Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMazlum, Betülen_US
dc.contributor.authorÇakır, Büşraen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2017-11-29T07:29:25Z
dc.date.available2017-11-29T07:29:25Z
dc.date.issued2017-08-07
dc.identifier.citationÇakır, B. (2017). Dehb tanısı almış çocukların aile resmi çizimlerinin algılanan ebeveyn tutumları ve anksiyete düzeyleri ile ilişkisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1267
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 57-65)en_US
dc.descriptionx, 92 leavesen_US
dc.description.abstractAmaç: DEHB çocukluk çağında en sık görülen nörogelişimsel bozukluklardan biridir ve sıklıkla öğrenme güçlüğü, gelişimsel dil patolojileri, içe atım ve dışa vurum sorunları başta gelmek üzere başka bozukluklarla birliktelik gösterir. DEHB’nin tedavisi sırasında bu komorbid durumların tanınması ve tedavisi de oldukça önemlidir. Bu çalışmada, DEHB tanısı alan çocukların aile resmi çizimleri ile çocukların algıladıkları ebeveyn tutumları ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma grubu 7-13 yaş arasında 36 çocuk ve annesinden oluşmuştur. Örneklemdeki tüm çocuklara Ana Baba Tutumları Envanteri, Kinetik Aile Çizim Testi ve Durumluk- Sürekli Kaygı Ölçeği uygulanmıştır. Anneler ise Conner’s DEHB Ebeveyn Değerlendirme Ölçeği ve Sosyodemografik Veri Formu doldurmuştur. Bulgular: DEHB tanılı çocuklar ve kontrol grubu arasında ana baba tutumları bakımından anlamlı fark bulunmuştur. Araştırma grubunun sürekli kaygı düzeyleri kontrol grubundan anlamlı düzeyde yüksek bulunurken, durumluk kaygı düzeyleri iki grup arasında farklı bulunmamıştır. Ayrıca DEHB tanısı alan çocukların aile resmi çizimlerinin bu çocuklarda sürekli kaygı düzeyini yordamada faydalı olabileceği görülmüştür. Sonuç: Sonuç olarak çocuk resimlerinin, DEHB tanılı çocukların değerlendirme sürecinde muayeneyi tamamlayıcı önemli bir araç olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractObjective: ADHD is one of the most prevalent neurodevelopmental disorders seen in childhood and it is often associated with other disorders such as learning disorders, developmental language pathologies, internalizing and externalizing problems. It is crucial to recognize and treat these comorbid disorders when we are planning the treatment of ADHD. The aim of this study was to explore whether there is a relationship between the family drawings of ADHD children and their perceived parental attitudes and anxiety levels. Method: Study group included 36 children aged between 7 and 13 and their mothers. The children were applied Parental Attitude Scale, Kinetic Family Drawings Test, The State Trait Anxiety Inventory. The mothers filled out Conner’s ADHD Parental Rating Scale ve Sociodemographic Data Form. Results:The parental attitudes were significantly different between the groups. While the trait anxiety levels of ADHD children were higher compared to control group, the state anxiety levels were not significantly different. Moreover, it is found that the family drawings of ADHD children were significantly helpful in predicting the trait anxiety levels of these children. Conclusion: In conclusion, projective drawings of children can be suggested as an important tool in the clinical assessment of ADHD children.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsDİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU (DEHB)en_US
dc.description.tableofcontentsDikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuen_US
dc.description.tableofcontentsEpidemiyolojien_US
dc.description.tableofcontentsEtiyolojien_US
dc.description.tableofcontentsGenetik Etmenleren_US
dc.description.tableofcontentsÇevresel Biyolojik Etmenleren_US
dc.description.tableofcontentsÇevresel Psikolojik Etmenleren_US
dc.description.tableofcontentsTanı ve Değerlendirmeen_US
dc.description.tableofcontentsDikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Tanı Ölçütlerien_US
dc.description.tableofcontentsDikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Alt Tiplerien_US
dc.description.tableofcontentsEşlik Eden Bozukluklaren_US
dc.description.tableofcontentsTedavi Yöntemlerien_US
dc.description.tableofcontentsİlaç Tedavisien_US
dc.description.tableofcontentsPsikoterapötik Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsDikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ve Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsDikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ve Ana Baba Tutumlarıen_US
dc.description.tableofcontentsÇOCUK RESİMLERİen_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Resimlerini İncelemenin Tarihçesien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Resimlerinin Gelişim Basamaklarıen_US
dc.description.tableofcontentsKaralama Dönemi (2-4 Yaş)en_US
dc.description.tableofcontentsŞema Öncesi Dönem (4-7 Yaş)en_US
dc.description.tableofcontentsŞematik Dönem (7-9 Yaş)en_US
dc.description.tableofcontentsGerçekçilik Dönemi (9-12 Yaş)en_US
dc.description.tableofcontentsDoğalcılık Dönemi (12-14 Yaş)en_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Resimleri ve Bilinçaltının İşlevien_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik Değerlendirmede Çocuk Resimlerinin Rolüen_US
dc.description.tableofcontentsÇocukların Yaptığı Resimlerde Aile Olgusuen_US
dc.description.tableofcontentsÇocukların Yaptığı Aile Resimlerinin Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsÇocukların Yaptığı Aile Resimlerinin Yorumlanması ve Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsKonu ile İlgili Yapılan Bazı Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Önemien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Hipotez ve Problemlerien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Evreni ve Örneklemien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Sayıltılarıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Modelien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Sınırlılıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik (Kişisel) Veri Formuen_US
dc.description.tableofcontentsConners’s DEHB Anne Baba Değerlendirme Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsAnne Baba Tutum Envanterien_US
dc.description.tableofcontentsKFD Testien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuklarda Durumluk Sürekli Kaygı Envanteri (ÇDSKE)en_US
dc.description.tableofcontentsVerilerin Toplanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsVerilerin Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMAen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.description.tableofcontentsÖNERİLERen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmacıya Yönelik Önerileren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAile resimlerien_US
dc.subjectAnksiyeteen_US
dc.subjectDikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğuen_US
dc.subjectProjektif testen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectAttention deficit hyperactivity disorderen_US
dc.subjectFamily drawingen_US
dc.subjectProjective drawingsen_US
dc.subject.lccRJ506.H9 C35 2017
dc.subject.lcshChildren's drawings -- Psychological aspects -- Turkey -- Research.en_US
dc.subject.lcshAttention Deficit Disorder with Hyperactivity -- Turkey -- Research.en_US
dc.subject.lcshHyperactivity -- Turkey -- Research.en_US
dc.subject.lcshDrawing, Psychology of.en_US
dc.subject.lcshPsychological tests.en_US
dc.subject.lcshAnxiety.en_US
dc.titleDehb tanısı almış çocukların aile resmi çizimlerinin algılanan ebeveyn tutumları ve anksiyete düzeyleri ile ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship between the family drawings of Adhd children and, their perceived parental attitudes and anxiety levelsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇakır, Büşraen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess