Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHayran, Rukiyeen_US
dc.contributor.authorKasuto, Mireyen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2018-03-20T04:44:27Z
dc.date.available2018-03-20T04:44:27Z
dc.date.issued2017-05-06
dc.identifier.citationKasuto, M. (2017). Boşanmış ailelerin çocuklarının boşanmamış ailelerin çocuklarına göre öz saygı ve ruh sağlığı değişkenlerinin incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1277
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 144-154)en_US
dc.descriptionxvi, 171 leavesen_US
dc.description.abstractProblemin tanımı: Bu çalışmanın amacı boşanmış ailelerin çocuklarının boşanmamış ailelerin çocuklarına göre öz saygı ve anksiyete/ depresyon, sosyal içe dönüklük, somatik yakınmalar, kurallara karşı gelme saldırgan davranışlar, sosyal sorunlar, düşünce sorunları ve dikkat sorunları gibi çeşitli ruh sağlığı değişkenleri arasındaki ilişkilere odaklanarak olası etkilerin analiz edilmesidir. Aynı zamanda sosyal etkinlik, sosyal işlevsellik ve okul işlevselliği değişkenleri de incelenerek boşanmış ailelerin çocukları ile boşanmamış ailelerin çocukları arasındaki söz konusu farkların derinlemesine incelenerek etkilerin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Toplamda 134 katılımcının bulunduğu bu çalışmanın örneklemini 11-16 yaş arası ebeveynleri boşanmış ve boşanmamış çocuklar oluşturmaktadır. Katılımcıların ruh sağlığı değişkenlerini değerlendirmek adına 11-18 Yaş Gençler İçin Kendini Değerlendirme Ölçeği (YSR), öz saygı değişkenini değerlendirmek adına ise Coopersmith Özsaygı Envanteri kullanılmıştır. Bulgular: Boşanmış ve Boşanmamış ebeveyne sahip bireylerin ölçeklerden aldıkları puanların karşılaştırılması için Bağımsız örneklemler için t-testinden (Independent Samples t-test) yararlanılmıştır. Test sonucunda elde edilen p değerleri incelendiğinde Anksiyete/ Depresyon (p<0.001), Sosyal İçe Dönüklük (p<0.01), Somatik Yakınmalar (p<.05), Saldırgan Davranışlar (p<0.001), Sosyal Sorunlar (p<0.001) ve Dikkat Sorunları (p<0.01) alt ölçeklerinden elde edilen puanların ebeveynlerin boşanma durumlarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır (p<.05). Elde edilen bulgunun yanı sıra Kurallara Karşı Gelme (p>0.5) ve Düşünce Sorunları (p>.05) alt ölçeklerinden elde edilen puanların anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p<.05). Sosyal etkinlik (p<.05), sosyal işlevsellik (p<0.001) ve okul işlevselliği (p<.01) puanları ile öz saygı (p<0.001) envanterinden elde edilen puanlar, ebeveynleri boşanmış çocuklarda daha düşük çıkarak anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p< 0.05). Sonuç: Sonuç olarak bu araştırmada çeşitli ruh sağlığı değişkenlerinin ve öz saygının boşanmış ailelerin çocukları üzerinde etkili olabileceği yönünde veriler elde edilmiş ve boşanmanın çocuklar üzerindeki olası etkileri biraz daha aydınlatılmıştır. Tüm bulgular değerlendirildiğinde ise ruh sağlığı değişkenlerinin çeşitliliğine literatürde az yer verildiğinden, gelecek çalışmaların çeşitli ruh sağlığı değişkenlerine odaklanması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe statement of the problem: The purpose of this study is to analyze possible effects of children of parental divorce, by focusing on the relationships between various mental health variables such as self-esteem and anxiety/depression, social introversion, somatic complaints, aggressive behavior against rules, social problems, thought problems and attention problems compared to children of nonparental divorce. At the same time, it was aimed to analyze with examining deeply the mentioned differences between the children of parental divorce and the children of the non-parental divorce by examining the variables of social activity, social functioning and school functioning. Method: The sample of this study, with a total of 134 participants, is composed of 11-16 years old children of the parental divorced and non-parental divorced. In order to assess participants' mental health variables, The Self-Assessment Questionnaire ‘’Youth Self-Report’’ (YSR) was used for the participants between the ages of 11-18 and in order to assess participants' self-esteem variable, The Coopersmith Self-Esteem Inventory was used. Results: It was benefited from Independent samples t-test to compare the scores that the individuals who are parental divorce children and non-parental divorce children, got from the questionnaires. When the P values, obtained from test results, are examined. It was determined that the scores, which were obtained from the subscale of Anxiety / Depression (p<0.001), Social Introversion (p<0.01), Somatic Complaints (p<.05), Aggressive Behaviors (p<0.001), Social Problems (p<0.001) and Attention Problems (p<0.01), did not display a significant difference (p<.05). Besides the obtained findings, it was determined that the scores which were obtained from the subsclaes of aggressive behavior against rules (p>0.5) and thought problems (p>.05), did not display a significant difference (p>.05). It was determined that the scores, obtained from the self-esteem (p<0.001) inventory along with social activity (p<.05), social functioning (p<0.001) and school functioning (p<.01) were lower for the children of the parents divorced and displayed a significant difference (p< 0.05). Conclusion: As a result, mental health variables and self-esteem were obtained in the direction of may be effective on the children of parental divorce and the possible effects of divorce on children have been clarified a little more in this study. When all findings are evaluated, it is proposed that future studies focus on various mental health variables, since the diversity of mental health variables is limited in the literature.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsLİTERATÜRen_US
dc.description.tableofcontentsBoşanmaen_US
dc.description.tableofcontentsBoşanma Nedenleri ve Görülme Sıklıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsBoşanma Sonrası Aile İlişkilerien_US
dc.description.tableofcontentsBoşanmanın Çocuk Üzerindeki Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsBoşanmanın Çocukların Gelişim Düzeylerine Göre Çocuklar Üzerindeki Ruhsal ve Davranışsal Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsBebeklik Evresien_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Evresien_US
dc.description.tableofcontentsOkul Dönemi Evresien_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Evresien_US
dc.description.tableofcontentsBoşanmaya Çocuğun Gösterdiği Tepkiler ve Boşanma Sonrasında Çocukta Ortaya Çıkan Değişiklikleren_US
dc.description.tableofcontentsBoşanma Sürecinde Çocuklarda Sıklıkla Görülen Problemleren_US
dc.description.tableofcontentsRuh Sağlığı Problemlerien_US
dc.description.tableofcontentsÖz Saygı ve Öz Yeterlilik Problemlerien_US
dc.description.tableofcontentsAMAÇ VE HİPOTEZLERen_US
dc.description.tableofcontentsAmaçen_US
dc.description.tableofcontentsProblem ve Hipotezleren_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcılaren_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcı Verilerinin Toplanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Demografik Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Özellikler ve Veri Formuen_US
dc.description.tableofcontentsCoopersmtih Özsaygı Envanterien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Davranışlarını Değerlendirme Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontents11-18 Yaş Gençler İçin Kendini Değerlendirme Ölçeği(YSR)en_US
dc.description.tableofcontentsİşlemen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Temel Hipotezlerinin Sınanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsYan Amaçların Sınanması ve Sosyodemografik Değişkenlerle İlgili Betimsel Analizleren_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMAen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBoşanmaen_US
dc.subjectBoşanmanın çocuk üzerindeki etkilerien_US
dc.subjectBoşanma ve çocuken_US
dc.subjectÖz saygıen_US
dc.subjectRuh sağlığıen_US
dc.subjectDivorceen_US
dc.subjectDivorce and childen_US
dc.subjectMental healthen_US
dc.subjectSelf-esteemen_US
dc.subjectThe effects of divorce on childen_US
dc.subject.lccRJ507.D59 K37 2017
dc.subject.lcshChildren of divorced parents -- Mental health -- Research.en_US
dc.subject.lcshSelf-esteem -- Research.en_US
dc.subject.lcshMental health.en_US
dc.subject.lcshDivorced people -- Family relationships.en_US
dc.subject.lcshDivorce -- Psychological aspects.en_US
dc.subject.lcshDivorced people -- Psychology.en_US
dc.subject.lcshPsychological tests.en_US
dc.subject.lcshPsychology -- Research -- Turkey.en_US
dc.titleBoşanmış ailelerin çocuklarının boşanmamış ailelerin çocuklarına göre öz saygı ve ruh sağlığı değişkenlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe assessment of self-esteem and mental health variables of the parental divorce children in comparison to the non- parental divorce childrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKasuto, Mireyen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess