Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞarlak, Evangeliaen_US
dc.contributor.advisorŞahiner, Rıfaten_US
dc.contributor.authorKuman, Cansuen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-10-03T07:52:53Z
dc.date.available2016-10-03T07:52:53Z
dc.date.issued2014-09-15
dc.identifier.citationKuman, C. (2014). Sanatta ve sı̇yasette sensorium kavramı ve katılımcıya dönüşen ı̇zleyı̇cı̇. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1121
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 109-115)en_US
dc.descriptionviii, 115 leavesen_US
dc.description.abstractSanat ve siyaset, öznelerin, nesnelerin bağlı oldukları tecrübe alanının şekillendirilmesidir. Siyaset kadar sanat da var olabilmek için gören, duyan, algılayan ‘izleyicilere’ ihtiyaç duyar. Bu çalışmanın amacı, sanat ve siyaset kavramlarının ortaklığı bazında yaşanan olayları analiz etmektir. Böylece bu ilişkinin yaşamın içindeki farklı formlarını, katılımcıların da katkısıyla yeniden şekillenişini göstermek ister. Bu çalışmada ağırlıklı olarak Jacques Ranciére’in kuramları, özellikle de “sensorium” kavramını şekillendirişi ve estetik düşünce biçimi olarak ele alışı işlenmektedir. Estetik düşünce, sanat ve siyaset ilişkisinin katılımcı izleyici kapsamında algılanışı ve özgül mekan konfigürasyonunda birey ile kolektivitenin yeri tartışılacaktır.en_US
dc.description.abstractThere is an interaction between arts and politics that shapes the experimental phase of subjects and objects. Both arts and politics need viewers who hear, observe, perceive and sense. The purpose of the paper is to show how arts and politics are related and how they are the subsidiary elements of the perceiving and the partititon of the sensible. In addition to that, to Show how relational aesthetics run and put in an appearance in the process of life with the contribution of the viewer. The Idea of Jacques Ranciére, the sensorium, as the aesthetic way of thinking and the phases of artistic practices and the idea of aesthetics since eighteenth century are going to be handled.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsSensorium Meselesien_US
dc.description.tableofcontentsJacques Ranciére’e Göre Uzlaşmazlık ve Uzlaşıen_US
dc.description.tableofcontentsDuyumsanabilirlik Meselesien_US
dc.description.tableofcontentsSiyaset, Sanat ve Aralarındaki İlişkiselliken_US
dc.description.tableofcontentsDuyumsanabilir Paylaşım Biçimi olarak Siyaseten_US
dc.description.tableofcontentsDuyumsanabilir Paylaşım Biçimi olarak Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsSanatın Rejimlerien_US
dc.description.tableofcontentsSanat ve Siyaset İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsJacques Ranciére Estetiğien_US
dc.description.tableofcontentsJacques Ranciére Bağlamında Çağdaş Anti-Estetik Söylemien_US
dc.description.tableofcontentsEstetik Sanat Rejimien_US
dc.description.tableofcontentsYirminci Yüzyıl’dan Günümüze Sanatın Siyasallığıen_US
dc.description.tableofcontentsYirminci Yüzyıl Tavrını Belirleyen Akımlaren_US
dc.description.tableofcontentsİkinci Dünya Savaşı Sonrasıen_US
dc.description.tableofcontentsYirminci Yüzyılın Ortalarından Devrimci Bir Ses: Sitüasyonist Enternasyonalen_US
dc.description.tableofcontents1960’lardan Günümüzeen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıya Dönüşen İzleyicien_US
dc.description.tableofcontentsİzleyici ve Rolüen_US
dc.description.tableofcontentsEylemci-Sanat: Taksim Gezi Parkı Protestolarıen_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÇağdaş sanaten_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectİlişkiselliken_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectSanat rejimlerien_US
dc.subjectSiyaseten_US
dc.subjectYirminci yüzyılen_US
dc.subjectAesthetic regimeen_US
dc.subjectAestheticsen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectContemporary arten_US
dc.subjectPoliticsen_US
dc.subjectRelationalityen_US
dc.subjectSensoriumen_US
dc.subject.lccNX650.P6 K86 2014
dc.subject.lcshArts, Modern -- 21th century.en_US
dc.subject.lcshContemporary art -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshArt -- Political aspects -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshPolitics in art. -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshSensationalism in art.en_US
dc.subject.lcshArt and society.en_US
dc.subject.lcshCommunication in art.en_US
dc.titleSanatta ve sı̇yasette sensorium kavramı ve katılımcıya dönüşen izleyı̇cien_US
dc.title.alternativeThe notion of sensorium in arts and politics and the viewer as participanten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKuman, Cansuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess