Show simple item record

dc.contributor.authorKurtoğlu, Ali Leventen_US
dc.contributor.authorFerman, Ali Muraten_US
dc.date.accessioned2023-01-24T04:22:43Z
dc.date.available2023-01-24T04:22:43Z
dc.date.issued2020-07-30
dc.identifier.citationKurtoğlu, A. L. & Ferman, A. M. (2020). Uygulanabilir nöropazarlamanın moda endüstrisi ve nöropazarlama liderleri üzerindeki algısı üzerine keşfedici bir araştırma. PressAcademia Procedia, 11(1), 230-232. doi:10.17261/Pressacademia.2020.1274en_US
dc.identifier.issn2459-0762en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5287
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.17261/Pressacademia.2020.1274
dc.description.abstractAmaç- Son yirmi yılda ortaya çıkan nöropazarlama, tüketicinin karar vermesini etkileyen nitelikler, duygular, hafıza ve algılar gibi insanla ilgili faktörleri ölçmek için nöro bilimsel araçlardan yararlanan evrimsel bir kavram olarak kabul edilmektedir. Nöropazarlamanın çeşitli sektörlere uygulanması, yeni fırsatlar ve yeni zorluklar getiriyor. Bu araştırma çalışmasının amacı, nöropazarlama literatürüne ışık tutmak ve nöropazarlama ve moda yöneticilerinin küresel ve Türk moda endüstrisinde uygulamalı nöropazarlamaya yönelik algısını incelemektir. Yöntem- Teorik ve uygulamalı nöropazarlama ile ilgili güncel literatür taramasının ardından, Türk nöropazarlama yöneticileri ve moda liderleri ile derinlemesine görüşmeler yapılmaktadır. Bulgular- Bulgular, dünya ve Türkiye'de uygulanan nöropazarlamanın kullanımı arasında farklılıklar ve benzerlikler olduğunu göstermektedir. Derinlemesine görüşme bulguları, Türk moda yöneticilerinin nöropazarlama hakk ındaki algılarının önceki literatürden farklı olduğunu ve nöropazarlamayı modada uygulamak için farklı önceliklerin olduğunu göstermektedir. Sonuç- Bulguların, uygulamalı nöropazarlamanın moda endüstrisi ile işbirliğinin geliştirilmesine yardımcı olması ve pazarlama ile ilgili kaynak tahsisinde yönetimsel kararları desteklemesi beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractPurpose - In the last two decades neuromarketing is considered to be an evolutionary concept within marketing that makes use of neuroscientific tools in order to measure human related factors such as attributes, emotions, memory and perceptions which influence the consumer decision making. The application of neuromarketing to various industries brings up new opportunities as well as new challenges. This purpose of this exploratory study is to shed light upon neuromarketing literature and to investigate the perception of neuromarketing and fashion executives towards applied neuromarketing in global and Turkish fashion industry. Methodology - Following the up to date literature review about theoretical and applied neuromarketing, in-depth interviews with Turkish neuromarketing executives and fashion leaders are executed. Findings - The findings show that there are discrepancies and similarities between the usage of applied neuromarketing in the globe and Turkey. In-depth interview findings show that the perceptions of Turkish fashion executives about neuromarketing differ from previous literature and different priorities exist to apply neuromarketing in fashion. Conclusion - The findings are expected to help developing the collaboration of applied neuromarketing in fashion industry and support managerial decisions in marketing related resource allocations.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPressAcademiaen_US
dc.relation.ispartofPressAcademia Procediaen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNöropazarlamaen_US
dc.subjectModaen_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectDerinlemesine röportajen_US
dc.subjectNeuromarketingen_US
dc.subjectFashionen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectIn-depth interviewen_US
dc.titleUygulanabilir nöropazarlamanın moda endüstrisi ve nöropazarlama liderleri üzerindeki algısı üzerine keşfedici bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeAn exploratory research among fashion business leaders and neuromarketing company executives on the perception of applied neuromarketingen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çağdaş İşletme Yönetimi Doktora Programıen_US
dc.departmentIşık University, Institute of Social Sciences, Contemporary Business Management PhD Programen_US
dc.authorid0000-0001-9597-9351
dc.authorid0000-0001-9597-9351en_US
dc.identifier.volume11
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage230
dc.identifier.endpage232
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.institutionauthorKurtoğlu, Ali Leventen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record