Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİslimyeli, Balkan Nacien_US
dc.contributor.authorKoloğlu, Dilaraen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-07-22T12:06:40Z
dc.date.available2016-07-22T12:06:40Z
dc.date.issued2013-05-30
dc.identifier.citationKoloğlu, D. (2013). Günümüz sanatında renk ve ışığın dramatik etkileşimi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1039
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 151-155)en_US
dc.descriptionxv, 156 leavesen_US
dc.description.abstractBu metin, renk ve ışığın sanat tarihi boyunca kullanılma biçimlerini dramatik açıdan incelemektedir. Renk ve ışığın, fiziki ve metafiziksel varlıkları üzerinden açıklamaların paralelinde kültürel, coğrafi ve inançsal bağlamlarda kullanımlarını, çeşitli disiplinlerde hangi açılardan ele alındığını spesifik örnekler üzerinden açıklama amacındadır. Sanat, varolduğu coğrafya ve kültüre göre değişkenlik göstermiş, ortaya çıktığı günden bu güne çeşitli evrelerden geçmiştir. Çağların genel yapılarına, teknolojik, sosyolojik, psikolojik ve toplumları etkileyen daha pekçok faktörü göz önünde bulundurarak bakıldığında sanatın da bu bağlamda değiştiği gözlemlenmektedir. Çağları tanımlarken kullandığımız karanlık ya da aydınlık kavramları, eserlere de nüfuz etmiş böylelikle dönemini yansıtmıştır. Renk, sanat yapıtlarında hala sembolik olarak kullanılmakla birlikte, değişen teknoloji ve üretilen yeni malzemelerle fiziki açıdan farklılık göstermektedir. Işık, daha önceleri çeşitli boyama teknikleri ya da tuşe ve form üzerinden betimlenirken, bugünün sanatında yapay kaynaklarla doğrudan anlatıma dahil edilmekte ve sembolik açıdan kullanılmaya devam edilmektedir.en_US
dc.description.abstractThis artical analises the usage of colour and light during the history of arts. It aims to explore colour and light upon cultural, geographic and beleif systems in varios disiplines through specific examples. . Art has evolved through various stages depending on geographic , cultural aspects . Taking, technogy, sosyology, phycology and many other factors into consideration, Art has changed radically in this centuries. The terms "light and colour" might also be used to define the art pieces themselves, reflect the era as well . Altough, colour is currently being used symbolically in art, it varies phsically in accordance with developments in technogy and new materials manufactured . Light, previously described through various painting techniques or brush strokes and form, in today's art; artificial resources are included in expression and continue to be used symbolically.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsIŞIK BİLİNCİen_US
dc.description.tableofcontentsFizik Olayı Olarak Işıken_US
dc.description.tableofcontentsOptiken_US
dc.description.tableofcontentsGörme ve Algılamaen_US
dc.description.tableofcontentsMetafizik Olayı Olarak Işıken_US
dc.description.tableofcontentsRENK BİLİNCİen_US
dc.description.tableofcontentsFizik Olayı Olarak Renken_US
dc.description.tableofcontentsGoethe’nin Renk Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsBauhaus ve Renk Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsRenk ve Boya Tarihien_US
dc.description.tableofcontentsSembolik ve Kültürel Bağlamda Renken_US
dc.description.tableofcontentsRENK VE IŞIĞIN BİRLİKTELİĞİen_US
dc.description.tableofcontentsBatı Sanatında Renk ve Işığın Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsGün ve Gecenin Kutsallığında Mısır Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsDünyevi Hazların Kültürü Antik Yunan ve Antik Romaen_US
dc.description.tableofcontentsSkolastik Düşüncenin Karanlığında Ortaçağ Sanatı; Romanesk ve Gotik Üsluplaren_US
dc.description.tableofcontentsAntik Yunan’ın Işığında Aydınlanma Çağı, Rönesansen_US
dc.description.tableofcontentsAydınlık ve Karanlığın Birlikteliğinde Barok Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsDüşsel Anlatımla Gerçekliğin Çatışması; Romantizm ve Realizmen_US
dc.description.tableofcontentsModernizmin Işığında, 19. ve 20.yy Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sanatında Renk ve Işık Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsİslamiyet Öncesi Türk Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsİslamiyet Sonrası Türk Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsMinyatüren_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye’de Batılılaşma Sonrası Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsRENK VE IŞIĞIN GÜNÜMÜZ SANATINDA Kİ YANSIMALARIen_US
dc.description.tableofcontentsAlıcı ve Yansıtıcı Alan Olarak Beden (Happening, Beden Sanatı, Performans)en_US
dc.description.tableofcontentsYves Kleinen_US
dc.description.tableofcontentsAna Mendietaen_US
dc.description.tableofcontentsHermann Nitschen_US
dc.description.tableofcontentsMekanda, Işık ve Renk Alanları (Yerleştirme)en_US
dc.description.tableofcontentsOlafur Eliassonen_US
dc.description.tableofcontentsDan Flavinen_US
dc.description.tableofcontentsJames Turrelen_US
dc.description.tableofcontentsBruce Naumanen_US
dc.description.tableofcontentsChristian Boltanskien_US
dc.description.tableofcontentsDaniel Burenen_US
dc.description.tableofcontentsVeronica Janssensen_US
dc.description.tableofcontentsAnish Kapooren_US
dc.description.tableofcontentsAçık Alanların Işık ve Renkle Yapıt Haline Dönüştürülmesien_US
dc.description.tableofcontentsWheat Field (Buğday Tarlası)en_US
dc.description.tableofcontentsSun Tunnels (Güneş Tünelleri)en_US
dc.description.tableofcontentsFotoğrafen_US
dc.description.tableofcontentsRobert Mapplethorpeen_US
dc.description.tableofcontentsAndres Serranoen_US
dc.description.tableofcontentsJames Cesebereen_US
dc.description.tableofcontentsGünümüz Sanatında Türk Sanatçıların Renk ve Işık Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsSarkisen_US
dc.description.tableofcontentsMeriç Hızalen_US
dc.description.tableofcontentsAdnan Çokeren_US
dc.description.tableofcontentsBalkan Naci İslimyelien_US
dc.description.tableofcontentsSeyhun Topuzen_US
dc.description.tableofcontentsSeçkin Pirimen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectÇağdaş sanaten_US
dc.subjectIşıken_US
dc.subjectRenken_US
dc.subjectRenk psikolojisien_US
dc.subjectSembolizmen_US
dc.subjectColouren_US
dc.subjectContemporary arten_US
dc.subjectLighten_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectPsychology of colouren_US
dc.subjectSymbolismen_US
dc.subject.lccN7432.7 .G86 2013
dc.subject.lcshArt, Modern -- 21th century.en_US
dc.subject.lcshLight in art.en_US
dc.subject.lcshColor (Philosophy)en_US
dc.subject.lcshColors.en_US
dc.subject.lcshColor in art.en_US
dc.titleGünümüz sanatında renk ve ışığın dramatik etkileşimien_US
dc.title.alternativeThe dramatic interaction of colour and light in contemporary artsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKoloğlu, Dilaraen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess