Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoyunoğlu, Erenen_US
dc.contributor.authorErgene, Özlemen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-10-13T19:06:46Z
dc.date.available2023-10-13T19:06:46Z
dc.date.issued2023-05-25
dc.identifier.citationErgene, Ö. (2023). Büyülü gerçekçiliğin kavramsal sorunsalı ve resim sanatındaki yorumu. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5748
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 163-173)en_US
dc.descriptionxiii, 174 leavesen_US
dc.description.abstractBüyülü Gerçekçilik, edebi bir akım olarak Latin Amerika kökenlidir ve resim sanatında da bir terim olarak da sıklıkla kullanılmaktadır. Resim alanında Büyülü Gerçekçilik ilk olarak Almanya’da 1919-1933 yılları arasında Weimar döneminde kendini göstermiştir. Weimar dönemi resim sanatı, sanatçıların toplumsal, politik ve kültürel değişimlere yanıt olarak çeşitli tarzlar ve estetik arayışlarla geliştirdikleri bir dönemdir. Bu dönemde Yeni Nesnelcilik (Neue Sachlichkeit) hareketi içinde ele alınan bu kavram, sanat tarihinde net bir tanımlama kazanamamıştır. Bu tez içerisinde, Büyülü Gerçekçi teriminin ortaya çıkışını sağlayan Alman sanat eleştirmeni Franz Roh'un kuramı detaylı bir şekilde ele alınmış, Büyülü Gerçekçi olarak adlandırılan sanatçıların eserlerine yer verilmiştir. Büyülü Gerçekçilik'in edebi alandaki uygulamaları da incelenerek, resim bağlamındaki ortak özellikler ve farklılıklar irdelenmiştir. İtalya’da Metafizik hareketi ile ilişkilendirilen bu eğilim, Nazi dönemi sonrası sanatçıların Amerika kıtasına göç etmesi ile farklı coğrafyalarda gelişimini sürdürmüştür. Latin Amerika'nın zengin kültürel dokusu ve siyasi etkileri, Büyülü Gerçekçilik akımının hem edebiyat hem de resim sanatında gelişimi için uygun bir zemin oluşturmuştur. Büyülü Gerçekçilik, Amerikan sanatının eyleme ve formalizme dayalı yapısı içinde figüratif bir tarzı benimsemesi nedeniyle kendini konumlandırma sürecinde zorluklarla karşılaşmıştır. Kültürlerarası etkileşim ile, Büyülü Gerçekçi yaklaşımlar farklı isimler altında adlandırılmış ve anlamlar kazanmıştır. Büyülü Gerçekçilik kavramı bağlamında değerlendirilebilecek öğelerin belirlenmesi konusunda bir epistemolojik belirsizlik mevcuttur. Geçmişte ve günümüzde, Büyülü Gerçekçilik başlığı altında önemli sanat kurumları sergiler düzenlemiştir. Ancak, burada yer alan sanatçıların sınıflandırılmasında belirleyici bir faktör bulunmamaktadır; zira her biri kendi içerisinde farklı yaklaşımları sergilemektedir. Tezde, Büyülü Gerçekçilik yöneliminin resim sanatındaki belirsiz durumuna sebep olan değişimler ve terminolojik karmaşa ele alınmıştır. Bu çalışmanın amacı, tüm bu kavramsal sorunların cevaplarını bulmak ve Büyülü Gerçekçilik'in sanat tarihi içindeki yerini belirleyebilmektir.en_US
dc.description.abstractMagical Realism originated in Latin America as a literary movement and is frequently used as a term in painting. Magical Realism first emerged in the field of painting during the Weimar period in Germany between 1919 and 1933.The Weimar era constituted a significant period in the history of art, wherein artists embarked on diverse stylistic approaches and aesthetic quests as a response to the prevailing social, political, and cultural transformations. During this period, this concept which is considered within the New Objectivity (Neue Sachlichkeit) movement in Germany, has not gained a clear definition in the history of art. In this thesis, German art critic Franz Roh's theory, which led to the emergence of the term Magical Realism, is discussed in detail, and the works of artists called Magical Realists are included. By examining the applications of Magical Realism in the literary field, the common features, and differences in the context of painting are analysed. This tendency, which is associated with the Italian metaphysical movement, continued its development in different geographies with the migration of artists to the American continent after the Nazi period in Germany. Along with intercultural interaction. The multicultural nature and political influences of Latin America have paved the way for the development of Magical Realism in both literary and visual arts. Within the framework of American art, which is predominantly characterized by action and formalism, the positioning of figurative Magical Realism has been challenging. Magical Realism approaches have been labeled under different names and acquired meanings. There is an epistemological uncertainty in determining the elements that can be evaluated in the context of the concept of Magical Realism. Throughout history and in contemporary times, significant art institutions have curated exhibitions under the framework of Magical Realism. However, the classification of the artists included in these exhibitions lacks a definitive criterion, as each artist presents their unique and varied approaches within the realm of Magical Realism. In this thesis, the changes and terminological confusion that cause the ambiguous status of Magical Realism in painting are discussed. The aim of this study is to find answers to all these conceptual problems and to determine the place of Magical Realism in the history of art.en_US
dc.description.tableofcontentsBÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK’E GENEL BİR BAKIŞ VE ORTAYA ÇIKIŞIen_US
dc.description.tableofcontentsBüyülü Gerçekçilik Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsBüyü’nün Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsBüyülü ‘nün Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsGerçekçilik Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsBüyülü Gerçekçilik ve Edebiyat Bağlantısıen_US
dc.description.tableofcontentsMassimo Bontempelli (1878-1960) ve Edebi Büyülü Gerçekçiliken_US
dc.description.tableofcontentsBüyülü Gerçekçilik ve Latin Amerika Edebi Gerçeklik Bağıntısıen_US
dc.description.tableofcontentsALMAN SANATIYLA BAĞLANTILI OLARAK BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK KAVRAMIen_US
dc.description.tableofcontentsWeimar Cumhuriyeti Dönemi (1919-1933)en_US
dc.description.tableofcontentsWeimar Cumhuriyet Dönemi’nin Siyasi Yapısıen_US
dc.description.tableofcontentsWeimar Döneminde Sanat ve Büyülü Gerçekçilik Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsFranz Roh ve Büyülü Gerçekçilik Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsFranz Roh’un 1925 Tarihli Makalesi ve Büyülü Gerçekçilik Yaklaşımıen_US
dc.description.tableofcontentsFranz Roh’un Büyülü Gerçekçiliğinde Tekinsizlik Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsFranz Roh ve Dışavurumculuk Sonrası: Büyülü Gerçekçilik Kitabında (1925) Yer Alan Sanatçı Listesien_US
dc.description.tableofcontentsFranz Roh Kuzey Grubu Büyülü Gerçekçi Sanatçıları (Verizm)en_US
dc.description.tableofcontentsFranz Roh İtalyan Metafizik ile İlişkili Olanlar Büyülü Gerçekçi Sanatçılar Grubuen_US
dc.description.tableofcontentsFranz Roh Rousseau’dan Etkilenen Büyülü Gerçekçi Naif Grubu Sanatçılarıen_US
dc.description.tableofcontentsGerçeküstücülük ve Büyülü Gerçekçilik Arasındaki Bağıntıen_US
dc.description.tableofcontentsALMANYA DIŞINDAKİ ÜLKELERDE RESİM SANATINDA BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİKen_US
dc.description.tableofcontentsİtalya’da Resim Sanatında Büyülü Gerçekçiliken_US
dc.description.tableofcontentsAmerika’da Resim Sanatında Büyülü Gerçekçiliken_US
dc.description.tableofcontentsLatin Amerika’da Büyülü Gerçekçiliken_US
dc.description.tableofcontentsFranz Roh’un Dışavurumculuk-Sonrası ve Dışavurumculuk arasındaki farkları gösteren tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsFranz Roh: Nach-Expressionismus. Magischer Realismus. Europäischen Malerei Sorunu; Leipzig, Klinkhardt & Biermann, 1925, sayfa 133, 134en_US
dc.description.tableofcontents(devamı) Franz Roh: Nach-Expressionismus. Magischer Realismus. Europäischen Malerei Sorunu; Leipzig, Klinkhardt & Biermann, 1925, sayfa 133, 134en_US
dc.description.tableofcontentsCaravaggio, Bakirenin Ölümü (Morte della Vergine), 369x245 cm. yağlıboya, Louvre Müzesien_US
dc.description.tableofcontentsJosé de Ibarra, Bakire’nin hayatından sahneler, 17. yüzyıl, bakır folyo üzerine yağlıboya, Museo Nacional de Arte, Meksikoen_US
dc.description.tableofcontents''Dışavurumculuk-Sonrası, Büyülü Gerçekçilik: Son Avrupalıların Sorunları'' Nach-Expressionismus, Magischer Realismus: Probleme der neuesten Europdischen Malereien_US
dc.description.tableofcontentsYeni Nesnelcilik Sergisi, 1925, Mannheim Devlet Sanat Müzesien_US
dc.description.tableofcontentsMarc Chagall, Ben ve Köy, 1911, tuval üzerine yağlıboya, 192,1 x 151,4 cm, The Museum of Modern Art, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsAlbrecht Altdorfer (1480-1538), 1529, Panel üzerine yağlıboya, 158,4 cm × 120,3 cm, Alte Pinakothek, Münih, İskender’in İssos Savaşıen_US
dc.description.tableofcontentsJohannes Vermeer, Dantel İşleyen Kız, 1669-1670 dolayları, Tuval üzerine yağlı boya, 24 x 21 cm, Musée du Louvre, Paris, Fransaen_US
dc.description.tableofcontentsRoh, Franz: Nach-Expressionismus. Magischer Realismus. Europäischen Malerei; Leipzig, Klinkhardt & Biermann, 1925, sayfa 133en_US
dc.description.tableofcontentsRoh, Franz: Nach-Expressionismus. Magischer Realismus. Europäischen Malerei; Leipzig, Klinkhardt & Biermann, 1925, sayfa 134en_US
dc.description.tableofcontentsGeorge Grosz ''Daum, Mayıs 1920'de Bilgiç Otomatı "George" ile Evlenir. John Heartfield bundan çok memnundur'', tuval üzerine karışık teknik, Suluboya, kurşun kalem, tükenmez kalem ve suluboya tahta üzerine kolaj, 42 cm × 30,2 cm, The Berlinische Galerie , Berlin Berlinische Galerieen_US
dc.description.tableofcontentsFrancesco Mazzola, Parmigianino olarak bilinen 216.5 x 132.5 cm, panel üzerine Uzun Boyunlu Madonna Floransa, Palazzo Pitti (1534 – 40)en_US
dc.description.tableofcontentsOtto Dix, Kibrit Satıcısı, 1920, tuval üzerine karışık teknik, 141.5 x166 cm, Stuttgart Kent Galerisi, Stuttgarten_US
dc.description.tableofcontentsOtto Dix, Uluslarası Binicilik Sahnesi, 1923, kâğıt üzerine suluboya, kalem ve mürekkep, 38.1 x 27.6 cmen_US
dc.description.tableofcontentsGeorges Seurat, Sirk (Le Sirk), 1891, 186x152cm. © Musée d'Orsay, Dist. RMN-Grand Palais / Patrice Schmidt,en_US
dc.description.tableofcontentsMax Beckman, Karnaval: Çift Portresi, 125, 1925, Frankfurt am Main, Öl auf Leinwand 160 x 105,5 cm, Signatur rechts unten, deutsche Schrift: Beckmann F. Sommer 25. Im Museum, Düsseldorf Museum Kunstpalasten_US
dc.description.tableofcontentsMax Beckmann, Karnaval Triptik (Carnival, Triptych), 1942-1943 Bayerische Staatsgemäldesammlungen, Fotoabteilung, Museum of Art, University of Iowa, Iowa City © VG Bild-Kunst, Bonn 2015en_US
dc.description.tableofcontentsCarlo Carrà, İnşaatçının Oğlu, 1917-1921, tuval üzerine yağlıboya, 121 95 cm., özel koleksiyonen_US
dc.description.tableofcontentsHeinrich Maria Davringhausen, Kara Pazarcı, Der Schieber, 1920-1921, 120 × 120 cm, yağlıboya, LACMA. Los Angeles County Museum of Art, Stiftung, Museum Kunstpalast, Düsseldorf,en_US
dc.description.tableofcontentsAlexander Kanoldt, Olevano II , 1925, yağloboya, 61.5 x 82.5 cm Essen Museum Folkwanaen_US
dc.description.tableofcontentsAlexander Kanoldt, Sürahiler ve kırmızı çay kutusu ile natürmort, Stilleben mit Krügen und roter Teedose, 1922, 75.5 x 88.5 cmen_US
dc.description.tableofcontentsAlexei Jawlensky (Russian, 1864–1941), Baş (Head), c. 1910, Karton üzeri tuval üzeri yağlı boya, 41 x 32.7 cm. MoMA Number: 415.1953en_US
dc.description.tableofcontentsGeorg Schrimpf, Uyuyan Kızlar, Schlafende Mädchen, 1926en_US
dc.description.tableofcontentsJohann Friedrich Overbeck (1789-1869), 1828, İtalya ve Almanya, Tuval üzerine yağlı boya, 94,5 x 104,7 cm, 1832'de Kral I. Ludwig tarafından Frankfurt kitapçısı Johann Friedrich Wenner Inv.'nin mülkünden alındıen_US
dc.description.tableofcontentsCarlo Mense (1886-1965), ''Don Domenico Portresi'', 53.6 x 42 cm, Karton Üzerine Yağlıboyaen_US
dc.description.tableofcontentsAnton Räderscheidt, Ressam ve Model, 1926, kayıp veyahut yok edilmişen_US
dc.description.tableofcontentsHenri Rousseau, Uyuyan Çingene, 1897, 129.5 x 200.7 cm, Museum of Modern Art, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsGeorg Scholz, Gündüz Vakti Küçük Bir Baden Kasabası, 1922-1923, panel üzerine yağlıboya, 99,7 × 74,3 cm , Art Institute of Chicago, Chicagoen_US
dc.description.tableofcontentsWalter Spiess, Veda, 1921, tuval üzerine yağlıboya, 75 x 95 cm, Museum Arma,Balien_US
dc.description.tableofcontentsGeorg Schrimpf, “Landscape in the Bavarian Forest." 1933. (Bayerische Staats- gemaldesammlungen. Munich) Bavyera Devlet Resim Koleksiyonlarıen_US
dc.description.tableofcontentsMax Peiffer Watenphul, Weimar, 1920, Von der Heydt-Museum Wuppertalen_US
dc.description.tableofcontentsMax Beckmann, Demir Yaya Köprüsü, Der Eiserne Steg (1922), 84 x 120 cmen_US
