Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHatipoğlu, Özümen_US
dc.contributor.authorAslan Sevim, Rukenen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-09-22T11:40:54Z
dc.date.available2022-09-22T11:40:54Z
dc.date.issued2022-06-13
dc.identifier.citationAslan Sevim, R. (2022). Çağdaş sanatta içkinlik felsefesi: insan ve hayvana posthümanist yaklaşım. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4878
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 86-94)en_US
dc.descriptionvii, 95 leavesen_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında 21. yüzyıl sanat nesneleri içkinlik felsefesinin kavramları etrafında ontolojik, epistemolojik ve etik açıdan eleştirilmiştir. Hümanizmin yarattığı insan merkezciliğini eleştiren bu çalışma, tüm aşkınlıklara karşı varlığın içkinliğini savunan sanat nesnelerini Martin Heidegger’den Jacques Derrida’ya, Donna Haraway’den Bruno Latour’a kadar uzanan düşünürlerin kavramları ile tartışmaya açmıştır. Haraway’in yoldaş türler, birlikte-oluş, siborg gibi kavramları; Latour’un ağaktör teorisi ve Antroposen’e dair anlatıları; Deleuze ve Guattari’nin oluşu; Heidegger’in ontolojisi gibi felsefi nosyonlar tartışılmıştır. Geleneksel felsefenin süregiden insan merkezli perspektifini yıkan Seol Lee, Boris Labbé, Anicka Yi, Petrit Halilaj, Pierre Huyghe ve Anthea Hamilton adlı sanatçıların insan ve hayvan başta olmak üzere canlı yaşamını merkeze alan çalışmaları incelenmiştir. Bu sanatçıların, varoluşu rizomatik ağlarla birbirine bağlı failler olarak tanımladığı ve varoluşun bu faillerin kurduğu ittifaklar üzerinden anlaşılması gerektiğini savundukları iddia edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this thesis, 21st century art objects are criticized ontologically, epistemologically and ethically around the concepts of the philosophy of immanence. This study, which criticizes the anthropocentrism created by humanism, opens the art works that defend the immanence of existence against transcendence to discussion with the concepts of thinkers ranging from Martin Heidegger to Jacques Derrida, from Donna Haraway to Bruno Latour. Philosophical notions such as Haraway's companion species, becomingwith, cyborg; Latour's network-actor theory and his narratives on the Anthropocene; the becoming of Deleuze and Guattari and Heidegger's ontology is discussed. The art works of Seol Lee, Boris Labbé, Anicka Yi, Petrit Halilaj, Pierre Huyghe and Anthea Hamilton, which challenged the ongoing anthropocentric perspective of the traditional philosophy, focusing on living things, especially human and animal, are examined.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsİNSAN ÜZERİNEen_US
dc.description.tableofcontentsHümanizm Çağında Posthümanizmen_US
dc.description.tableofcontentsOluş Düşüncesien_US
dc.description.tableofcontentsHeidegger ve Daseinen_US
dc.description.tableofcontentsDeleuze ve Ötekilik Düşüncesien_US
dc.description.tableofcontentsNietzsche ve Oluş Düşüncesien_US
dc.description.tableofcontentsHaraway Düşüncesien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.description.tableofcontentsHAYVAN ÜZERİNEen_US
dc.description.tableofcontentsHeidegger ve Hayvan Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsDerrida ve Hayvan Sorusuen_US
dc.description.tableofcontentsRilke ve Halilaj Sanatını İncelemeken_US
dc.description.tableofcontentsLatour’un İnsan-olmayanları ile Haraway’in Yoldaş Türlerien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.description.tableofcontentsCANLI YAŞAMI ÜZERİNEen_US
dc.description.tableofcontentsAristoteles ve Descartes Düşüncesinde Canlı Yaşamıen_US
dc.description.tableofcontentsAntonin Artaud ve Organsız Bedenleren_US
dc.description.tableofcontentsAnthea Hamilton ve Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAlımlama estetiğien_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectSağaltımen_US
dc.subjectSanat terapisien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectContemporary arten_US
dc.subjectImmanence philosophyen_US
dc.subjectRhizomatic networksen_US
dc.subjectPosthumanismen_US
dc.subject.lccN8217.H78 A85 2022
dc.subject.lcshHumanism in art.en_US
dc.subject.lcshAnimals in art.en_US
dc.titleÇağdaş sanatta içkinlik felsefesi: insan ve hayvana posthümanist yaklaşımen_US
dc.title.alternativeImmanence philosophy in contemporary art: posthumanist approach to human and animalen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0002-8580-3069
dc.authorid0000-0002-8580-3069en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorAslan Sevim, Rukenen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess