Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEroğlu, Onuren_US
dc.contributor.authorKaçar, Deryaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-09-11T09:22:24Z
dc.date.available2023-09-11T09:22:24Z
dc.date.issued2023-09-01
dc.identifier.citationKaçar, D. (2023). Metruk mekânda fotoğrafı kullanarak mekân ve fotoğrafın salt bir sanat eserine dönüşmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5703
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 61-63)en_US
dc.descriptionvii, 65 leavesen_US
dc.description.abstractTerk edilmiş bir mekân, fotoğraf aracılığıyla (medyum olarak), salt bir sanat nesnesine dönüştürülerek var olmaktadır. Metruk mekânın izlerinden yola çıkarak, Dünya’dan ve Türkiye’den çağdaş sanat dahilinde, alternatif sergileme örnekleri ve mekânları incelenmiştir. Bu bağlamda terkedilmiş mekânlarda fotoğrafı bir araç olarak kullanarak, mekân ve fotoğrafı bir bütün olarak salt bir sanat nesnesine dönüştürülmüş olan eserler araştırılmıştır. İçerideki mekâna, kavramsal olarak dışarıdan bakarak, sanatsal müdahaleyle iş bu mekânın anlamsal olarak, kültürel ve tarihsel mirasının korunması sağlanabilmektedir. Bu çalışmanın sonucunda, terkedilmiş mekâna özgü oluşan zihin haritaları oluşturularak yani mekânda daha önce yaşamış olan insanların ve diğer canlıların eski eşyalarını, fotoğraflarını, diğer anılarını ve izlerini fotoğraf aracılığıyla oluşturarak, sanatsal müdahalelerle birlikte; mekânla bağlantısı olan kişilerle birleştirilmesi ve bu yolla toplumun bilinçlenmesi amaçlanmaktadır. Sosyolojik bakış açısıyla fotoğrafı bir medyum olarak sosyokültürel izleklerde kullanarak, kültürel değerlerin dokusunun sürdürülmesi, geçmişinin daha kapsamlı kavranmasını ve geliştirilmesi sağlanabilmektedir. En önemlisi de toplumsal etkiyle sanatı ayakta tutabilir. Bu alanda çalışan en önemli sanatçılardan biri olan Fransız fotoğrafçı, sanatçı JR’ın izinden giderek, çağdaş sanatta alternatif sergi mekanlarının kendi başına sanat nesnesine dönüştürülmesi yorumlanacaktır.en_US
dc.description.abstractThrough photography as a medium, an abandoned space can be transformed into a singular object of art. Proceeding from the traces of an abandoned space, examples of alternative exhibitions and spaces, including global and Turkish contemporary art, were examined in this thesis. In this context, using photography as a tool in abandoned spaces, space and photography were studied together as a whole transformed into a single art object. By looking conceptually at an internal space from an outside position, artistic intervention can protect a space semantically. The purpose of this study is to bring the mental maps formed independently of an abandoned space together with people who have a connection to the space. From a sociological point of view, by creating an impact, it supports the arts through raising social awareness. As a medium, photography uses sociocultural patterns to perpetuate and develop cultural values. Most importantly, photography can sustain art through social impact. Following French photographer JR, one of the most important artists working in this area, this thesis will interpret the transformation of alternative exhibition spaces in contemporary art as objects of art in their own right.en_US
dc.description.tableofcontentsMEKÂN KAVRAMIen_US
dc.description.tableofcontentsMekân Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMimari Mekânın Yapı Olarak Tarihi Süreci Ve Zamanen_US
dc.description.tableofcontentsMimari Mekân Kuramcılarıen_US
dc.description.tableofcontentsJean Baudrillard (1929-2007)en_US
dc.description.tableofcontentsPierre Bourdieu (1930-2002)en_US
dc.description.tableofcontentsGilles Deleuze (1925-1995)en_US
dc.description.tableofcontentsMichel Foucault (1926-1984)en_US
dc.description.tableofcontentsHenri Lefebvre (1901-1991)en_US
dc.description.tableofcontentsMetruk Mekân Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsSanat İçin Farklı Mekân Önerilerien_US
dc.description.tableofcontentsSanat Sosyolojisi Bağlamında Sanatın Kullanıldığı Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsTerkedilmiş/Metruk Mekânda Fotoğraf Üretimien_US
dc.description.tableofcontentsFOTOĞRAFen_US
dc.description.tableofcontentsFotoğrafın Tarihini Yazanlaren_US
dc.description.tableofcontentsBir Araç Olarak Fotoğrafen_US
dc.description.tableofcontentsMimari Fotoğrafçılaren_US
dc.description.tableofcontentsELLİS İSLAND (ELLİS ADASI) VE JR’IN METRUK MEKÂNI FOTOĞRAFLA DEĞERLENDİRMESİen_US
dc.description.tableofcontents“Büyük Salon" un Genel Görüntüsü, Lascaux, Fransa, Y. M Ö 1 6. 0 0 0- 1 4. 0 0 0. Kireçtaşı Kaya Üzerine Boyamaen_US
dc.description.tableofcontents5 Mart 1934 – 29 Nisan 1934. Müzenin kurulduğu ilk yıllarda sergilediği Paul Cézanne ve Vincent van Gogh gibi post-empresyonist ustaların tablolarından farklı olarak Machine Art, güzelliği ve estetik değeri farklı bir nesnede buldu. [Fotoğraf: © 2017 Modern Sanat Arşivleri Müzesi]en_US
dc.description.tableofcontentsPantheon. İmparator Hadrian Tarafından Yaptırılmıştır (2. Yüzyıl). Arno Nehri'nin St Peters ve Dikilitaş'ın Karşı Tarafında Yer Almaktadıren_US
dc.description.tableofcontentsAllan Kaprow, Büyükannenin Oğlu (Grandma’s Boy), 1957. Ahşap ve ayna çerçevesi, buluntu fotoğraflar, yatak kumaşı, kâğıt, alüminyum. Her parça yaklaşık 40x30x2cm. Koleksiyon, Newark Müzesi, New Jersey, ABD Son düzenleme: 28 Ağustos 2018en_US
dc.description.tableofcontentsAllan Kaprow, Büyükannenin Oğlu (Grandma’s Boy), 1957. Ahşap ve ayna çerçevesi, buluntu fotoğraflar, yatak kumaşı, kâğıt, alüminyum. Her parça yaklaşık 40x30x2cm. Koleksiyon, Newark Müzesi, New Jersey, ABD Son düzenleme: 28 Ağustos 2018 xennex tarafındaen_US
dc.description.tableofcontentsRobert Smithson,” Sarmal Dalgakıran”, 1970 Büyük Tuz Gölü, Utah siyah bazalt kaya, tuz kristalleri, toprak ve su, 457,2 m uzunluk ve 4,6 genişliken_US
dc.description.tableofcontentsChristo ve Jeanne-Claude, Paketlenmiş Kayalıklar, Little Bay, Avustralya. 1969. Jelatin Gümüş Fotoğraf, Baskı 120,0 X 161,0 Cm; 125,4 X 166,2 X 4,7 Cm, Erişim Numarası 152.1971, Telif Hakkı © Christo 1969 Fotoğraf: Harry Shunk*en_US
dc.description.tableofcontentsChristo ve Jeanne-Claude, Paketlenmiş Kayalıklar, Little Bay, Avustralya. 1969. jelatin gümüş fotoğraf, Baskı 18/30, 62,3 x 77,5 x 3,4 cm, Erişim Numarası 14.1972, telif hakkı © Christo 1969: Harry Shunk*en_US
dc.description.tableofcontentsCindy Sherman ve küratör Ellen Carey’inen_US
dc.description.tableofcontentsFrancesca Woodman İsimsiz, Angel Series'den, Roma, İtalya (1977) SANATÇI ODALARI Tate ve İskoçya Ulusal Galerileri © Woodman Family Foundation / Artist's Rights Society (ARS), New York ve DACS, Londraen_US
dc.description.tableofcontentsİsimsiz, Providence, Rhode Island 1976© Woodman Family Foundation / Artist’s Rights Society (ARS), New York and DACS, Londonen_US
dc.description.tableofcontentsPolly Borland, Julianne evde banyo yaparken, 1994-1999 Arşiv pigment baskısıen_US
dc.description.tableofcontentsİnsanlık Durumu sergisinden, Gintare Bandinskaite'nin fotoğrafıen_US
dc.description.tableofcontentsÇerçevesiz, Ellis Adası. ABD. 2014en_US
dc.description.tableofcontentsİsimsiz, Providence, Rhode Island 1976© Woodman Family Foundation / Artist’s Rights Society (ARS), New York and DACS, Londonen_US
dc.description.tableofcontentsPolly Borland, Julianne evde banyo yaparken, 1994-1999 Arşiv pigment baskısıen_US
dc.description.tableofcontentsİnsanlık Durumu sergisinden, Gintare Bandinskaite'nin fotoğrafıen_US
dc.description.tableofcontentsÇerçevesiz, Ellis Adası. ABD. 2014en_US
dc.description.tableofcontentsLe Gras Penceresinden Görünüm, Joseph Nicephore Niepce, 1826, Fransaen_US
dc.description.tableofcontentsTemple Bulvarı, Louis Jacques-Mande Daguerre, 1839, Fransaen_US
dc.description.tableofcontentsLacock Abbey'deki Evinin Kafesli Penceresi, William Henry Fox Talbot, 1939, İngiltereen_US
dc.description.tableofcontentsLacock Abbey'deki Evinin Kafesli Penceresi, Negatif Görüntünün Detayı, William Henry Fox Talbot, 1939, İngiltere, Resmin Künyesi*en_US
dc.description.tableofcontentsFotojenik Desenle, William Henry Fox Talbot, 1935, İngiltereen_US
dc.description.tableofcontentsYoshito Matsushige, Fotoğraf-Jelatin Gümüş, 25,4 X 24,1 Cm, 6 Ağustos 1945, Hiroşima, Japonyaen_US
dc.description.tableofcontentsCharles Levy, Nagasaki, Japonya üzerinde Mantar Bulutu, Nagasaki, 1945en_US
dc.description.tableofcontentsKevin Carter, Sudan'da açlıktan ölmek üzere olan bir çocuğu izleyen bir akbaba, Pulitzer Ödüllü fotoğraf, Sudan, 1993en_US
dc.description.tableofcontentsLucien Herve, Haute Cour à Chandigarh 1955, Le Corbusieren_US
dc.description.tableofcontentsEugene Atget, Shop Window: Tailor Dummies, photograph by Eugène Atget, 1910; in the George Eastman House Collection, Rochester, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsHiroshi Sugimoto, Gölgelerin Rengi, 1015, 2004en_US
dc.description.tableofcontentsAndreas Gursky, diptych 99 cent store II, German, 2001en_US
dc.description.tableofcontentsAndreas Gursky - 99 Cent (Andres Gursky'nin İngiltere'deki ilk büyük ölçekli retrospektif sergisi 25 Ocak 2018'de Londra'daki Hayward Gallery'de düzenlenmiştir.)en_US
dc.description.tableofcontentsÇerçevesiz, Ellis Adası'ndaki göçmen grubu JR tarafından revize edilmiştir, Ulusal Park Servisi'nin izniyle, Özgürlük Anıtı Ulusal Anıtı, A.B.D., 2014en_US
dc.description.tableofcontentsÇerçevesiz, Göçmen bir aile Ellis Adası Göçmen İstasyonu rıhtımından Özgürlük Heykeli'ni seyrediyor JR tarafından revize edilmiştir, Ulusal Park Servisi'nin izniyle, Özgürlük Heykeli Ulusal Anıtı, A.B.Den_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMekânen_US
dc.subjectMetruk mekânen_US
dc.subjectFotoğrafen_US
dc.subjectSergi alanlarıen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectSpaceen_US
dc.subjectDerelict spaceen_US
dc.subjectPhotographyen_US
dc.subjectExhibition areasen_US
dc.subjectArten_US
dc.subject.lccTR659 .K33 2023
dc.subject.lcshAbandoned space -- Photography.en_US
dc.subject.lcshSpace and photography.en_US
dc.subject.lcshArchitectural photography.en_US
dc.subject.lcshPhotography, Artistic.en_US
dc.titleMetruk mekânda fotoğrafı kullanarak mekân ve fotoğrafın salt bir sanat eserine dönüşmesien_US
dc.title.alternativeUsing photography to transform space and photography into a single work (object) of art in an abandoned spaceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0002-9287-8923
dc.authorid0000-0002-9287-8923en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorKaçar, Deryaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess