Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPektaş, Hasipen_US
dc.contributor.authorGül, Cem Cüneyiten_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-10-13T08:36:38Z
dc.date.available2016-10-13T08:36:38Z
dc.date.issued2016-08-18
dc.identifier.citationGül, C. C. (2016). Sinema jeneriklerinin göstergebilimsel analizleri ve Türk sineması jenerikleri için uygulama önerileri. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1123
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 112-115)en_US
dc.descriptionviii, 115 leavesen_US
dc.description.abstractSinemanın ilk zamanlarında geleneksel yöntemlerle üretilmeleri oldukça zor olan sinema jenerikleri zaman içinde evrim geçirerek, yeni teknolojilerin de yardımıyla daha özenli üretilmiş ve çeşitlilik kazanmışlardır. Özellikle genç tasarımcıların ilgisini çeken bu yeni çalışma alanı bazı filmlerin kendisinden daha çok hatırlanır olarak filmin önüne geçmiştir. Yeni araçlar, yöntemler ve Kyle Cooper gibi yeni nesil görsel iletişim tasarımcılarının çabaları ile sinema jenerikleri filmin kendisinden bağımsız bir tasarım ürününe dönüşmüştür. Filmden bağımsız olarak planlanıp, üretilebilen, hakkında bilimsel çalışmalar yapılan, kitaplar yazılan, websiteleri açılan, işlevinin ötesine geçmiş bir grafik tasarım-sinema melez ürünü olarak sinema jeneriğinin önemi göz ardı edilemez. 1950’lerde Saul Bass’ın, 1990’larda Kyle Cooper’ın önderliğinde bütün dünyanın dikkatini çeken sinema jenerikleri günümüzde çok sayıda tasarımcı ve sinemacı tarafından yaratılan büyük bir sektöre dönüşmüştür. Küresel ölçekte bakıldığında Türkiye’nin jenerik tasarımındaki gelişmeleri geriden takip ettiği ve yeterince üretim yapılmadığı görülmektedir. Analiz ve örnek uygulama çalışmaları içeren bu tezin, sinema jenerikleri konusunda tasarımcıların ve araştırmacıların yararlanabileceği bir kaynak niteliğinde olması hedeflenmiştir. Tezde öncelikle sinemada jeneriklerin kısa tarihine değinilerek, ortaya çıkışı ve yıllar içinde gelişiminin ardından, günümüzde hem sinemanın hem de grafik tasarımın gelişimine paralel olarak nasıl bu duruma ulaştığı anlatılmıştır. Seçilen hem yabancı hem Türk jeneriklerinin göstergebilimsel analizleri yapılarak, film dili ve grafik tasarım dili arasındaki işbirliğinin daha iyi anlaşılması amaçlanmıştır. Örnekler görsel iletişim tasarımı bağlamında, tipografi, görsel kullanımı, hikaye anlatımı, kamera ve kurgu biçemi özellikleriyle irdelenmiştir. Bu alanda yapılacak araştırmalar ve jenerik tasarımları için yol gösterici sonuçlar sunulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractMovie title sequences, the productions of which were highly difficult through traditional methods back in time, have evolved eventually to be produced in a more diligent manner with the help of new technologies and have become diversified. This new field of work, which especially appeals to young designers, has gotten ahead of some movies by becoming more memorable than the movie itself. The significance of movie credits, a hybrid product of graphic design and cinema that have surpassed its function, which can be planned and produced independently from a movie, about which academic studies are pursued and websites opened, cannot be overlooked. Currently, movie title sequences that received worldwide attention under the guidance of Saul Bass in the 1950s and Kyle Cooper in the 1990s have turned into an industry created by numerous designers and filmmakers. When viewed on a global scale, it can be observed that Turkey has fallen behind in keeping up with the developments in movie title sequence design and has not produced a sufficient amount of it. This thesis, which includes analysis and sample applied studies, aims to become a guiding source on movie credits that both designers and researchers can benefit from. The thesis discloses how, through its brief history, movie credits emerged and developed through years and how it has reached its current state in line with both the developments in cinema and graphic design. By making semiotic analysis of both foreign and Turkish title sequences, the thesis intends to make the cooperation between film language and graphic design language more comprehensible. Samples have been scrutinized in the context of visual communication design, through the features of typography, visual content, story telling, camera and editing style. The thesis attempts to present guiding results for studies that will be carried out in this field and for movie title sequence design.en_US
dc.description.tableofcontentsSİNEMA JENERİK TASARIMIen_US
dc.description.tableofcontentsTanımen_US
dc.description.tableofcontentsSinema Jeneriği Tasarımı Kısa Tarihçesien_US
dc.description.tableofcontentsErken Dönem: Saul Bassen_US
dc.description.tableofcontents1990’larda Canlanma Dönemi: Kyle Cooperen_US
dc.description.tableofcontents2000’ler Sonrası Genç Tasarımcılar Dönemien_US
dc.description.tableofcontentsHollywood Sinemasında Jenerikleren_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sinemasında Jenerikleren_US
dc.description.tableofcontentsAmerikan Sinemasının Küreselleşmesi Ve Hollywooden_US
dc.description.tableofcontents1980’lerde Hollywood Sinema Devrimien_US
dc.description.tableofcontentsX Nesili ve MTV Kuşağıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Sinema Dönemien_US
dc.description.tableofcontentsYeşilçam ve Sonrasında Modern Türk Sinemasıen_US
dc.description.tableofcontentsYeşilçam Türk Sinemasıen_US
dc.description.tableofcontentsTRT Sonrası Çok Kanallı Dönemde Sinemaen_US
dc.description.tableofcontentsYeni Nesil Türk Sinemacılarda Hollywood Etkilenmelerien_US
dc.description.tableofcontentsJENERİK TASARIMI VE GÖSTERGEBİLİMen_US
dc.description.tableofcontentsGöstergebilim ve Göstergebilimsel Analiz Yöntemlerien_US
dc.description.tableofcontentsAmerikan Sinema Jeneriklerinin Göstergebilimsel Analizien_US
dc.description.tableofcontentsJames Bond: Skyfall, Yönetmen: Sam Mendesen_US
dc.description.tableofcontentsMission Impossible: Ghost Protocol, Yönetmen: Brad Birden_US
dc.description.tableofcontentsPacific Rim, Yönetmen: Guillermo Del Toroen_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sinema Jeneriklerinin Göstergebilimsel Analizien_US
dc.description.tableofcontentsHokkabaz, Yönetmen: Cem Yılmazen_US
dc.description.tableofcontentsVizontele, Yönetmen: Yılmaz Erdoğanen_US
dc.description.tableofcontentsEşkıya, Yönetmen: Yavuz Turgulen_US
dc.description.tableofcontentsSİNEMA JENERİKLERİ VE GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMIen_US
dc.description.tableofcontentsAmerikan ve Türk Sinema Jeneriklerinin Görsel İletişim Tasarımı Bağlamında Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsJeneriklerde Tipografi Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsJeneriklerde Görsel Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsJenerik ve Filmin Ilişkisien_US
dc.description.tableofcontentsKamera Kullanımı ve Kurgu Biçemien_US
dc.description.tableofcontentsJENERİK TASARIMI UYGULAMA ÇALIŞMALARI VE ANALİZİen_US
dc.description.tableofcontentsTarkan Viking Kanıen_US
dc.description.tableofcontentsSusuz Yazen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.description.tableofcontentsJenerik Tasarımcıları ile Röportajlaren_US
dc.description.tableofcontentsWilliam Lebeda Röportajı, Picture Mill, ABDen_US
dc.description.tableofcontentsNic Benns Röportajı, Momoco, İngiltereen_US
dc.description.tableofcontentsDanny Yount Röportajı, ABDen_US
dc.description.tableofcontentsDoç. Nazlı Eda Noyan Röportajı, Bahçeşehir Üniversitesien_US
dc.description.tableofcontentsDoç. Hatice Öz Pektaş Röportajı, Işık Üniversitesien_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAnimasyonen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectHareketli grafiken_US
dc.subjectJeneriken_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectTipografien_US
dc.subjectAnimationen_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.subjectMotion graphicsen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.subjectTitle sequenceen_US
dc.subjectTypographyen_US
dc.subject.lccPN1995 .G85 2016
dc.subject.lcshSemiotics and motion pictures.en_US
dc.subject.lcshSemiotics in advertising.en_US
dc.subject.lcshSymbolism in advertising.en_US
dc.subject.lcshSemiotics -- Motion pictures in advertising.en_US
dc.subject.lcshAnimation (Cinematography)en_US
dc.subject.lcshTelevision graphics.en_US
dc.subject.lcshVisual communication.en_US
dc.subject.lcshArts and semiotics.en_US
dc.subject.lcshFilm genres.en_US
dc.titleSinema jeneriklerinin göstergebilimsel analizleri ve Türk sineması jenerikleri için uygulama önerilerien_US
dc.title.alternativeSemiotic analysis of movie title sequences and application suggestions for Turkish movie title sequencesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGül, Cem Cüneyiten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess