Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyan Dur, Banu İnançen_US
dc.contributor.authorDurmuş, Damlaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-12-20T16:57:06Z
dc.date.available2022-12-20T16:57:06Z
dc.date.issued2022-09-16
dc.identifier.citationDurmuş, D. (2022). Görsel iletişim tasarımının dijital pazarlama platformlarında rekabet avantajına etkisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5167
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 120-132)en_US
dc.descriptionxiv, 133 leavesen_US
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada teknoloji ve buna bağlı olarak internette meydana gelen gelişmelerle birlikte web 2.0’ın daha da öne çıkması medya kavramı anlayışının da evirilmesine yol açmıştır. Günümüzde medya geleneksel ve yeni medya olarak sınıflandırılmaya başlanmış ve bunlara bağlı pek çok olgu ve kavram şekil değiştirmeye başlamıştır. Özellikle yeni medya araçlarıyla ilgili ortaya çıkan olgular iletişim, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanlarında ve etkinliklerinde git gide önem kazanmaya başlamıştır. Toplumların internet kullanımında birincil ilgi alanını meydana getiren sosyal medya ise oldukça önemli bir mecra haline gelmeye başlamıştır. Bu kapsamda sosyal medya araçlarıyla tanıtımlar yapmak, reklamlar vermek ve pazarlama ilişkilerini bu mecralar üzerinden yürütmeye çalışmak da oldukça tercih edilir bir hale gelmiştir. Yeni medya sayesinde büyük ölçüde şekillenen bu iletişim ortamı içerisinde pazarlama alanında faaliyetlerini sürdüren firmalar da etkin bir şekilde yer almaya başlamıştır. Hedef kitlenin zamanının çok büyük bir kısmını bu ortamlarda geçirdiği varsayıldığında, ortaya çıkan bu ortam hem satıcı hem de müşteri perspektifinden oldukça tercih edilebilir bir hale gelmektedir. Bu durum pek çok kullanıcıya zaman ve mekan sınırlaması bulunmaksızın erişim imkanı tanımaktadır. Tüm bunlara bağlı bir şekilde dijital pazarlama sektörü İnternetin gelişimi ile birlikte her geçen gün büyümeye devam etmektedir. Bu büyüme beraberinde işletmeler arasında satışların arttırılması ve marka bilinirliğinin sağlanması için ciddi bir rekabeti de beraberinde getirmiştir. Bu tezde görsel iletişim tasarımının dijital pazarlama platformlarında rekabete etkisi örnekler üzerinden incelenmiştir. Bu tezde dijital pazarlama platformları, dijital pazarlamada rekabet ve bu rekabetin tüketicilere ve üreticilere olan etkisi araştırılmıştır. Dijital pazarlama platformu ve türleri hakkında detaylı bilgiler verilmiştir. Dijital pazarlama platformlarında bulunan reklam alanları ve tipleri hakkında örnekler ve veriler incelenerek görsel iletişim tekniklerinin olumlu yansımaları incelenmiştir. Dijital pazarlamada görsel iletişim tasarımının etkisiyle rekabet avantajı sağlayan markaların projeleri ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstractIn the globalizing world, with the developments in technology and the internet, the emergence of web 2.0 has led to the evolution of the concept of media. Today, the media has begun to be classified as traditional and new media, and many phenomena and concepts related to them have begun to change shape. Especially, the emerging facts about new media tools have started to gain importance in the fields and activities of communication, marketing and integrated marketing communication. Social media has started to become a very important area, which constitutes the primary area of interest in the use of the internet by societies,. In this context, it has become highly preferable to make promotions with social media tools, give advertisements and try to carry out marketing relations through these channels. In this communication environment, which has been shaped to a large extent thanks to the new media, companies that continue their activities in the field of marketing have also started to take an active place. Assuming that the target audience spends most of their time in these environments, this emerging environment becomes highly preferable from the perspective of both the seller and the customer. This situation allows many users to access without limitation of time and place. Depending on all these, the digital marketing sector continues to grow day by day with the development of the Internet. This growth has brought along a serious competition among businesses to increase sales and ensure brand awareness. In this thesis, the effect of visual communication design on competition in digital marketing platforms has been examined through data and examples. In the current research, digital marketing, digital marketing platforms and competition are examined. Competition in the field of digital marketing and the effects of this competition on consumers and producers are examined. Detailed information is given about the digital marketing platform and its types. The positive reflections of visual communication techniques were examined by examining examples and data about advertising spaces and types in digital marketing platforms. The projects of the right and impressive brands that provide competitive advantage with the effect of visual communication design in digital marketing are discussed. As a result of the research, it was concluded that visual communication has an impact on competition in digital marketing platforms and has positive effects as a result of correct use.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Problemien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Önemien_US
dc.description.tableofcontentsKapsam ve Sınırlılıklaren_US
dc.description.tableofcontentsDİJİTAL PAZARLAMANIN KAPSAMI, SÜREÇLERİ VE PLATFORMLARIen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlama Tanımı ve Kapsamıen_US
dc.description.tableofcontentsGeleneksel Pazarlama ve Dijital Pazarlama Arasındaki Farklaren_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlamanın Aşamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsMüşterileri Dönüştürmeken_US
dc.description.tableofcontentsMedyanın Ölçülmesi ve Optimizasyonuen_US
dc.description.tableofcontentsMüşterileri Memnun Etmeken_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlama Platformlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Üzerinden Dijital Pazarlamaen_US
dc.description.tableofcontentsArama Motorları Üzerinden Dijital Pazarlamaen_US
dc.description.tableofcontentsE-Posta Pazarlamaen_US
dc.description.tableofcontentsMobil Pazarlamaen_US
dc.description.tableofcontentsSatış Ortaklığı Pazarlamasıen_US
dc.description.tableofcontentsPPC Pazarlamaen_US
dc.description.tableofcontentsKonum Tabanlı Dijital Pazarlamaen_US
dc.description.tableofcontentsSanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçekliken_US
dc.description.tableofcontentsBlokzincir ve NFTen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlama Karmasıen_US
dc.description.tableofcontentsÜrünen_US
dc.description.tableofcontentsFiyaten_US
dc.description.tableofcontentsDağıtımen_US
dc.description.tableofcontentsTutundurmaen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlama Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsDİJİTAL PAZARLAMA PLATFORMLARINDA REKABETen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Rekabet Tanım ve Kapsamıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlamada Rekabeten_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlamada Karşılaşılan Güçlükleren_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlamada Rekabet Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlamada Rekabetin Sürdürülebilirliğien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Pazarlamada Rekabetin Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsİşletmeye Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsTüketiciye Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsGÖRSEL İLETİŞİM TASARIMININ DİJİTAL PAZARLAMA PLATFORMLARINDA REKABET AVANTAJINA ETKİSİen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medya Platformlarında Görsel İletişim Tasarımının Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsArama Motorlarında Görsel İletişim Tasarımının Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsE-Posta Pazarlamasında Görsel İletişim Tasarımının Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsKonum Tabanlı Pazarlamada Görsel İletişim Tasarımının Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsSanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Pazarlamasında Görsel İletişim Tasarımının Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsUYGULAMA ÇALIŞMASIen_US
dc.description.tableofcontentsUYGULAMA ÇALIŞMASI GÖRSELLERen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDijital pazarlamaen_US
dc.subjectDijital pazarlama platformlarıen_US
dc.subjectDijital pazarlamada rekabeten_US
dc.subjectGörsel iletişim tasarımıen_US
dc.subjectRekabet avantajıen_US
dc.subjectDigital marketingen_US
dc.subjectDigital marketing platformsen_US
dc.subjectCompetition in digital marketingen_US
dc.subjectVisual communication designen_US
dc.subjectCompetitive advantage of designen_US
dc.subject.lccHF5414 .D87 2022
dc.subject.lcshSocial marketing.en_US
dc.subject.lcshSocial media -- Marketing.en_US
dc.titleGörsel iletişim tasarımının dijital pazarlama platformlarında rekabet avantajına etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of visual communication design on competitive advantage in digital marketing platformsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0002-1383-5299
dc.authorid0000-0002-1383-5299en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorDurmuş, Damlaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess