Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞarlak, Evangelia Aleksandruen_US
dc.contributor.authorAteş, Sibelen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-10-31T16:25:51Z
dc.date.available2023-10-31T16:25:51Z
dc.date.issued2023-10-16
dc.identifier.citationAteş, S. (2023). Türk Çağdaş Sanatında sürdürülebilirlik temelinde atığın nesnel dönüşümü. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5784
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 231-247)en_US
dc.descriptionxv, 374 leavesen_US
dc.description.abstractTüketimin zenginliğinin artan kirlilikle birlikte ilerlediği dünyamızda, dönüşüm ve yeniden kazanım bilinciyle üretim yapmak sanatın geniş bir alanını oluşturmaktadır. Atığın yaşamımızdaki yeri ve önemi tepkisel yaklaşımların aksine sanat alanında anlatımcı tavırla yerini almıştır. Hızlı ve zengin tüketim sonrası ortada kalanları sanat malzemesi olarak kullanmak, çağdaş toplumları çözümlemede farklı parametrelerin olanağını da vermektedir. Tüketim bilincinin hızlı, konforlu, değerli nitelikleriyle örtüşmeyen çöpün, aslında yaşamı kolaylaştıran nesnenin, toplum bilincinde yeniden inşasının olanağı olarak atık malzeme aracılığıyla estetik nitelikte görünürlüğü, sanatın her yerde ulaşılabilirliğine olanak sağlamıştır. Kamusal alanda sanatın ulaşılabilirliği, faydacı niteliğiyle sanatın sorunlara duyarlılık noktasında çözüm getirebildiğine dikkat çekmiştir. Sanat, her dönemde, her mekânda insan etkinliğinin en temel temsilcisi olarak evrenselliğini sorunların tespiti ve çözümleri noktasında gerçekleştirir. Birçok çevre sorunu küresel ölçekli sistemi temel alarak sürdürülebilir atık ve malzeme yönetiminde geri dönüştürülebilirliği teşvik için çalışmaktadır. İnsan kaynaklı atık sorunu bütün canlıları ve gezegeni ilgilendiren bir durumdadır. Atık ve çöpün estetik bir bakış açısıyla sunulması, büyük ölçekli sorunu toplum düzeyinde bilinçlenme ve farkındalık noktasında destekler konumdadır. Bu tez çalışmasında, tüketilen nesnenin atık nesne olarak yaşamımızda yer edinmesi, farklı alanlarda değerlendirilme olasılığının sanatla sağlanabilmesi sorunsalı konu edilmiştir. Atık nesnenin sanat eseri üretimiyle estetik bir nitelik kazanması ve ileri dönüşüm teknikleriyle atığın kirlilik oranlarının en aza indirilebilmesi, sürdürülebilirliğin atık nesne aracılığıyla sanat eserinde yaşatılması ele alınmıştır. Çalışmada, sanatçıların atık malzeme kullanımı tarihsel süreçleriyle birlikte irdelenmiştir; günümüz sanatçılarıyla yapılan röportajlarla atık malzemenin yaratım, duyarlılık, ekonomik ve fiziki kullanım sebepleri sorgulanmıştır. Atık nesnenin dönüşümü ile tüketim nesnesinin metamorfozu hem çalışmanın ilk bölümünde hem de sanatçı röportajlarında incelenmiştir. Tüketim nesnesinin, atık, çöp nesnesi olarak sanat çalışmalarında iletişime geçebildiğimiz yakından kavranarak, değerlendirilecek bir şey olduğu seçilmiş sanatçı görselleriyle de sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn our world where the richness of consumption progresses with increasing pollution, producing with the awareness of transformation and recovery constitutes a wide field of art. The place and importance of waste in our lives has taken its place in the field of art with an expressive approach, contrary to reactive approaches. Using the leftovers after fast and rich consumption as art materials also provides the opportunity of different parameters in analyzing contemporary societies. The aesthetic visibility of garbage, which does not coincide with the fast, comfortable and valuable qualities of consumption consciousness, but actually the object that makes life easier, through waste material, as a possibility of reconstruction in the social consciousness, has enabled the accessibility of art everywhere. The accessibility of art in the public sphere draws attention to the fact that art, with its utilitarian nature, can bring solutions to problems in terms of sensitivity. Art, as the most fundamental representative of human activity in every period and in every place, realizes its universality at the point of identifying and solving problems. Many environmental issues work to promote recyclability in sustainable waste and material management based on a global-scale system. The human-generated waste problem concerns all living things and the planet. Presenting waste and garbage from an aesthetic perspective supports the large-scale problem in terms of awareness and awareness at the social level. In this thesis, the problem of the consumed object gaining a place in our lives as a waste object and the possibility of being evaluated in different areas through art is discussed. Discussed are the ways in which the waste object gains an aesthetic quality through the production of works of art, minimizing the pollution rates of waste through advanced recycling techniques, and keeping sustainability alive in the work of art through the waste object. In the study, artists' use of waste materials was examined together with their historical processes; The reasons for the creation, sensitivity, economic and physical use of waste material were questioned through interviews with today's artists. The transformation of the waste object and the metamorphosis of the consumption object were examined both in the first part of the study and in artist interviews. It is also presented through selected artist images that the object of consumption is something to be grasped and evaluated closely, with which we can communicate in art works as waste and garbage objects.en_US
dc.description.tableofcontentsATIKen_US
dc.description.tableofcontentsAtığın Tarihçesi, Kavramı ve Türlerien_US
dc.description.tableofcontentsAtığın Tarihçesien_US
dc.description.tableofcontentsAtık Kavramı ve Türlerien_US
dc.description.tableofcontentsSanatta Atıken_US
dc.description.tableofcontentsSÜRDÜRÜLEBİLİRLİKen_US
dc.description.tableofcontentsYeniden Kullanmaen_US
dc.description.tableofcontentsAzaltmaen_US
dc.description.tableofcontentsGeri Dönüşümen_US
dc.description.tableofcontentsGeri Kazanımen_US
dc.description.tableofcontentsYeniden Tasarımen_US
dc.description.tableofcontentsYeniden Üretimen_US
dc.description.tableofcontentsYeniden Satışen_US
dc.description.tableofcontentsDÜNYA SANAT TARİHİNDE MALZEME KULLANIMIen_US
dc.description.tableofcontentsSanatta Atık Malzemeye Geçiş Sürecinde Öncü Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsSanatta 1945 Sonrası Atık Malzeme Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsAtık Malzeme Kullanan Güncel Yabancı Sanatçılaren_US
dc.description.tableofcontentsAtık Metalen_US
dc.description.tableofcontentsAtık Plastiken_US
dc.description.tableofcontentsAtık Kağıten_US
dc.description.tableofcontentsAtık Tekstilen_US
dc.description.tableofcontentsAtık Otomotiven_US
dc.description.tableofcontentsAtık Elektroniken_US
dc.description.tableofcontentsAtık Ahşapen_US
dc.description.tableofcontentsMuhtelif Evsel ve Endüstriyel Atıken_US
dc.description.tableofcontentsTÜRK SANAT TARİHİNDE MALZEME KULLANIMIen_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sanatında Atık Malzemeye Geçiş Sürecinde Öncü Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sanatında Atık Malzeme Kullanan Güncel Sanatçılaren_US
dc.description.tableofcontentsAtık Tekstil ve Ürünlerien_US
dc.description.tableofcontentsAtık Mekaniken_US
dc.description.tableofcontentsAtık Ahşapen_US
dc.description.tableofcontentsSanatçı Röportajlarıen_US
dc.description.tableofcontentsAbdulvahap Uzunbayen_US
dc.description.tableofcontentsAda Uzundedeen_US
dc.description.tableofcontentsAdnan Ceylanen_US
dc.description.tableofcontentsAhmet Tarık Demirbaşen_US
dc.description.tableofcontentsAsaf Erdemlien_US
dc.description.tableofcontentsBahadır Yıldızen_US
dc.description.tableofcontentsCem Özkanen_US
dc.description.tableofcontentsDeniz Sağdıçen_US
dc.description.tableofcontentsErçin Gülen_US
dc.description.tableofcontentsİlayda Kepezen_US
dc.description.tableofcontentsMervan Altınoraken_US
dc.description.tableofcontentsMustafa Tuğrulen_US
dc.description.tableofcontentsÖzer Aktaşen_US
dc.description.tableofcontentsÖzge Günaydınen_US
dc.description.tableofcontentsRüçhan Keçecien_US
dc.description.tableofcontentsUfuk Güneş Taşkınen_US
dc.description.tableofcontentsUğur Çalışkanen_US
dc.description.tableofcontentsZeynel Abidin Koşarcaen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMalzemeen_US
dc.subjectHazır nesneen_US
dc.subjectAtıken_US
dc.subjectÇöpen_US
dc.subjectSanatsal duyarlılıken_US
dc.subjectMaterialen_US
dc.subjectReady-made objecten_US
dc.subjectWasteen_US
dc.subjectGarbageen_US
dc.subjectArtistic sensitivityen_US
dc.subject.lccN7168 .A847 2023
dc.subject.lcshArt, Turkish -- 21st century.en_US
dc.subject.lcshWaste in art -- History.en_US
dc.subject.lcshRefuse as art material.en_US
dc.subject.lcshRecycling (Waste, etc.) in art.en_US
dc.subject.lcshReady-made object.en_US
dc.subject.lcshWaste products.en_US
dc.subject.lcshSustainable design.en_US
dc.subject.lcshArtist, Turkish -- Interviews.en_US
dc.subject.lcshArt, Modern -- 21st century.en_US
dc.subject.lcshArt, Modern -- 20th century.en_US
dc.titleTürk Çağdaş Sanatında sürdürülebilirlik temelinde atığın nesnel dönüşümüen_US
dc.title.alternativeObjective transformation of waste on the basis of sustainability in Turkish Contemporary Arten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0002-7976-4622
dc.authorid0000-0002-7976-4622en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorAteş, Sibelen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess