incelenmektedir. Bu bilimsel çalışmada, anlatı kavramı ve tarihsel devinimini, anlatı kuramı ve anlatı yapıları, öykü ve söylem’e dair temel öğeler baz alınarak Zeki Demirkubuz’un Masumiyet (1997) filmi detaylı bir şekilde öykü ve söylem, zaman, mekan ve karakterler bakımından incelenmektedir. Bununla birlikte yönetmenin biçemi, üslubu, filmlerindeki konu, tema ve karakterleri baz alınarak benzerlikler ve zıtlıklar tespit edilmektedir. Bu çalışmada auteur yönetmen yaklaşımının Türk sinemasındaki yansıması olan Demirkubuz sinemasının sergilediği üslup ve temsili anlatılmaktadır. Dolayısıyla konu, tema ve karakter motifleri bakımından incelendiğinde, Demirkubuz’un, filmlerinde oturmuş ve yer edinmiş bir tarzı olduğu da görülmektedir. Filmlerinde öykü zamanı, söylem zamanı ve karakterlerin bu zaman çerçevesindeki tutumları ve benzerlikleri de saptanılmıştır. Böylelikle anlatı yapısı bağlamında, yönetmenin filmlerinde kendine has bir üslup geliştirdiği, filmlerinin ortak bir yapı ve dil gibi unsurlar barındırdığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte modern hayat, metropol ve kent insanın sıkışmışlığı, anlatı yapısı bağlamında anlatılıp aktarılmıştır.en_US
dc.description.abstractIt is seen that Turkish cinema entered a transformation and a new style and form developed with the change and evolution experienced in Turkish cinema in the 1990s and later. The poor and mediocre conditions of the pre-1990 period prepared the ground for change and transformation in the 1990s, and this transformation supported the discovery of directors who adopted independent, modern and contemporary narratives. As one of these directors, Zeki Demirkubuz, who has an important place in Contemporary Turkish Cinema, and his cinematic understanding are examined in the light of contemporary narrative and in the context of its narrative structure, the film Masumiyet (Innocence- 1997) by literature review. In this scientific study, Zeki Demirkubuz's Masumiyet (Innocence- 1997) movie is analyzed in detail in terms of story and discourse, time, space and characters, based on the concept of narrative and its historical movement, narrative theory and narrative structures, basic elements of story and discourse. In addition, similarities and contrasts are determined based on the director's style, style, subjects, themes and characters in his films. In this study, the style and representation of Demirkubuz cinema, which is the reflection of the auteur director approach in Turkish cinema, is explained. Therefore, when the subject is examined in terms of themes and character motifs, it is seen that Demirkubuz has a well-established style in his films. In his films, story time, discourse time and the attitudes and similarities of the characters in this time frame were also determined. Thus, in the context of narrative structure, it has been determined that the director has developed a unique style in his films, and his films contain elements such as a common structure and language. In addition to this, modern life, metropolitan and urban people's stuckness has been explained and conveyed in the context of narrative structure.en_US
dc.description.tableofcontentsANLATI KURAMINA TARİHSEL PERSPEKTİFTEN BİR BAKIŞen_US
dc.description.tableofcontentsAnlatı Kavramı ve Tarihsel Devinimien_US
dc.description.tableofcontentsAnlatı Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsAntik Yunan’da Anlatı: Aristoteles ve Poetikaen_US
dc.description.tableofcontentsRoma Döneminde Anlatı: Latin Komedyası Üzerineen_US
dc.description.tableofcontentsOrta Çağ Karanlığından Rönesans’a Geçiş’te Anlatının Önemien_US
dc.description.tableofcontentsAnlatının Şiirsel Dilien_US
dc.description.tableofcontentsAnlatının Yeni Bir Değer Anlayışıen_US
dc.description.tableofcontentsAnlatının Çağdaşlık Olgusuen_US
dc.description.tableofcontentsAnlatı Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsÖykü ve Söylemen_US
dc.description.tableofcontentsBir Anlatı Kuramındaki Olaylar ve Zamanen_US
dc.description.tableofcontentsBir Anlatı Kuramındaki Varlıklar ve Uzamen_US
dc.description.tableofcontentsKarakterleren_US
dc.description.tableofcontentsAnlatı Yapılarıen_US
dc.description.tableofcontentsKlasik Anlatı Sinemasıen_US
dc.description.tableofcontentsÇağdaş Anlatı Sinemasıen_US
dc.description.tableofcontentsKlasik Anlatı ve Çağdaş Anlatıya Karşılaştırmalı Bir Bakışen_US
dc.description.tableofcontents1990 SONRASI TÜRK SİNEMASI VE ZEKİ DEMİRKUBUZ SİNEMASININ ÇAĞDAŞ ANLATI BAĞLAMINDA GELİŞİMİen_US
dc.description.tableofcontentsBağımsız Sinemaen_US
dc.description.tableofcontents1990 Sonrası Türk Sinemasında Bağımsız Sinema Tartışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsBağımsız Sinema ve Çağdaş Anlatı İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsAnlatı Yapısı Bağlamında Zeki Demirkubuz Sinemasıen_US
dc.description.tableofcontentsÇAĞDAŞ ANLATI PERSPEKTİFİNDE MASUMİYET FİLMİ ANALİZİen_US
dc.description.tableofcontentsÖykü ve Olay Örgüsüen_US
dc.description.tableofcontentsZamanen_US
dc.description.tableofcontentsMekanen_US
dc.description.tableofcontentsKarakterleren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectZeki Demirkubuz Sinemasıen_US
dc.subjectAnlatı kuramı ve yapılarıen_US
dc.subject1990 Sonrası Türk Sinemasıen_US
dc.subjectBağımsız Sinemaen_US
dc.subjectÇağdaş anlatıen_US
dc.subjectZeki Demirkubuz Cinemaen_US
dc.subjectNarrative theory and structuresen_US
dc.subjectTurkish Cinema after 1990en_US
dc.subjectIndependent Cinemaen_US
dc.subjectContemporary narrativeen_US
dc.subject.lccPN1998.3.D4657 B39 2022
dc.subject.lcshMotion picture producers and directors -- Turkey -- Biography.en_US
dc.titleAnlatı yapısı bağlamında Zeki Demirkubuz sineması: Masumiyet filmi örneğien_US
dc.title.alternativeIn the context of narrator structure Zeki Demirkubuz cinema: the example of the film Innocenceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0003-3003-1070
dc.authorid0000-0003-3003-1070en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorBayazit, Serkanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess