Ara
Toplam kayıt 3, listelenen: 1-3
Investigation of the relationship between upstream and on-ramp flows at downstream capacity level on Istanbul freeway merges
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-04)
Traffic congestion usually occurs at freeway merges due to the inequality of lane numbers at upstream and downstream. The freeway entry, defined as on-ramp, is the main cause of this irregularity and in order to clarify ...
Direct usage of occupancy data for multiregime speed-flow rate models
(American Society of Civil Engineers (ASCE), 2023-01)
Early macroscopic traffic flow models were based on observations of volume, speed, and density. The invention of traffic sensors has supplied a wealth of data for the development of more accurate macroscopic flow models. ...
İstanbul çevre yollarında yağmurun serbest akım hızı ve kapasiteye etkisinin irdelenmesi
(TMMOB İnşaat Mühendisşeri Odası, 2019-10-12)
Trafik tıkanıklığının en çok yaşandığı kentimiz, 15 milyondan fazla nüfusuyla şüphesiz İstanbul’dur. İki önemli anayolu (D100 Karayolu ve O2, O3, O4 Otoyolları) üzerinde, zirve saatlerde yapılan yolculukların daha uzun ...