SBE - Tez Koleksiyonu | Görsel İletişim Tasarımı / Visiual Communication: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 26
-
Özgün baskıresimde toksik olmayan malzeme ile tekniklere ilişkin yeni yaklaşımlar
(Işık Üniversitesi, 2021-06-18)Bu tez çalışmasında baskıresim sanatı, insanın taş üzerine ilk kazımaları ve mağara resimlerinden günümüze kadar olan süreç kapsamında ele alınmıştır. Bu süreç dahilinde olan sağlık açısından güvenli baskıresim tekniklerine ... -
Pazarlama ve marka yönetiminde görsel hikâye anlatımı
(Işık Üniversitesi, 2021-06-18)Görsel hikâye anlatımı çeşitli iletişim araçlarıyla hikâyeleri görsel yollar ile anlatmaktır. Görsel hikâye anlatımı insanın ilk iletişim yollarından biridir; insan kendini yazı yazmadan önce mağara duvarlarına çizdiği ... -
Göstergebilimsel açıdan sesin görselleştirilmesi ve Robert Schumann Carnaval Op.9 eseri
(Işık Üniversitesi, 2021-02-02)İnsan yaşamında anlam ve anlamın oluşturulması önemlidir. Anlam yaratma, anlamı bulma aşamalarında göstergelerin önemi göz ardı edilemez. Belirli sistematik yöntemler ile göstergelerin incelenmesi ve bilimsel açıdan ele ... -
Görsel iletişim tasarımında tasarım aktivizmi
(Işık Üniversitesi, 2021-02-02)Geçmişten günümüze insan ve toplum arasındaki en etkili iletişim biçimlerinden biri görsel iletişim olmuştur. Toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin gelişimi beraberinde görsel iletişim tasarımının ayrı bir disiplin ... -
Ömer Hayyam rubailerinin günümüz görsel iletişim yöntemleriyle yorumlanarak, görsel iletişimde hikayeleştirme eğiliminin sorgulanması
(Işık Üniversitesi, 2020-09-04)Tarih boyunca insanlık birbirinden farklı yaşayış biçimleri geliştirmiş, her toplum kendine özgü kültür yapıları inşa etmiştir. Bireyler ve topluluklar, bu kültürel yönelimler ışığında varlıklarını, çevrelerini ve dünyayı ... -
Yayın illüstrasyonlarında görsel hikaye anlatımı
(Işık Üniversitesi, 2020-09-02)Yayın illüstrasyonları günümüzde basılı ve dijital yayınlarda metnin içeriğiyle ilişkili görsel hikaye anlatıcısıdır. Görsel hikaye anlatımı çoklu sahnelerin dışında tek bir görsel ile hikayeyi etkili bir biçimde ... -
21. Yüzyılda kurumsal kimlik tasarımında minimalizm
(Işık Üniversitesi, 2020-09-04)Kurumsal kimlik dönemsel değişimlerden bağımsız olarak her zaman bir ihtiyaç oluşturmuştur. Kurumların artmasıyla kurumsal kimlik tasarımı öğeleri gelişmiş, Modernizm akımıyla birlikte günümüze kadar devam etmiştir. 20. ... -
Üç boyutlu marka karakteri tasarımında kişilik arketiplerinin incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2020-04-03)Günümüzde markaların farklılaşmak için oluşturdukları marka kişiliği kavramı markanın sürekli ve sürdürülebilir olması açısından büyük bir önem taşımaktadır. Marka kişiliğinin hedef kitle ile iletişimi markanın başarısını ... -
Oyunlaştırma temelli mobil uygulamalarda arayüz tasarımı
(Işık Üniversitesi, 2019-08-09)Oyun, insanı hatta bütün canlıları yaşama hazırlayan, belli beceri ve yetenekleri edinmesini sağlayan eğlenceli ve gönüllü bir eylemdir. Oyun unsurlarının kullanılarak motivasyonu artırma düşüncesiyle ortaya çıkan oyunlaştırma, ... -
Tasarım girişimciliği ve bir sosyal sorumluluk proje önerisi
(Işık Üniversitesi, 2019-08-09)Günlük yaşantıda sıklıkla kullanılan tasarım, insanlara bir konu hakkında bilgi vermek, satışı yapılacak ürün ya da hizmetlerin tanıtımını yapmak gibi birçok amaç için kullanılmaktadır. Özellikle 1990’lı yıllardan sonra ... -
Hareketli grafik tasarımda minimalizm
(Işık Üniversitesi, 2019-01-17)19. yüzyıl ortalarında ortaya çıkan minimalizm akımında, öze ulaşmayı engelleyen her türlü fazlalıktan kurtulmak istenmiş ve bu nedenle sanat ve tasarım alanlarında indirgemeci bir tutum izlenmiştir. Bu indirgemeci tutumun ... -
Mobil uyumlu web site arayüzlerinde kullanılabilirlik
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)Mobil cihazlar, günümüzde internete erişimde en önemli yoldur. İnternetin giderek yaygınlaşması ve kablosuz teknolojilerin gelişmesi, “mobil” kavramını günlük yaşantımızda daha önemli hale getirirken, mobil internet ... -
1950'den günümüze basın reklamlarında kadın imgesinin göstergebilim açısından incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de 1950’li yıllardan günümüze, kadınların yer aldığı basın reklamlarına derinlemesine bir bakış açısı getirebilmek ve bunu göstergebilim inceleme yöntemlerinin ışığı altında yapmaya çalışmaktır. ... -
Okul öncesi özel eğitim çocuklarına yönelik mobil uygulamaların görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)Bu tez çalışması, okul öncesi eğitim çağında olan özel gereksinimli çocuklara doğrudan öğretim yöntemiyle akademik öncesi becerilerin öğretileceği mobil uygulama tasarımı için yapılan araştırmayı içermektedir. Türkiye’deki ... -
Sürreal filmlerin psikedelik tarzda hareketli afiş olarak yorumlanması
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)Sinemanın ilk zamanlarında film jenerikleri olarak karşımıza çıkan hareketli grafikler günümüzde çeşitlilik kazanmıştır. Bu çeşitlilik teknolojiyle bağlantılı olarak farklı mecralarda karşımıza çıkmaktadır. Bu mecralardan ... -
Türk alfabesindeki diyakritik işaretlerin tipografik bağlamda incelenmesi ve deneysel bir başlık fontu tasarımı
(Işık Üniversitesi, 2017-06-12)Tipografi görsel iletişimin temel ve en önemli bileşenlerinden biridir. Matbaacıların, tipografların ve yazı tipi tasarımcılarının tipografik arayışları hareketli metal harflerin icadıyla birlikte hız kazanmış ve giderek ... -
Okul öncesi dijital boyama kitaplarının görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi ve uygulama önerisi
(Işık Üniversitesi, 2017-06-13)Bu tezin amacı, okul öncesi dönemde kullanılan dijital boyama kitabı uygulamalarının, eğitici içerikler taşıyabileceğini ve bu içeriklerin eğlenceli yöntemlerle çocuğa aktarılabileceğini göstermektir. Okul öncesi çocuğun ... -
Göstergebilimsel açıdan erkek kozmetik ürün ambalajlarının incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2017-06-12)Üretim teknikleri, tasarlanış yönetimi ve sonucunda elde edilen anlam açısından ambalaj; hem bir endüstriyel ürün hem de bireylerle bağ kurulan görsel iletişim aracı olarak bilinmektedir. Göstergebilimsel açıdan ele aldığımız ... -
Viral reklamların görsel iletişim tasarımıyla ilişkisi
(Işık Üniversitesi, 2017-01-20)Viral reklamlar, dünya çapında uygulanan ve bilinen en etkili reklam türlerinden biridir. Bu nedenle viral reklamlar, sıradan reklam kampanyalarına, alternatif olarak; yenilikçi ve hedef kitleye kolay ulaşımı sayesinde ... -
Pulun işlevleri ve tasarımın işleve katkısının incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2017-01-20)18. yy’da, insanlığın en işlevsel iletişim ve haberleşme aracı haline gelen posta hizmetlerinin daha etkin halde sürdürülebilmesi adına ortaya çıkan pul, ilk olarak 1840’de kullanılmaya başlanmıştır. Posta gönderilerindeki ...