dc.description.tableofcontentsRousseau, Ben, Portre-Manzara, (1890), Prag Ulusal Galerisien_US
dc.description.tableofcontentsSalvador Dalí, Belleğin Azmi, 1931, tuval üzerine yağlıboya, 24 x 33 cm., The Museum of Modern Art, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsMax Ernst, Güzel Bahçıvan, 1923, tuval üzerine yağlıboya, nerede olduğu bilinmiyoren_US
dc.description.tableofcontentsMax Ernst, Söz (Dişi Kuş), 1921, kolaj ve guaj, 18.5 x 10.6 cm., Gallery Le Bateau Lavoir, Parisen_US
dc.description.tableofcontentsRené Magritte, İmgelerin İhaneti (Bu Bir Pipo Değildir), 1928-1929, tuval üzerine yağlıboya, 63,5 x 93,9 cm, Los Angeles County Museum of Art, Los Angelesen_US
dc.description.tableofcontentsRené Magritte, Yaz Yürüyüşleri, tuval üzerine yağlıboya, 1939, 73 x 60 cm, Musée d'Art Moderne de Paris, Parisen_US
dc.description.tableofcontentsUbaldo Oppi, Armatörün Oğlu, 1926, tuval üzerine yağlıoya, 131 x 96 cm, özel koleksiyonen_US
dc.description.tableofcontentsGian Emilio Malerba, Maskeler (Maschere), 161x210cm. Tuval Üzeri Yağlıboya,Galleria Nazionale d'Arte Modernaen_US
dc.description.tableofcontentsVirgilio Guidi, 1923, Tramvayda, tuval üzerine yağlıboya, 160 x 190 cm., Ulusal Modern ve Çağdaş Sanat Galerisi, Romaen_US
dc.description.tableofcontentsFelice Casorati (1883-1963), 1922 Silvana Cenni (Private Collection). Tempera on canvas; 205 x 105 cmen_US
dc.description.tableofcontentsPiero della Francesca, Kutsal Sohbet, Madonna della Misericordia,180cm., (1415-1492), 1460–1462, Tempera and panel üzeri yağlıboya, Pinacoteca Comunale, Museo Civico, Sansepolcroen_US
dc.description.tableofcontentsAntonio Donghi, Carnevale, 1923, 151x151 cm, özel koleksiyonen_US
dc.description.tableofcontentsPiero Della Francesca, Gerçek Çarmıhın Keşfi ve Kanıtlanması, 1460, 356 x 747cm, Cappella Maggiore Basilica di San Francisco Arezzo, Duvar üzeri temperaen_US
dc.description.tableofcontentsDe Chirico, Tuhaf Gezginler, 1922en_US
dc.description.tableofcontentsOtoportre, DE Chrico Neue Pinakothek, Munich, Germany, 50 x 39.5 cm, 1920en_US
dc.description.tableofcontentsEndişeli Yolculuk, 1913, 74.3 x 106.7 cm, yağlıboya tablo, Museum of Modern Art (MoMA), New York City, NY, USen_US
dc.description.tableofcontentsCarlo Carrà, (1881-1966) Batının Süvarisi, ARS. NY. Horseman of the West, 1917. Private Collection, Milan. Photo Credit: Scala/Art Resource, NY. Carlo Carrà, © 2016 Artists Rights Society (ARS), New York / SIAE, Romeen_US
dc.description.tableofcontentsCarlo Carrà, Metafizik Musa, Carlo Carrà 1917, Tuval üzerine yağlıboyaen_US
dc.description.tableofcontentsMassimo Campigli, Çingene, 1928, tuval üzerine yağlıboya, 96.4 x 76 cm., Museo di Arte Moderna e Contemporanea, Trentoen_US
dc.description.tableofcontentsEdward Hicks, Barışçıl Krallık, 1826, tuval üzerine yağlıboya, 83,5 x 106 cm., Philadelphia Museum of Art, Philadelphiaen_US
dc.description.tableofcontentsRaphaelle Peale, Banyodan Sonra (ya da Denizden Yükselen Venüs), 1822, tuval üzerine yağlıboya, 73.98 x 61.28 cm., The Nelson-Atkins Museum of Art, Kansas Cityen_US
dc.description.tableofcontentsErastus Salisbury Field, Amerikan Cumhuriyeti Tarihi Anıtı, y. 1876, tuval üzerine yağlıboya. 114.30 x 63.50 cm., Michele & Donald D'Amour Museum of Fine Arts, Springfielden_US
dc.description.tableofcontentsGeorgia O'Keeffe, Aya Merdiven, 1958, tuval üzerine yağlıboya, 102.1 × 76.8 cm., Whitney Museum of American Art, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsJoan Miro, Aya Karşı Havlayan Köpek, 73 x 92 cm, Dog Barking at the Moonen_US
dc.description.tableofcontentsHans Finsler, Vantilatör, jelatin gümüş baskı, 8,8 x 11,7 inçen_US
dc.description.tableofcontentsCharles Sheeler, Üst Güverte, y. 1928, jelatin gümüş baskı, 25,3 x 20,2 cm., (Amerikan, Philadelphia, Pennsylvania 1883–1965 Dobbs Ferry, New York), Üst Güverte, The Met Museum, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsCharles Sheeler, Üst Güverte, tuval üzerine yağlıboya, 73 x 55,3 cm., Harvard Museums, New York. ( Amerikan (Philadelphia, PA 1883 – 1965 Dobbs Ferry, NY)en_US
dc.description.tableofcontentsEdward Hopper, Sabah Güneşi, 1952, tuval üzerine, yağlı boya, Columbus Museum of Art, Columbusen_US
dc.description.tableofcontentsGrant Wood, Amerikan Gotiği, 1930 tuval üzerine yağlıboya, 74 x 62 cm, Art Unstitute of Chicago, Chicagoen_US
dc.description.tableofcontentsGrant Wood, Taş Şehir, 1930, ahşap üzerine yağlıboya, 76.84 x 101.6 cm, Joslyn Art Museum, Omahaen_US
dc.description.tableofcontentsIvan Albright, Dünyaya Ida Adında Bir Ruh Geldi, 1929-1930, tuval üzerine yağlıboya, 142,9 × 119,2 cm., Art Unstitute of Chicago, Chicagoen_US
dc.description.tableofcontentsAndrew Wyeth, Hindi Akbaba, 1942, mürekkep, kalem, guaj; Kış Tarlaları, 1942, gesso pano üzerine tempera, The Museum of Modern Art arşivleri, New Yorken_US
dc.description.tableofcontentsAndrew Wyeth, Yükselen, 1942–50, masonit üzerine tempera, 48 x 87 in. Shelburne Museum, Shelburneen_US
dc.description.tableofcontentsAlex Colville, Sporcular, 1961, yağlıboya ve sentetik, 1961en_US
dc.description.tableofcontentsGeorge Tooker, Çamaşırhane, 1952, masonit üzerine yağlıboya, Schoen Koleksiyonuen_US
dc.description.tableofcontentsFrida Kahlo, Umut Ağacı, 1946, Masonit üzerine yağlı boya, 55.9 x 40.6 cm, Collection of Daniel Filipacchi, Paris, Fransaen_US
dc.description.tableofcontentsTarsila do Amaral, Siyah Kadın, 1923, tuval üzerine yağlıboya, 100 x 81,3 cm. Museo de Arte Contemporânea de Universidade de São Pauloen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectFranz Rohen_US
dc.subjectBüyülü Gerçekçiliken_US
dc.subjectWeimar Cumhuriyetien_US
dc.subjectYeni Nesnelciliken_US
dc.subjectMetafiziken_US
dc.subjectMagical Realismen_US
dc.subjectWeimar Republicen_US
dc.subjectNew Objectivityen_US
dc.subjectMetaphysicsen_US
dc.subject.lccN6868.5.E9 E74 2023
dc.subject.lcshRealism in art -- Germany.en_US
dc.subject.lcshMagic realism (Literature).en_US
dc.subject.lcshNeue Sachlichkeit (Art) -- Germany.en_US
dc.subject.lcshArt, German -- 20th century -- Exhibitions.en_US
dc.titleBüyülü gerçekçiliğin kavramsal sorunsalı ve resim sanatındaki yorumuen_US
dc.title.alternativeThe conceptual problematic of magical realism and its interpretation in paintingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0009-0000-5912-7151
dc.authorid0009-0000-5912-7151en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorErgene, Özlemen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess