Show simple item record

dc.contributor.advisorEroğlu, Onuren_US
dc.contributor.authorKavut, Kenanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-05-15T08:06:25Z
dc.date.available2023-05-15T08:06:25Z
dc.date.issued2022-10-31
dc.identifier.citationKavut, K. (2022). Mit-kahramanlık olguları, dönüşümleri ve bu olguların Hirokazu Kore-eda sinemasındaki yansımaları. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5540
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 103-107)en_US
dc.descriptionxii, 107 leavesen_US
dc.description.abstractİnsanın uzun çağlar boyunca kurduğu düşsel hikayelerin tahtını, masalların, mitlerin kahramanlarını hep soylular, yarı tanrı krallar, prensler işgal etmiştir. İnsanın ortak hikayelerinin ilk kahramanları; Yunan Tragedyaların baş karakterleri, Acem Kralları, Babil’in zorba liderleri gibi tanrının gücüne yakın görüldükleri için kahraman olmaya layık görülmüşlerdir. Diğer bir güçlü olasılık da insanın kendinde eksik gördüğü ve kendisinde olmasını arzu ettiği nitelikleri, yerinde gözü olan bu soylu kişiler üzerinden vücuda getirmeleridir. Uzun çağlar boyunca kahramanlar sıradan insanların safına neredeyse hiç inmemiştir. Sinema bu olgunun değişip dönüştürülmesinde önemli bir rol oynamıştır. ‘Karakter’i normalleştirerek daha rahat anlaşılıp algılanmasına, dolayısıyla gerçeklikle bağının kurulmasına ön ayak olmuştur. Bu tezin amacı ‘kahraman’ ve ‘karakter ‘olgularını bir karşılaştırmaya tabi tutmak; mit söylencelerinin doğaüstü güçlere sahip, tanrı, yarı tanrı, fantastik, soylu kahramanları ile çağdaş Japon sinemasının önemli yönetmenlerinden karakterlerini normalleştirmeyi, sıradanlaştırmayı başarabilmiş Hirokazu Kore-eda filmlerinin karakterleri arasında bir karşılaştırma yapmaktır. Psikanalizim ve yapısalcılığın bu konudaki bulgularını da dayanarak yaparak birtakım olguların analizlerini ortaya koymak ve iddia edilen dönüşüm ve değişimin bulgularını ortaya koymak hedeflenmektedir. Bellek, doğuş, ölüm, yeniden doğuş, Erginlenme, Kahraman ya da karakterin dönüşümleri gibi bulgular, mit ve sinema, Kore-eda filmleri bağlamında analiz edilecektir.en_US
dc.description.abstractNobles, demigod kings and princes have always occupied the throne of imaginary stories, the heroes of tales and myths, which people have built for long ages. The first heroes of the common stories of man; The main characters of the Greek Tragedies were deemed worthy of being heroes as they were seen close to the power of the god, such as the Persian Kings and the tyrannical leaders of Babylon. Another strong possibility is that they bring into being the qualities that a person deems lacking in himself and that he wishes to have in himself, through these noble people who have good eyes. Throughout the long ages, heroes have scarcely descended to the ranks of ordinary people. Cinema has played an important role in changing and transforming this phenomenon. By normalizing the 'character', it has paved the way for it to be understood and perceived more easily, thus establishing its connection with reality. The aim of this thesis is to compare the 'hero' and 'character' phenomena; To make a comparison between the supernatural, god, demigod, fantastic and noble heroes of myth myths and the characters of Hirokazu Kore-eda films, which have managed to normalize and ordinaryize the characters of the important directors of contemporary Japanese cinema. Based on the findings of psychoanalysis and structuralism on this subject, it is aimed to reveal the analyzes of some facts and to reveal the findings of the alleged transformation and change. Findings such as memory, birth, death, rebirth, initiation, hero or character transformations will be analyzed in the context of myth and cinema (Korean-eda films).en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Konusuen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Problemien_US
dc.description.tableofcontentsAçıklayıcı Araştırma Sorularıen_US
dc.description.tableofcontentsTanımlayıcı Araştırma Sorularıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsDeğişkenleren_US
dc.description.tableofcontentsHipotezleren_US
dc.description.tableofcontentsKapsam ve Sınırlılıklaren_US
dc.description.tableofcontentsYöntemen_US
dc.description.tableofcontentsMİT ve MİTLERİN YAPISIen_US
dc.description.tableofcontentsMitlerin Yayılma Teorilerien_US
dc.description.tableofcontentsYalancı Öykü, Gerçek Öyküen_US
dc.description.tableofcontentsKahraman ve Kahramanlık Olgusuen_US
dc.description.tableofcontentsMitolojik Kahramanen_US
dc.description.tableofcontentsÇağdaş Kahraman (Karakter)en_US
dc.description.tableofcontentsKahramanın (Karakter) Sorunlarıen_US
dc.description.tableofcontentsBabayla Sorun (Oidipus Karmaşa)en_US
dc.description.tableofcontentsTerkedilme Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsBir Canavar Tarafından Yutulma ya da Kabin Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsErginlenmeen_US
dc.description.tableofcontentsGeriye Dönüş Arzusuen_US
dc.description.tableofcontentsBellek (Hafıza) Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsDestekçiler ve Düşmanlaren_US
dc.description.tableofcontentsSİNEMA VE GERÇEKLİKen_US
dc.description.tableofcontentsGerçeğin Seyrien_US
dc.description.tableofcontentsKamerayla Yaratılan Gerçekliken_US
dc.description.tableofcontents‘Gerçek’in Gerekliliğien_US
dc.description.tableofcontentsİtalyan Yeni Gerçekçiliğien_US
dc.description.tableofcontentsGerçek-Sinema (Cinema-Veriti)en_US
dc.description.tableofcontentsHİROKAZU KORE-EDA VE SİNEMASIen_US
dc.description.tableofcontentsHirokazu Kore-Eda Sinemasında Zaman / Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsDurağan Zaman / Durağan Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsHareket Eden Zaman (Zamanlar Arası Geçiş)en_US
dc.description.tableofcontentsHareket Eden Görüntüen_US
dc.description.tableofcontentsHareket Eden Kahraman (Karakter)en_US
dc.description.tableofcontents‘KAHRAMAN’DAN ‘KARAKTER’E: HİROKAZU KORE-EDA FİLM ANALİZLERİen_US
dc.description.tableofcontentsYaşamdan Sonra (Wandafuru Raifu/After Life-1998)en_US
dc.description.tableofcontentsTerkedilme Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsBabayla Sorun (Oidipus Karmaşa)en_US
dc.description.tableofcontentsBellek (Hafıza) Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsBir Canavar Tarafından Yutulma/Kabin ya da Hapsedilme Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsErginlenmeen_US
dc.description.tableofcontentsGeriye Dönüş Arzusuen_US
dc.description.tableofcontentsDestekçiler ve Düşmanlaren_US
dc.description.tableofcontents‘Kimse Bilmiyor’ (Dare Mo Shiranai/Nowbodys Know- 2004)en_US
dc.description.tableofcontentsTerkedilme Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsBir Canavar Tarafından Yutulma/Kabin ya da Hapsedilme Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsErginlenmeen_US
dc.description.tableofcontentsBabayla Sorun (Oidipus Karmaşa)en_US
dc.description.tableofcontentsBellek (Hafıza) Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsGeriye Dönüş Arzusuen_US
dc.description.tableofcontentsDestekçiler ve Düşmanlaren_US
dc.description.tableofcontents‘Babasının Oğlu’ (Soshite Chichi Ni Naru / Like Father Like Son 2013)en_US
dc.description.tableofcontentsTerkedilme Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsBabayla Sorun (Oidipus Karmaşa)en_US
dc.description.tableofcontentsBir Canavar Tarafından Yutulma/Kabin ya da Hapsedilme Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsErginlenmeen_US
dc.description.tableofcontentsGeriye Dönüş Arzusuen_US
dc.description.tableofcontentsBellek (Hafıza) Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsDestekçiler ve Düşmanlaren_US
dc.description.tableofcontentsArakçılar (Manbiki Kazoku / Shoplifters-2018)en_US
dc.description.tableofcontentsTerkedilme Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsBabayla Sorun (Oidipus Karmaşa)en_US
dc.description.tableofcontentsBir Canavar Tarafından Yutulma/Kabin ya da Hapsedilme Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsErginlenmeen_US
dc.description.tableofcontentsBellek (Hafıza) Sorunuen_US
dc.description.tableofcontentsGeriye Dönüş Arzusuen_US
dc.description.tableofcontentsDestekçiler ve Düşmanlaren_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Ünivresitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMiten_US
dc.subjectBüyüen_US
dc.subjectKahramanlıken_US
dc.subjectDoğuş ve yeniden doğuşen_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectKarakter yaratmaen_US
dc.subjectMit ve sinemaen_US
dc.subjectAnlam yaratmaen_US
dc.subjectHirokazu Kore-eda sinemasıen_US
dc.subjectMythen_US
dc.subjectMagicen_US
dc.subjectHeroismen_US
dc.subjectBirth and rebirthen_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.subjectCharacter creationen_US
dc.subjectMyth and cinemaen_US
dc.subjectMeaning makingen_US
dc.subjectHirokazu Kore-eda’s cinemaen_US
dc.subject.lccPN1993.5.J3 K38 2023
dc.subject.lcshMotion picture producers and directors -- Japan.en_US
dc.subject.lcshMotion pictures -- Japan.en_US
dc.subject.lcshReality and Cinema.en_US
dc.subject.lcshFilm criticism.en_US
dc.subject.lcshMyth in motion pictures.en_US
dc.titleMit-kahramanlık olguları, dönüşümleri ve bu olguların Hirokazu Kore-eda sinemasındaki yansımalarıen_US
dc.title.alternativeMyth-hero facts, transformations and the reflections of these facts in Hirokazu Koreeda’s cinemaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0003-0430-7010
dc.authorid0000-0003-0430-7010en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorKavut, Kenanen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess