Show simple item record

dc.contributor.advisorAkseki, Pınaren_US
dc.contributor.authorMustafaoglu, Amjaden_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-09-16T12:04:24Z
dc.date.available2022-09-16T12:04:24Z
dc.date.issued2022-04-26
dc.identifier.citationMustafaoglu, A. (2022). Imlementing digital transformation strategy the case of a local Turkish bank. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4848
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 119-124)en_US
dc.descriptionxvi, 128 leavesen_US
dc.description.abstractBanks' digital transformation process became the most distinctive feature of developed businesses in this millennium, not just a trend or an option to adopt, it became a necessity for growing finance businesses at competitive markets. The goal of this thesis is to focus light upon advantages and effectiveness of digital transformation strategy implementation at one of financial institutions, a “bank” in the republic of Turkey through descriptive qualitative research methodology. When the bank decides to apply digital transformation, all management levels have to collaborate to formulate a strategy roadmap for a long period of years, to shape the right business model in addition to suitable Fintech projects that will follow. Not far away the finance industry and Banks are the most affected sector by digital transformation strategy to keep on with developing their competitive advantages in the global market. “Fintech” is a portmanteau of financial technology, which is an abbreviation for "financial technology." Therefore, Fintech is a term that relates to software and applications for both computer and mobile devices. Efficient Fintech application technology affects both internal and external stakeholders. Internally, all managerial processes and workflow upgraded and reviewed in regard to fit with digital transformation strategy. Externally, satisfying digital customer needs. Therefore, achieving desired effectiveness of bank digital transformation strategy, faced major changes and challenges such as choosing main digital projects for deployment, developing and educating staff, priority of digital fintech projects, analyzing customer-centric problems to commence digital solutions, building internal human resources digital culture, designing digital skills and competencies through training and development, drawing digital customer journey roadmap, redefining bank’s communication framework processes to build future digital customer. Digital transformation strategy of the bank changed the traditional concept of branches, as well as the bank's financial services and relationships with customers, through new projects of fintech Technologies.en_US
dc.description.abstractBankaların dijital dönüşüm süreci, bu milenyumda gelişmiş işletmelerin en belirgin özelliği haline gelen bir trend veya benimseme seçeneği olmaktan çıkıp, rekabetçi piyasalarda büyüyen finans işletmeleri için bir zorunluluk haline geliyor. Bu Tez çalışmasının amacı, tanımlayıcı nitel araştırma metodolojisi aracılığıyla Türkiye Cumhuriyeti'nde biri “Banka”nın dijital dönüşüm stratejisinin avantajlarına ve etkinliğine ışık tutmaktır. Banka dijital dönüşümü uygulamaya karar verdiğinde, tüm banka yönetim kademelerinin uzun yıllar boyunca strateji yol haritası oluşturmak, doğru iş modelini şekillendirmek ve ardından uygun Fintech projelerini şekillendirmek için işbirliği yapması gerekiyor.Finans sektörü ve bankalar, küresel pazarda rekabet avantajlarını geliştirmeye devam etmek için dijital dönüşüm stratejisinden en çok etkilenen sektörlerdir. "Fintech", "finansal teknoloji"nin kısaltmasıdır. Bu nedenle Fintech, hem bilgisayar hem de mobil cihazlar için yazılım ve uygulamalarla ilgili bir terimdir. Verimli Fintech uygulama teknolojisi hem dahili hem de harici paydaşları dahili olarak etkiler; Bu vakada dahili olarak; tüm yönetim süreçleri ve iş akışı, dijital dönüşüm stratejisine uygun olacak şekilde güncellendi ve gözden geçirildi. Harici olarak, dijital müşteri ihtiyaçları karşılandı. Bu nedenle, banka dijital dönüşüm stratejisi uygularken istenen etkinliği elde etmek, dağıtım için ana dijital projeleri seçmek, personel geliştirmek ve eğitmek, dijital çözümlere başlamak için müşteri merkezli sorunları analiz etmek, dahili insan kaynakları oluşturmak gibi büyük değişiklik ve zorluklarla karşı karşıya kaldı. Dijital kültür, eğitim ve geliştirme yoluyla dijital beceri ve yetkinlikler tasarlama, dijital müşteri yolculuğu yol haritası çizme, geleceğin dijital müşterisini oluşturmak için bankanın iletişim çerçevesi süreçlerini yeniden tanımladı. Bankanın dijital dönüşüm stratejisi, fintech teknolojilerinin yeni projeleri yoluyla geleneksel şube anlayışını, bankanın finansal hizmetlerini ve müşterilerle olan ilişkilerini değiştirdi.en_US
dc.description.tableofcontentsDIGITAL BANKING ERAen_US
dc.description.tableofcontentsMentioning about FINTECH necessity as mainstream and source of banks digital transformation strategyen_US
dc.description.tableofcontentsTHEORETICAL FRAMEWORKen_US
dc.description.tableofcontentsDigital transformation (DT)en_US
dc.description.tableofcontentsDefinitions of digital transformationen_US
dc.description.tableofcontentsComparison between digitization, digitalization, and digital transformationen_US
dc.description.tableofcontentsDigital transformation process stepsen_US
dc.description.tableofcontentsDigital transformation imperativesen_US
dc.description.tableofcontentsDigital transformation building blocksen_US
dc.description.tableofcontentsDigital transformation in finances sector (fintech ecosystem)en_US
dc.description.tableofcontentsDefinitions of fintechen_US
dc.description.tableofcontentsFintech ecosystemen_US
dc.description.tableofcontentsDigital bankingen_US
dc.description.tableofcontentsDigital banking and customer journeyen_US
dc.description.tableofcontentsTraditional vs. digital customer journeyen_US
dc.description.tableofcontentsProcess model for customer journey and experienceen_US
dc.description.tableofcontentsOmni channels and customer experienceen_US
dc.description.tableofcontentsDigital transformation pyramid frameworken_US
dc.description.tableofcontentsStrategy; levels of digital transformation strategyen_US
dc.description.tableofcontentsLevels of strategyen_US
dc.description.tableofcontentsDigital transformation strategy building approachesen_US
dc.description.tableofcontentsDigital transformation and business model (BM)en_US
dc.description.tableofcontentsRelation between digital transformation (DT) and business model innovation (BMI)en_US
dc.description.tableofcontentsDigital transformation maturity benefitsen_US
dc.description.tableofcontentsDigital maturity definitionsen_US
dc.description.tableofcontentsDigital maturity model exampleen_US
dc.description.tableofcontentsSTUDYING AND ANALYZING BANK STRATEGY AND EVOLVING OF DIGITAL TRANSFORMATION STRATEGY THROUGH MAIN PROJECTSen_US
dc.description.tableofcontentsBackground of bank digital transformation strategy evolutionen_US
dc.description.tableofcontentsIDEA beginningen_US
dc.description.tableofcontentsDeveloping the concepten_US
dc.description.tableofcontentsCollecting Dataen_US
dc.description.tableofcontentsSummarizing pre-designed (open-end questions) questionnaireen_US
dc.description.tableofcontentsToday bank’s digital reality projectsen_US
dc.description.tableofcontentsFintech and agile management structure at banken_US
dc.description.tableofcontentsBank’s strategy group structureen_US
dc.description.tableofcontentsPlanning and corporate performance management departmenten_US
dc.description.tableofcontentsStrategic program management officeen_US
dc.description.tableofcontentsCorporate communications departmenten_US
dc.description.tableofcontentsDigital transformation group directorateen_US
dc.description.tableofcontentsProduct development directorateen_US
dc.description.tableofcontentsAnalyzing bank digital transformation strategy processen_US
dc.description.tableofcontentsMain digital transformation projectsen_US
dc.description.tableofcontentsBank dynamic websiteen_US
dc.description.tableofcontentsBank mobile branchen_US
dc.description.tableofcontentsATM machinesen_US
dc.description.tableofcontents“Your bank” platformen_US
dc.description.tableofcontentsExtreme transactions/teller/ machine (XTM)en_US
dc.description.tableofcontentsQR code payments digital projecten_US
dc.description.tableofcontentsInternal employees’ mobile phone application projecten_US
dc.description.tableofcontentsP.O.S digital projecten_US
dc.description.tableofcontents(Continuous form cheque) digital projecten_US
dc.description.tableofcontentsBank QR code chequeen_US
dc.description.tableofcontentsE-services and accounting integrations at banken_US
dc.description.tableofcontentsBank tablet digital signature project integrationen_US
dc.description.tableofcontentsBank digital assistant (Chabot) projecten_US
dc.description.tableofcontentsVoice guidance (IVR) systemen_US
dc.description.tableofcontentsInvestment applicationen_US
dc.description.tableofcontentsHuman resources management role as an asset for bank digital transformation strategyen_US
dc.description.tableofcontentsBank innovation centeren_US
dc.description.tableofcontentsAdopting modern technological, digital training and development programsen_US
dc.description.tableofcontentsBank academyen_US
dc.description.tableofcontentsDeployment of digital culture activities among bank employeesen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDigital transformation strategyen_US
dc.subjectFinancial technology (Fintech)en_US
dc.subjectWorkflowen_US
dc.subjectDigital projectsen_US
dc.subjectEffectivenessen_US
dc.subjectDijital dönüşüm stratejisien_US
dc.subjectFinansal teknoloji (Fintech)en_US
dc.subjectİş akışıen_US
dc.subjectDijital projeleren_US
dc.subjectVerimliliken_US
dc.subject.lccHG1708.7 .M87 2022
dc.subject.lcshInternet banking -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshBanks and banking -- Technological innovations -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshFinancial services industry -- Technological innovations -- Turkey.en_US
dc.titleImlementing digital transformation strategy the case of a local Turkish banken_US
dc.title.alternativeDijital dönüşüm stratejisinin uygulanması yerel Türk bankası örneğien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0002-4859-2565
dc.authorid0000-0002-4859-2565en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorMustafaoglu, Amjaden_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess