Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSağkaya Güngör, Ayşegülen_US
dc.contributor.authorKaya, İsmailen_US
dc.date.accessioned2022-10-11T15:30:40Z
dc.date.available2022-10-11T15:30:40Z
dc.date.issued2012-12-01
dc.identifier.citationSağkaya Güngör, A. & Kaya, İ. (2012). Kişiye özel fiyat teklifinde kullanılan mesaj çerçevelemenin internet üzerinden satın alma karar sürecine etkisi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 5(10), 59-81.en_US
dc.identifier.issn2547-9601en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4989
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ppad/issue/61011/906097
dc.description.abstractYapılan araştırmada, kişiye özel fiyat teklifinin içeriğinde kullanılan farklı mesaj çerçevelemelerinin, internette, satın alma sürecine etkisi araştırılmıştır. Satın alma süreci küme teorisi çerçevesinde tanımlanmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak saha deneyi kullanılmıştır. Örneklem büyüklüğü 589 kişidir. Analiz sonuçlarına göre; tüketicinin dikkate alınanlar kümesi oluşmadan önce sunulan kişiye özel fiyat teklifinde olumlu mesaj çerçeveleme kullanılması, teklifte bulunan ürünün dikkate alınanlar kümesine girme ve satın alınma ihtimallerini anlamlı derecede artırmaktadır. Bunun tersine, olumsuz mesaj çerçevelemenin ise dikkate alınanlar kümesi oluştuktan sonra tüketiciye önerilen teklif içeriğinde kullanılması satın alma sürecinde ürünün değerlendirilme ve satın alınma ihtimalini artırmaktadır.en_US
dc.description.abstractAs the Internet appears in our lives as a new channel for marketing and sales, the buying behavior of consumers is reshaped according to the channel. Since Internet provides the convenience of data collection about consumers, it enables marketers to discover new applications aimed to influence the decision making process of consumers. This study amasses the subjects of decision making process on the Internet, personalized price and message framing. The aim of the study is to investigate the effect of different message frames used in the content of personalized price offer on decision making process on the Internet. The data was collected with a four-week field experiment conducted on the Internet. A sample size of 589 has been reached. Pearson chi-square and logistic regression analysis were used to analyze data. According to the results, if personalized price is offered to the consumer with positive message frame before the formation of consideration set, possibility of the product to be considered and purchased increases. In contrast, usage of negative message frame in the offer, presented after the formation of consideration set results in the same behavior. The results of the study are especially important for internet retailers. Increasing the effect of personalized price with the correct timing of message framing enables internet retailers both to close a sale and customer satisfaction, at the same time.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneğien_US
dc.relation.ispartofPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKişiye özel fiyat uygulamasıen_US
dc.subjectİnternette pazarlamaen_US
dc.subjectMesaj çerçevelemeen_US
dc.subjectDeneysel tasarımen_US
dc.subjectPersonalized price applicationen_US
dc.subjectMarketing on interneten_US
dc.subjectMessage framingen_US
dc.subjectExperimental designen_US
dc.titleKişiye özel fiyat teklifinde kullanılan mesaj çerçevelemenin internet üzerinden satın alma karar sürecine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of massage framing used in the content of personalized price offer on the decision making process on the interneten_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.departmentIşık University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Managementen_US
dc.authorid0000-0003-3740-7456
dc.authorid0000-0003-3740-7456en_US
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue10
dc.identifier.startpage59
dc.identifier.endpage81
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorSağkaya Güngör, Ayşegülen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster